نکات کلیدی برای محافظت از خودرو

تصور کنید کل حقوق یکسال خود را برای خرید یک ماشین صرف کرده‌اید و بعد از گذشت چند وقت ماشین‌تان به سرقت برده می‌شود. مطمئنا احساس درماندگی و پریشانی خواهید داشت، به همین دلیل تضمین ایمنی خودرو برای افرادی که می‌خواهند ماشین جدید بخرند، حرف اول را می‌زند. با وجود اینکه بسیاری از خودروها از فناوری‌های پیشرفته برخوردار هستند اما ایمنی خودرو همچنان به رانندگان بستگی دارد. اگرچه این موضوع غیرقابل انکار است که فناوری‌های مدرن موجود در خودرو، نقش مهمی در تقویت ایمنی خودرو دارند، اما با این وجود، دانستن روش‌های صحیح برای ایمن نگه داشتن و محافظت از خودرو برای همه دارندگان خودرو امری ضروری است.

خودرو را در گاراژ قفل شده پارک کنید
اولین روشی که می‌توان برای مدیریت ایمنی خودرو از آن استفاده کرد این است که اتومبیل خود را در یک گاراژ قفل شده پارک کنید. پارک کردن اتومبیل در یک گاراژ باز، احتمال سرقت خودرو را افزایش می‌دهد. بنابراین باید خودرو را در یک گاراژ قفل شده پارک کرد تا ماشین از سرقت، خسارت و خطرات در امان باشد. اگر درب گاراژ بسته نمی‌شود، می‌توانید یک نگهبان برای گاراژ خود استخدام کنید. علاوه بر این، هرگز ماشین خود را در مکان‌های ناامن پارک نکنید. رانندگان همیشه باید از گذاشتن خودروی خود در مکان‌های ناامن خودداری کنند. مهم نیست که کار شما چقدر فوری باشد، در هر صورت باید یک پارکینگ ایمن برای اتومبیل خود پیدا کنید. پارکینگ ناامن اولین مکانی است که ماشین شما می‌تواند به سرقت برود. به همین دلیل برای جلوگیری از خطر احتمالی سرقت خودرو باید اتومبیل خود را در مکانی ایمن پارک کنید و از آن محافظت کامل کنید. حتی اگر مجبور شدید ماشین خود را در یک پارکینگ ناامن پارک کنید می‌توانید از قفل چرخ یا قفل فرمان کمک بگیرید. باز کردن قفل چرخ به زمان نیاز دارد، بنابراین یک دزد حرفه‌ای چنین ریسکی نمی‌کند. دقت داشته باشید که پارک کردن خودرو نزدیک در یا پنجره منزل، مکان‌های پرنور، در نزدیکی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که از آشنایان شما به حساب می‌آیند، مکان‌های خوبی برای پارک کردن هستند. برای افرادی که خانه‌هایشان پارکینگ ندارد، اجاره کردن یک پارکینگ توصیه می‌شود. درست است که اجاره پارکینگ هزینه‌بر است اما ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

محافظت از خودرو

بر روی خودرو سیستم هشدار نصب کنید
بهترین سیستم دزدگیر خودرو را برای اتومبیل خود انتخاب کنید. بسیاری از رانندگان جدید تصور می‌کنند که سیستم دزدگیر خودرو یک هزینه اضافی و غیر ضروری است. اما دزدگیر ماشین ساده‌ترین راه برای محافظت از خودرو در برابر سرقت است. اگر کسی سعی کند به خودروی شما دسترسی داشته باشد دزدگیر به شما هشدار می‌دهد. از طرفی تمیز و منظم نگه داشتن خودرو احتمال میل سارقان به سرقت را کمتر می‌کند.

از محصولات فنی استفاده کنید
اگر نتوانیم از پیشرفت‌های فناوری برای محافظت از خودرو استفاده کنیم، چه فایده‌ای خواهد داشت؟ توصیه می‌شود از تمام وسایل فنی برای محافظت از خودرو استفاده کنید. این پیشرفت‌های فنی می‌تواند شامل قفل خودکار، دزدگیر، دوربین، ضبط و غیره باشد. در کنار استفاده از پیشرفت‌های فنی، بیمه اتومبیل نیز یک ضرورت اساسی برای هر خودرویی است. همچنین سرویس خودرو یک اقدام هوشمندانه است زیرا خدمات به موقع خودرو به افزایش کارایی موتور در کنار افزایش ایمنی خودرو کمک خواهد کرد. از طرفی سیستم ردیابی نیز در صورت سرقت ماشین می‌تواند به پیدا کردن آن کمک کند. هنگامی که ماشین شما به سرقت برود این سیستم کمک می‌کند تا پلیس یا ایستگاه مانیتورینگ آن را پیدا کنند.

منبع: improve car safety

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.