هنگام خرید دزدگیر ماشین به چه نکاتی توجه کنید؟

متاسفانه سرقت وسایل نقلیه در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، این اتفاق فقط یک روند شهری نیست، بلکه ممکن است در حومه شهرها و مناطق روستایی نیز اتفاق بیفتد. به همین دلیل شما باید از وسایل نقلیه خود محافظت کنید. این شامل نصب بهترین دزدگیر اتومبیل و انتخاب بهترین آن است. ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید دزدگیر مناسبی برای خودروی خود پیدا کنید و اطلاعات دیگری درباره این دستگاه‌های ضد سرقت به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که هنگام خرید دزدگیر ماشین باید به چه نکاتی توجه کنید؟

تعداد کانال‌های گیرنده / تعداد فرستنده‌های پذیرفته شده از راه دور
گیرنده، اصلی‌ترین بخش دزدگیر است که همه عملکردهای کنترل از آن عبور می‌کنند. هر گیرنده تعداد کانال‌های مشخصی دارد، هرچه تعداد کانال‌های آن بیشتر باشد، گیرنده‌های خارجی عملکرد بهتری خواهند داشت. این قابلیت شامل مواردی از قبیل باز و بسته کردن قفل درب، باز شدن صندوق عقب، روشن شدن از راه دور و سایر گزینه‌ها می‌باشد. گیرنده همچنین فرستنده‌های از راه دور را برای زنگ ماشین کنترل می‌کند.

سنسور شوک
این مورد بخشی از سیستم دزدگیر اتومبیل است که حرکت غیرمعمول وسیله نقلیه را احساس می‌کند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دستتان به خودرو برخورد کرده باشد یا از کنار آن رد شده باشید، ناگهان صدای آژیر آن بلند شود. این صدا توسط حسگرهای شوک در هنگام شناسایی وسیله نقلیه در هنگام تماس با وسایل دیگر ایجاد می‌شود. بیشتر سنسورهای شوک آنقدر حساس هستند که حتی می‌توانند حرکتی که در اثر شکستن شیشه اتومبیل شما ایجاد شده را تشخیص دهند.

دزدگیر ماشین

مکان‌یاب
اگر یکی از این وسایل ضد سرقت را بر روی وسیله نقلیه خود داشته باشید قطعاً از دزدگیر ماشین خود متشکر خواهید بود. اگر فردی ماشین شما را به سرقت برده باشد این ویژگی به پلیس کمک می‌كند تا سارق ماشین را پیدا کند. این مکان‌یابی نوع GPS است که بوسیله آن می‌توانید مکان خودرو را پیدا کنید. این قضیه بسیار مهم است که بتوانید وسیله نقلیه خود را در اسرع وقت پس از سرقت پیدا کنید زیرا در عرض چند ساعت ممکن است سارق تمام وسیله نقلیه را از هم جدا کند.

سوئیچ قطع کننده موتور
این یکی دیگر از تجهیزات امنیتی خوب است که می‌تواند زمان سرقت خودرو برای سارق مشکلاتی ایجاد کند. آنها سوئیچ پنهان هستند که هنگام ترک وسیله نقلیه آن را فعال می‌کنید. عملکرد آنها قطع اتصال برق است و مانع روشن شدن خودرو می‌شود.

آژیرهای چند صدایی
در صورتی که دزدگیر اتومبیل چند زنگ خطر نداشته باشد ممکن است برای بعضی افراد جالب به نظر نرسد. اینجا، جایی است که یک آژیر الکترونیکی زیبا به کار می‌آید. این زنگ‌ها نه تنها در هنگام شناسایی وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلكه همچنین تراشه‌ها را ارسال می‌کنند تا عملکرد کنترل از راه دور را به اتمام برسانند. بنابراین آژیر برقی با صدای بلند و زیبا برای هر سیستم دزدگیر اتومبیل ضروری است.

فرستنده از راه دور یک طرفه یا دو طرفه
احتمالاً هنگام خرید دزدگیر خودرو این گزینه برای همه افراد مهم نیست اما برای بعضی‌ها تفاوت ایجاد می‌کند. فرستنده از راه دور ۱ طرفه از جمله مواردی است که فقط با فشار دادن دکمه برای فعال کردن یک فرمان، صدای صوتی را خاموش می‌کند. این صدای صوتی معمولاً نوعی جیرجیر کوتاه است. فرستنده از راه دور ۲ طرفه هنگام فشار دادن دکمۀ فرمان هر دو سیگنال صوتی و تصویری را ارائه می‌دهد.

تعداد ریموت
همچنین باید از تعداد ریموت‌های دزدگیر آگاه باشید، برخی دزدگیرها فقط به یک ریموت مجهز هستند و برخی دارای چند ریموت هستند. این دزدگیرها ارزان قیمت نیستند زیرا به برنامه نویسی نیاز دارند تا بتوانند با چند ریموت کار کنند. بنابراین سعی کنید دزدگیری برای خودروی خود انتخاب کنید که تا حد امکان به چند ریموت مجهز باشد.

 دزدگیر ماشین

گزینه‌های اضافی
این بسیار خوب است که ماشین جدید شما دارای گزینه‌های بیشتری باشد. این موارد شامل موارد زیر است:
استارت از راه دور
ورود بدون کلید
محرک‌های قفل درب
هیچکدام از این موارد برای ایمن بودن خودرو ضروری نیست اما مطمئناً از نظر بعضی افراد خیلی خوب است.

سهولت نصب
حتی اگر در سیم کشی و نصب وسایل برقی بسیار ماهر باشید، بهتر است دزدگیر ماشین جدید را خودتان نصب نکنید. اگر در این مورد تجربه ندارید، ممکن است تا پایان کار کلی وقت و انرژی بگذارید. اگر نمی‌دانید برای نصب آن چه کارهایی لازم است این کار می‌تواند واقعاً وقت گیر و سخت باشد. اگر تصمیم دارید خودتان نصب دزدگیر ماشین را انجام دهید اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل سازنده را قدم به قدم دنبال می‌کنید. همچنین قبل از شروع نصب، باید تعدادی رله و سایر قسمت‌های اضافی را جمع کنید. برخی از بررسی‌ها را بخوانید تا بفهمید که برای نصب مدل مورد نظر چه اقداماتی لازم است.

گزینه‌های برنامه نویسی
اکثر سیستم‌های دزدگیر برخی گزینه‌های برنامه نویسی را ارائه می‌دهند. این هرگز چیز بدی نیست. هرچه گزینه‌های بیشتری برای سفارشی سازی داشته باشید می‌توانید سیستم جدیدی برای دزدگیر خودروی خود بسازید.

ضمانتنامه
بیشتر دزدگیرهای اتومبیل کالاهای بسیار گران قیمتی نیستند اما شما می‌توانید دزدگیری را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد. بهتر است گارانتی محصول، تمام قسمت‌های دزدگیر را برای مدت زمان طولانی پوشش دهد.

منبع: car alarms

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. […] دزدگیر ماشین روشی مؤثر برای تضمین سرمایه و ایجاد آرامش خاطر است. در حالی که بسیاری از ماشین‌ها با نوعی سیستم دزدگیر ارائه می‌شوند اما برخی ماشین‌ها اینطور نیستند. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از خرید دزدگیر ماشین را نصب کنند. حتی اگر ما توصیه کنیم بهتر است دزدگیر ماشین را یک تعمیرکار ماهر به صورت حرفه‌ای انجام دهد اما بعضی افراد می‌خواهند خودشان این کار را انجام دهند. نصب دزدگیر ماشین ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما با کمی آماده سازی و اطلاعات، چیزی جز یک سری کارهای کوچک نمی‌شود. ما در اینجا به شما کمک خواهیم کرد تا این کار را به درستی انجام دهید. در اینجا برخی دستورالعمل‌های درست در مورد نصب دزدگیر ماشین بیان شده است. […]

  2. […] دزدگیر ماشین روشی مؤثر برای تضمین سرمایه و ایجاد آرامش خاطر است. در حالی که بسیاری از ماشین‌ها با نوعی سیستم دزدگیر ارائه می‌شوند اما برخی ماشین‌ها اینطور نیستند. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از خرید خودرو روی آن دزدگیر نصب کنند. حتی اگر ما توصیه کنیم بهتر است دزدگیر ماشین را یک تعمیرکار ماهر به صورت حرفه‌ای انجام دهد اما بعضی افراد می‌خواهند خودشان این کار را انجام دهند. نصب دزدگیر ماشین ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما با کمی آماده سازی و اطلاعات، چیزی جز یک سری کارهای کوچک و ساده به نظر نمی‌رسد. ما در اینجا به شما کمک خواهیم کرد تا این کار را به درستی انجام دهید. در اینجا برخی دستورالعمل‌های درست در مورد نصب دزدگیر ماشین بیان شده است. […]

  3. […] که در اختیار دارید، احتمالاً خوب است که حداقل به فکر دزدگیر ماشین باشید. هدف اصلی دزدگیر ماشین جلوگیری از سرقت است که […]

  4. […] ریموت ماشین بخش مهمی از خودرو به شمار می‌آید که امنیت خودرو را فراهم می‌کند. این سیستم به دلایل مختلفی ممکن است دچار نقص شود و به درستی عمل نکند. در اینجا چند دلیل مختلف بیان شده است که نشان می‌دهد در چه صورت ریموت ماشین متوقف می‌شود. اکثر این دلایل بسیارساده هستند و می‌توانید خودتان آنها را بررسی کنید. متداول‌ترین علت خرابی ریموت ماشین این است که باتری‌ها به مرور زمان ازبین می‌روند و در صورت تعویض باتری ریموت، مشکل برطرف می‌شود. همیشه پس از تعویض باتری تاریخ آن را یادداشت کنید تا در فرصت مناسب (بین ۶ تا ۱۲ ماه) نسبت به تعویض مجدد آن اقدام نمائید. سایر مشکلات کمی پیچیده‌تر هستند، اما رفع آنها هنوز هم امکان پذیر است. در اینجا پنج مورد وجود دارد که می‌توانید علت خرابی ریموت ماشین را بررسی کنید: […]

  5. […] اشاره می‌کنیم: دزدگیر اتومبیل: در حالی که می‌توان دزدگیر اتومبیل را قطع کرد، ایده اصلی دزدگیر به عنوان عامل بازدارنده […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.