چرا ریموت ماشین کار نمی‌کند؟

ریموت ماشین بخش مهمی از خودرو به شمار می‌آید که امنیت خودرو را فراهم می‌کند. این سیستم به دلایل مختلفی ممکن است دچار نقص شود و به درستی عمل نکند. در اینجا چند دلیل مختلف بیان شده است که نشان می‌دهد در چه صورت ریموت ماشین متوقف می‌شود. اکثر این دلایل بسیار ساده هستند و می‌توانید خودتان آنها را بررسی کنید. متداول‌ترین علت خرابی ریموت ماشین این است که باتری‌ها به مرور زمان ازبین می‌روند و در صورت تعویض باتری ریموت، مشکل برطرف می‌شود. همیشه پس از تعویض باتری تاریخ آن را یادداشت کنید تا در فرصت مناسب (بین ۶ تا ۱۲ ماه) نسبت به تعویض مجدد آن اقدام نمائید. سایر مشکلات کمی پیچیده‌تر هستند، اما رفع آنها هنوز هم امکان پذیر است. در اینجا پنج مورد وجود دارد که می‌توانید علت خرابی ریموت ماشین را بررسی کنید:

۱- با استفاده از ریموت پشتیبان، تأیید کنید که واقعا ریموت خراب است
این مورد بسیار اساسی است و برای بسیاری از افراد صدق نمی‌کند، اما اولین قدم برای تشخیص اینکه چه مشکلی در ریموت کلید ماشین وجود دارد، بررسی این مسئله است که ثابت کنید مشکل از ریموت است. بنابراین اگر یک ریموت دوم دارید و قبلاً این کار را نکرده‌اید، می‌توانید بررسی کنید که آیا ریموت دوم کار می‌کند یا خیر. برای اطمینان از این موضوع برای بازکردن درها از ریموت دوم خودرو استفاده کنید، اگر ریموت دوم به راحتی کار کرد می‌توان نتیجه گرفت مشکل از ریموت دزدگیر خودرو است. اگر ریموت دزدگیر دوم نیز عمل نکرد می‌توان مطمئن شد که مشکل مربوط به خود ماشین و سیستم دزدگیر آن است. در صورت خرابی ریموت ماشین می‌توانید بدون مراجعه به یک متخصص خودتان مشکل را حل کنید، اما اگر مشکل از خود سیستم دزدگیر بود بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.

علت خرابی ریموت ماشین

۲- در صورت لزوم باتری ریموت را بررسی و تعویض کنید
گاهی کار نکردن ریموت ماشین به دلیل تمام شدن باتری آن است، در این مواقع باتری ریموت را تعویض کرده و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید. چند روش برای تعیین نوع باتری مورد نیاز شما وجود دارد ممکن است در کتابچه راهنمای شما گفته باشد یا می‌توانید با یک فروشنده محلی تماس بگیرید. همچنین می‌توانید ریموت را باز کنید و به باتری نگاه کنید که به طور معمول عددی در سطح آن چاپ یا مهر می‌شود. قبل از جایگذاری اطمینان حاصل کنید که دقیقاً باتری مناسب را انتخاب و خریداری کرده‌اید. اغلب اوقات از باتری‌های CR2030 و CR2025 درون ریموت دزدگیر ماشین استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید ولتاژ باتری را با مولتی‌متر بررسی کنید، بیشتر این باتری‌ها باید حدود ۳ تا ۳٫۶ ولت را نشان دهند. اگر ریموت ماشین پس از تعویض باتری کار کرد، کار شما تمام شده است اما اگر اینگونه نباشد، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد، مانند مشکل دکمه‌ها، همچنین ممکن است وسیله نقلیه، برنامه ریموت را فراموش کرده باشد، در این صورت شما نیاز به برنامه ریزی مجدد آن دارید.

۳- ریموت را از هم جدا کرده و دکمه‌های آن را بررسی و تنظیم کنید
دو علت رایج خرابی ریموت ماشین، ترمینال باتری و دکمه‌ها هستند، اگرچه روش‌های زیادی برای شکستن آنها وجود دارد اما بهترین راه برای بررسی این مسئله این است که فقط ریموت را از هم جدا کرده و یک بازرسی دقیق بصری انجام دهید. اگر پایانه‌های اتصال باتری خراب است، باید با نگاه کردن به آنها تشخیص دهید. اگر آنها شل و سست هستند می‌توانید با لحیم کاری آن‌ها را به جای خود برگردانید. قسمت فلزی روی دکمه‌ها باید به خوبی تنظیم شوند تا دکمه‌ها بتوانند کارکرد عادی خود را داشته باشند. اگر دکمه‌های ریموت کنترل در جای اصلی خود قرار نگرفته باشند یا کج شده باشند باید آن‌ها را به جای اصلی خود بازگردانید تا به درستی کار کنند. اگر یک یا چند دکمه به طور صحیح ظاهر نمی‌شوند، یا به نظر در داخل جدا شده‌اند می‌توانند مانع از کارکردن کلید ریموت شوند. این مشکلات به سادگی با بازکردن قسمت خارجی ریموت دزدگیر ماشین و تست کردن قطعات الکتریکی قابل رفع هستند.

علت خرابی ریموت ماشین

۴- ریموت خود را مجدداً برنامه ریزی کنید یا به دست یک فرد حرفه‌ای بسپارید
برای رفع این مشکل کافی است وارد ماشین شده، درها را ببندید و ریموت را با قراردادن کلید در ماشین دوباره برنامه‌ریزی کنید. دقت داشته باشید که نباید ماشین را روشن کنید. تنها کلید را به عقب برگردانید و آن را بین دو وضعیت به سرعت نگه دارید. در این هنگام یک صدایی می‌شنوید. سپس دکمۀ ریموت را فشار دهید تا برنامه‌ریزی را تأیید کنید. در این هنگام منتظر صدای دوم باشید. سپس از ماشین خارج شده و درها را ببندید. پس از ۲۰ ثانیه باید ریموت دزدگیر ماشین شما عمل‌کرد طبیعی خود را دوباره به دست آورد. اگر با این روش موفق نشدید می‌توانید سراغ یک تعمیرکار متخصص بروید. روش‌های دیگری نیز وجود دارد و برخی از آنها به تجهیزات ویژه‌ای نیاز دارند. در این حالت، ممکن است مجبور شوید با نماینده محلی یا با یک فروشگاه مستقلی تماس بگیرید که تجربه خاصی در ساخت و مدل خودروی شما را دارد.

۵- در صورت لزوم ریموت خود را تعویض کنید
اگر هیچکدام از روش‌های بالا موثر واقع نشد، همیشه این احتمال وجود دارد که ریموت ماشین شکسته یا قطع شده است. اگر می‌خواهید کاملاً مطمئن شوید که ریموت کار می‌کند یا خیر، باید ماشین خود را به یک متخصص بسپارید. گزینه دیگر این است که فقط یک ریموت دیگر بخرید، بهتر است برای خرید به نمایندگی محلی خود مراجعه کنید. بنابراین اگر متوجه شدید که وسیله نقلیه شما از ریموتی استفاده می‌کند که نمی تواند به راحتی در خانه برنامه ریزی مجدد شود‌، می‌توانید این گزینه را به خاطر داشته باشید.

منبع: Why Isn’t My Car Key Remote Working?

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. Morteza می گوید

    سلام میتونید یکم راحت تر روش برنامه ریزی ریموت رو توضیح بدید لطفا؟؟؟

  2. علی می گوید

    سلام ریموت ماشین من جلو مغازه کار نمیکنه وای جای دیگه کار میکنه البته ماشین دوستام هم همین مشکل را دارن لطفا راهنمایی کنید

  3. هادی می گوید

    سلام رموت ماشین من یکی از دکمه هاش کار نمیکنه میزنی روش روشن میشه ولی ماشینو باز نمیکنه علتش چیست

  4. 021 می گوید

    سلام
    احتمالا ماشین توی افتاب میمونه

  5. نادر می گوید

    سلام ماشین من کوییک است وبطور ناگهانی ریموت آن درب ماشین رو باز نمیکنه البته با زاپاس هم عمل نمیکنه چکار باید بکنم.

    1. حمید می گوید

      سلام منم این مشکل رو دارم

  6. نادر می گوید

    ریموت اصلی وزاپاس عمل نمی‌کنند ماشین کوییک است.

  7. مهدی می گوید

    احتمالا برای آفتاب هست من هم همین مشکل را بعد از گذاشتن ماشین توی آفتاب دارم

  8. جلال ک می گوید

    سلام خودرومن دنا پلاس هست چندروزاست که یکی ازکلیدها باریموت دربهارابازنمیکند درصورتیکه باکلیددومی باریموت کارمیکند وریموت را نزدکلیدسازبردم چک کردمیگوید کدداردوسالم است ممکنه بفرماییدمشگل چیست البته قبل ازاین مشگل سیستم نشان دهنده خودبخود هنگام ازکارافتادوکدامنیتی خواست که ۱۱۱۱دادم آمددرست شد ممنون درضمن من قبلن چیزی نگفتم واین اولین باری است. ممنون میشم پاسخ رابفزمایی

    1. مهراد می گوید

      سلام ، برا منم همین مشکل به وجود آمده و خودرو تارا دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.