مقایسه مزدا ۳ با مزدا ۶

آیا شما از طرفداران و شیفتگان مزدا هستید؟ یا قصد خرید یک خودروی مزدای عالی را دارید؟ با ما همراه باشید تا با مقایسه مزدا ۳ و مزدا ۶، دو خودروی پرطرفدار به شما در این خرید کمک کنیم.

به گزارش مسترماشین باز، مزدا یک برند خودرو سازی عالی است که خودروهایی با عملکرد خوب و سواری منجصربه فرد تولید می‌کند.

هر کسی می‌تواند یک خودروی مزدا با توجه به بودجه‌ی خود بخرید؛ زیرا این برند خودروهای مقرون به صرفه‌ای تولید می‌کند. اما این خودروها در حین ارزان بودن می‌توانند حس لوکس و عملکرد عالی در اختیار شما قرار دهند.

مقایسه مزدا ۳ با مزدا ۶

هر دو مدل مزدا ۳ و مزدا ۶ شباهت‌های زیادی دارند که تمایز آنها را سخت‌تر می‌کند.

با این حال، برخی از تفاوت‌های برجسته و بارزی بین این دو وجود دارد.

ابعاد و فضای بار مزدا ۳ در مقابل مزدا ۶

اندازه و ابعاد تفاوت اصلی این دو خودرو است. مزدا ۳ دارای دو مدل هاچ بک و سدان است. مزدا ۳ از نظر اندازه کوچکتر از مزدا ۶ است. این برادر کوچک یک مدل سدان و هاچ دارد، در حالی که برادر بزرگ فقط در مدل سدان تولید می‌شود.

Mazda 3 :

مزدا ۳ و مزدا ۶ هر دو دارای حجم سرنشین ۵ نفره هستند، اما از آنجایی که مزدا ۳ یک خودروی جمع و جور است و مزدا ۶ یک خودروی سایز متوسط ​​است؛ مزدا ۶ به طور قابل توجهی بلندتر و عریض‌تر از مزدا ۳ است.

Mazda 6 :

اندازه بدنه‌ی بزرگتر هم مزایا و هم معایبی دارد.

مزایا آن این است که فضای بار و سرنشین بیشتری نسبت به مزدا ۳ دارد. اما فضای بیشتر و اندازه بزرگتر به معنای هزینه بیشتر است. همچنین باید به ابعاد پارکینگ نیز توجه کنید؛ زیرا به فضای پارک بیشتری نیاز دارید؛ اما با مزدا ۳ می‌توانید آن را در فضاهای باریک‌تری پارک کنید. مزدا ۳ به دلیل اندازه‌ی جمع و جور آن برد چرخش باریک‌تری دارد و برای مانور دادن در فضاهای باریک و در پارک تنگ‌تر مناسب است. مزدا ۳ باریک‌تر است و  اجازه می‌دهد در فضاهای تنگ جا شود.

در بخش فضای باز، مزدا ۳ دارای ۱۳٫۲ فوت مکعب و مزدا ۶ دارای ۱۴٫۷ فوت مکعب است.

کارایی و عملکرد موتور مزدا ۳ در مقابل مزدا ۶

از نظر عملکرد مزدا ۳ در مقابل مزدا ۶ ۲۰۲۱، برنده مزدا ۶ است.

Mazda 6 دو نوع موتور دارند. مدل اول یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری است که در نهایت می‌تواند ۱۸۷ اسب بخار قدرت تولید کند که در واقع مدل پایه‌ی مزدا ۶ است.

Mazda 6 :

نوع دیگر موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. موتور مزدا ۳ همان موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری است که مشابه با مدل پایه‌ی Mazda 6 است.

اما نکته قابل توجه این است که با اینکه ظرفیت موتورها یکسان است؛ اما مزدا ۳ نمی‌تواند مدل جدید را شکست دهد. بنابراین در مجموع، هر دو موتور مزدا ۶ بهترین عملکرد را دارند. قدرت مزدا ۶ کمی بالاتر از مزدا ۳ است.

Mazda 3 :

مزدا ۳ و مزدا ۶ هر دو به صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند.

حالت‌های درایو مزدا ۳ و مزدا ۶

مزدا ۳ دارای مدل چهار چرخ متحرک است و هر دو مدل هاچ بک و سدان دارای این حالت تمام چرخ هستند. این حالت تمام چرخ متحرک، مصرف سوخت بهتری را ارائه می‌دهد؛ بنابراین مزدا ۳ مصرف سوخت بهتری نسبت به نوع دیگر دارد.

Mazda 3 :

مصرف سوخت Mazda 6 حدود ۲۶ مایل بر گالن در خیابان‌های شهری و ۳۵ مایل بر گالن در بزرگراه‌ها است.

با کمال تعجب مدل مزدا ۳ دارای مصرف سوخت ۲۷ مایل بر گالن در شهر و ۳۶ مایل بر گالن در بزرگراه‌ها است. همانطور که می‌بینید، تفاوت جزئی در مصرف سوخت وجود دارد.

در واقع Mazda 6 با بدنه‌ی بزرگتر مصرف سوخت تقریباً برابر با مزدا ۳ سدان و هاچ دارد. البته، خودروی بزرگ‌تر هزینه بیشتری دارد؛ اما هزینه‌های سوختی این دو تقریباً برابر خواهد بود.

Mazda 6 :

تفاوت Mazda 6 و Mazda 3 در فناوری‌های اتصال

در مبحث سیستم‌های سرگرمی و ناوبری هر دو مدل کاملاً یکسان هستند.

هر دو خودرو با جدیدترین و بهترین سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی و فناوری‌های اتصال بی دردسر تولید می‌شوند. مزدا ۳ و Mazda 6 تقریباً قابلیت‌های سرگرمی و ناوبری یکسانی از جمله پخش کننده CD و رادیو استاندارد و گزینه دسترسی بی سیم یا اتصال صوتی از طریق هدست های بلوتوث و همچنین سیستم‌های کمک ناوبری و تله ماتیک را ارائه می‌دهند.

Mazda 3 :

با نگاهی به تریم های پایه، مزدا ۳ دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸٫۸ اینچی است.

شما می‌توانید بسیاری از موارد اختیاری را به این سیستم‌ها اضافه کنید. این ویژگی‌های اضافی عملکرد سیستم سرگرمی و ناوبری استاندارد را بهبود می‌بخشد. در مجموع شما به شارژ بی سیم، فرمان‌های صوتی بلوتوث، وسایل کمک ناوبری و فعالیت‌های تلماتیک دسترسی دارید.

هر دو مدل دارای ویژگی‌های لوکس زیادی در داخل و خارج خودرو هستند که شامل گرمکن صندلی‌های جلو، چرم داخلی، سانروف، کنترل آب و هوای مجزای راننده و سرنشین و کروز کنترل هستند. مزدا ۳ دارای کروز کنترل استاندارد است و تنها همین نوع کروز کنترل را دارد.

مدل هاچ بک و سدان مزدا ۳ دارای فناوری ایمنی مشابه Mazda 6 است. سیستم صوتی BOSE با ۱۲ بلندگو در دسترس است و ۸ بلندگو به صورت استاندارد ارائه می‌شود. البته مزدا ۳ دارای یک صفحه نمایش مرکزی ۸٫۸ اینچی گران قیمت و کمی بزرگتر و دو بلندگوی اضافی است. در حالی که مزدا ۶ دارای کنترل‌های تعویض دنده اسپرت و یک پریز برق اضافی است.

Mazda 6 :

ایمنی

در مبحث ایمنی برنده مزدا ۳ است.

هر دو خودرو دارای رتبه ایمنی ۵ ستاره ANCAP و مجموعه‌ای از فناوری‌های کمک راننده مانند هشدار خروج از خط، کروز کنترل و غیره هستند. مزدا ۳ کوچک‌تر است؛ اما با وجود اندازه‌ی کوچکتر ایمنی خوبی دارد و دارای یک کیسه هوای اضافی است.

قیمت مزدا ۳ و مزدا ۶

قیمت پایه مزدا ۳ در بازار جهانی ۲۱۵۰۰ دلار است و Mazda 6 دارای قیمت پایه‌ی ۲۴۹۲۰ دلار است. بنابراین، اگر به دنبال خودرویی مقرون به صرفه‌تر هستید؛ مدل ۳ برای شما مناسب است. اما بهتر است هزینه‌های نگهداری و بیمه را نیز در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

فرض کنید به یک خودروی لوکس نیاز دارید؛ اما بودجه‌تان کافی نیست؛ شما می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. هر دو مدل برای رانندگی عالی هستند و نسبت به خودروهای لوکس معمولی، مقرون به صرفه‌ترند.

برای کسی که به فضای بار بیشتری نیاز دارد و خودروی قوی‌تری می‌خواهد؛ بهتر است سراغ Mazda 6 برود.

هیچ کس بهتر از شما نیازهای شما را نمی‌داند؛ پس بهتر است با توجه به بودجه و همچنین اولویت‌هایتان در خرید یک خودرو مانند اندازه و ابعاد، قدرت، فناوری و …. یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

منبع: enginehell و autoguide

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.