معرفی انواع کفپوش خودرو و و مزایا و معایب آن­‌ها

در این مطلب نگاهی عمیق به محبوب‌ترین کفپوش خودرو می‌اندازیم، همچنین مزایا و معایب آن­‌ها و بهترین استفاده‌های آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کفپوش فرش
فقط به این دلیل که می‌خواهید از کف اتومبیل خود محافظت کنید، به این معنی نیست که استراحت پاهای خود را فراموش کنید. برخی کفپوش‌های اتومبیل به صورت فرش طراحی شده‌اند و بسیار جذاب هستند. کفپوش فرشی نه تنها راحت‌تر از انواع دیگر کفپوش‌های خودرو می‌باشد بلکه مثل سایر سبک‌های کفپوش به ظاهر داخلی اتومبیل آسیب نمی‌رساند. سبک‌ها و رنگ‌های بسیاری از این کفپوش‌ها در بازار خودرو وجود دارد که حتی می‌توانند با آرم‌ها و طرح‌های خودرو نیز سفارشی شوند. بزرگترین اشکال کفپوش‌های فرش شده این است که تمیز کردن آنها بسیار سخت است. این کفپوش‌ها باید هرازگاهی مورد شستشو و شامپو قرار بگیرند. این امر برای از بین بردن لکه‌ها و پاک کردن کثیفی‌ها ضروری می‌باشد. همچنین در بعضی موارد ممکن است کمی گران باشند و سریع‌تر از کفپوش‌های وینیل یا لاستیک فرسوده شوند. آنها به بهترین وجه مورد استفاده قرار می‌گیرند و زیبایی آن‌ها بیشتر از معایب‌شان دیده می‌شود. کفپوش‌های موکت نیز مانند این کفپوش‌های خودرو ظاهر جذابی به خودرو می‌دهند و از این جهت طرفداران مخصوص به خود را دارند. این کفپوش‌ها همچنین در مناطق خشک به خوبی عمل می‌کنند و موادی مانند برف و گل روی آنها دیده نمی‌شود.

کفپوش لاستیک
اینها غالب‌ترین نوع کفپوش‌های موجود در بازار هستند. آنها تقریبا سخت‌ترین و با دوام‌ترین کفپوش‌هایی هستند که می‌توانید خریداری کنید. اگر آنها از لاستیک با کیفیت ساخته شده باشند سال‌ها بدون آسیب و خرابی دوام می‌آورند. دقیقاً همانطور که در بررسی‌های تیغه برف پاک‌کن دیده می‌شود، محصولاتی که از لاستیک با کیفیت ساخته می‌شوند تقریبا غیر قابل تخریب هستند. یکی از بهترین مواردی که در مورد کفپوش‌های لاستیکی وجود دارد تمیز کردن آسان آنهاست. بیشتر اوقات تنها کاری که باید انجام دهید فقط اسپری کردن و پاک کردن سریع سطح آنها است. لکه دارشدن و رنگ‌رفتگی آنها تقریباً غیرممکن است. یکی از اشکالاتی که در کفپوش‌های لاستیکی وجود دارد این است که تزئین آنها سخت است، مخصوصا اگر بخواهید آنها را با رنگ اتومبیل خود مطابقت دهید. آنها ممکن است در گرمای زیاد خراب شوند و در صورت خیس شدن نیز بسیار لزج شوند. کفپوش‌های لاستیکی خصوصاً برای وسایل نقلیه بسیار مناسب هستند زیرا تمیز کردن آنها بسیار آسان است. آنها حتی با کثیف‌ترین چکمه‌های کاری نیز کثیف نمی‌شوند. این کفپوش‌ها برای مناطقی مناسب است که در طول سال برف و گل زیادی در آنجا مشاهده می‌شود. کفپوش‌های لاستیکی برای کودکانی مناسب است که بطور منظم حیوانات خانگی را در خودرو حمل می‌کنند.

کفپوش خودرو

کفپوش وینیل
اگر می‌خواهید در تمام شرایط آب و هوایی از کفپوش خودرو محافظت کنید کفپوش وینیل یک انتخاب محبوب است. قیمت این کفپوش کمی گران‌تر از کفپوش لاستیکی می‌باشد و میتوان این کفپوش‌ها را در رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی پیدا کرد. یکی از بهترین موارد در مورد وینیل این است که به هیچ وجه رطوبت را جذب نمی‌کند. این بدان معنی است که لکه‌دارشدن یا تغییر رنگ آنها تقریبا غیرممکن است. کفپوش وینیل بسیار سبک است و تمیز کردن آن نیز آسان است. تنها چیزی که برای تمیز کردن آنها لازم است یک اسفنج و اسپری است. کفپوش وینیل مانند کفپوش لاستیک با قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید کمی خراب می‌شود. بنابراین باید مراقب باشید که در روزهای گرم ماشین خود را در جای مناسب پارک کنید. در غیر این صورت، ممکن است شاهد شکاف در بین آنها باشید و لبه‌های آن‌ها دچار پیچ و تاب خوردگی شوند. با وجود پیشرفت در ترکیبات شیمیایی کفپوش‌های وینیل آن‌ها به اندازۀ کفپوش‌های لاستیکی با دوام نیستند. مشکل دیگر وینیل این است که معمولاً فضای داخلی خودرو را به هیچ وجه با ظاهر آن تکمیل نمی‌کند. این کفپوش از لاستیک نازک‌تر است، بنابراین هیچ نوع الگوی تزئینی قابل مشاهده در آن وجود ندارد.

مزایای استفاده از کفپوش خودرو
در اینجا برخی از مزایای اصلی کفپوش خودرو آورده شده است.

– ارزش فروش مجدد خودرو را بالا می‌برد.
– تمیز کردن کف اتومبیل را راحت‌تر می‌کند.
– از لکه‌دارش شدن کف خودرو توسط مایعات و روغن‌ها جلوگیری می‌کند.
– از ورود میکروارگانیسم‌ها به کفپوش‌های نصب شده توسط کارخانه جلوگیری می‌کند.
– تمیز کردن ماشین را آسان‌تر و به بهتر شدن بوی آن کمک می‌کند.
– کفپوش خودرو مانند بهترین دزدگیر اتومبیل، از قطعات اصلی هر وسیله نقلیه محسوب می‌شود.

منبع: Car Mats

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] اوقات کفپوش خودرو فرسوده یا لکه‌دار می‌شود و نیاز به تعویض دارد. اگر چند […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.