چگونه کفپوش خودرو را تعویض کنیم؟

گاهی اوقات کفپوش خودرو فرسوده یا لکه‌دار می‌شود و نیاز به تعویض دارد. اگر چند دستورالعمل اساسی را رعایت کنید تعویض کفپوش خودرو کار دشواری نیست. کفپوش جدید باعث می‌شود که ماشین شما تقریباً جدید به نظر برسد و بسیاری از کثیفی‌ها و میکروب‌های قدیمی را از بین می‌برد. بهتر است در فصل زمستان یا آب و هوای مرطوب از کفپوش‌های لاستیکی استفاده کنید تا ساییدگی و پاره شدن آن را کاهش دهید و کفپوش به مدت طولانی تمیز به نظر برسد. تعویض کفپوش خودرو به طرز حیرت انگیزی ارزان است و فرایندی نسبتاً ساده است.

کفپوش جدید خود را سفارش دهید
توجه داشته باشید که رسیدن آن ممکن است دو هفته طول بکشد.
مرحله ۱: با نمایندگی فروش خودروی خود مشورت کنید تا بدانید که آیا یک کفپوش جایگزین می‌فروشد و قیمت آن چقدر است.
مرحله ۲: می‌توانید کفپوش خودرو را به صورت آنلاین خریداری کنید. برخی شرکت‌های فروش کفپوش، باتوجه به ماشین و نوع کفپوش انتخابی شما، کفپوش‌های اتومبیل را با قیمت ۱۲۵ تا ۲۵۰ دلار می‌فروشند.
مرحله ۳: از یک شرکت معتبر خرید کنید. پس از مقایسه قیمت‌ها از یک شرکت معتبر خرید خود را سفارش دهبد.

۱- صندلی‌های جلوی ماشین را بردارید
در اکثر اتومبیل‌ها صندلی‌های جلو با ۴ پیچ به کف خودروها متصل می‌شوند. برای خارج کردن صندلی‌ها، رانندگان باید این ۴ پیچ را باز کنند. برای اینکه پیچ‌ها را پیدا کنید، با دقت به کف خودرو نگاه کنید و سپس آنها را یکی یکی بردارید. پس از آن رانندگان باید به آرامی صندلی را در خارج از خودرو قرار دهند.

تعویض کفپوش خودرو

۲- صندلی‌های عقب را بردارید
این صندلی‌ها در مقایسه با صندلی‌های جلو کمی متفاوت هستند. دارندگان اتومبیل می‌توانند با گرفتن گوشه و چرخاندن به سمت بالا آن را از خارج کنند. ممکن است در مرکز صندلی‌ها چفت یا گیره وجود داشته باشد، بنابراین در صورت عدم نور لازم است آن را با چراغ قوه بررسی کنید. در برخی از اتومبیل‌های مدرن، یک پین فشار برای رها کردن صندلی‌ها وجود خواهد داشت.

۳- کمربند ایمنی را باز کنید
کمربند ایمنی دومین موردی است که باید خارج شود. در مدل‌های قدیمی یک طرف کمربندها با ریل قاب متصل می‌شوند، در حالیکه طرف دیگر به کف متصل می‌شوند. پس از برداشتن صندلی‌ها، پیچ‌های اتصال دهنده در معرض دید قرار می‌گیرند و راحت‌تر می‌توانید هر دو طرف کمربند را جدا کنید. در اتومبیل‌های دارای بند شانه، مشکل به آسانی حل می‌شود و تنها کاری که باید انجام بدهید این است که یک طرف کمربند ایمنی را بردارید.

۴- موارد دیگر را حذف کنید
این موارد شامل پانل‌های تر و تمیز است. به دنبال تمام چیزهایی باشید که می‌توانید ببینید یا احساس کنید.

۵- کفپوش قدیمی را بیرون بکشید
آن را بپیچید و در جایی نگهداری کنید. در هنگام بیرون کشیدن آن مراقب باشید ممکن است برای اندازه گیری کفپوش جدید به آن نیاز داشته باشید.

تعویض کفپوش خودرو

۶- کفپوش کهنه را بالای کفپوش جدید بصورت الگو قرار دهید
کفپوش جدید را کمی بزرگتر از نمونه قدیمی برش دهید. از آنجا که ما هر دو کفپوش را داریم باید به محل سوراخ، شکل و اندازه آن توجه کنید. برخی اتومبیل‌ها با کنسول‌های مرکزی نصب شده‌اند، بنابراین صاحبان خودرو باید شکاف طولانی را بر روی آن‌ها برش دهند. همچنین می‌توانید از لبه‌ها یا عقب شروع کنید، اما به یاد داشته باشید که قبل از ادامه برش بعدی، اولین برش را با دقت بررسی کنید.

۷- از جلو شروع کنید و کفپوش را در اتومبیل بگذارید
اطراف لبه‌ها را تمیز کنید و سوراخ‌ها را همانطور که باید برش دهید. پد پاشنه باید زیر ترمزها و پدال گاز باشد.

۸- فرش را از مرکز به بیرون صاف کنید
کفپوش را بررسی کنید تا ببینید آیا کفپوش جدید مطابق دلخواه شما در کف خودرو قرار دارد یا نه. به یاد داشته باشید که تمام جوانب باید در نظر گرفته شود. اگر همه چیز عالی باشد، رانندگان با خوشحالی می‌توانند کفپوش جدید را نصب کرده و به مرحله نهایی برسند.

۹- صندلی‌ها و موارد دیگر را مجدداً نصب کنید
در مورد چگونگی نصب قطعات خودرو، رانندگان می‌توانند به ترتیب از آخر به اول کار برگردند. تبریک می‌گویم کفپوش اتومبیل خود را با موفقیت تعویض کرده‌اید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که همه چیز ایمن است و هیچ گونه پیچ و مهره‌ای باقی مانده است.

منبع: replace car carpet

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. بهنام می گوید

    سلام
    در پراید مدل ۱۴۱ تعویض موکت کف، به این سادگی ها که توضیح دادین نیست!
    کنسول جلو و داشبورد مانع از بیرون آوردن موکت قدیمی و نصب موکت جدید میشه!
    مگر اینکه کامل داشبورد رو باز کنید، یا اینکه موکت رو برش بزنید، اگر برش بزنید، مانند فابریک کارخانه نمیشه

  2. ایران ایرانی می گوید

    دقیقا عین صحبت دوستمونه و البته صحیح، اول که ۱۴۱ شاید در نگاه پراید به حساب بیاد ولی بی معنی هیچی اش به پراید نرفته، به خصوص تریم و صندلی ها و کف پوش مراتب از این قبیل، ضمن اینکه نوشته ترجمه شده خوبی بود، ولی الان دیگه صدق نمیکنه این همه آسونی ارزونی که دم زدین ازش متسفانه، پس آپدیت اس کنید که اسباب مضحکه و نهایت بی ارزش شمردن مطالب سایت خوبتون نشه…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.