مرسدس بنز کلاسیک؛ زیبای فراموش نشدنی

آیا تا به حال یک مرسدس بنز کارکرده را از نزدیک دیده‌اید و وسوسه خرید آن به سرتان زده است؟ بیایید با مرسدس بنز کلاسیک؛ این زیبای فراموش نشدنی بیشتر آشنا شوید.

به گزارش مسترماشین باز، افسانه‌های زیادی در مورد مرسدس بنز قدیمی وجود دارد. این خودرو جذابیت خاصی داشته و از آنجایی که “مانند تانک ساخته شده‌اند” وسوسه انگیز هستند.

طی سال‌ها، خودروساز آلمانی مرسدس بنز تعداد زیادی از خودروهای درجه یک خود را فروخته است و در حال حاضر، بسیاری از مدل‌های قدیمی در حال بازگشت هستند.

Merc های کلاسیک کاملاً مد روز هستند و بسیاری از افراد مشهور یکی از آن‌ها را دارند. جرمی کلارکسون یک بنز ۶۰۰ گروسر دارد؛ در حالی که هری استایلز با ۲۳۰ SL خود ژست می‌گیرد و جی لنو عاشق ۶۰۰ W100 خود است.

ارزش‌ها این خودروها در حال افزایش است. به طور مثال خودروهای کلاسیکی مانند کلارک گیبل ۳۰۰ SL در حراجی به قیمت ۱٫۸۵ میلیون دلار فروخته شده است و اکنون بسیاری از مدل‌های اصلی دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ نیز خریداران زیادی دارند.

اما آیا داشتن یک مرسدس بنز کلاسیک ارزش این مقدار پول را دارد؟ در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب یک مرسدس بنز قدیمی می‌اندازیم.

در یک ویدیوی یوتیوب TFClassics، دو مالک تفکرات جالبی در مورد مرسدس کلاسیک قدیمی خود به اشتراک گذاشته‌اند؛ آن‌ها در مورد تجربیات شخصی خود و عشق و نفرت خود با اتومبیل‌ها نظراتی داشتند که به آن می‌پردازیم.

Kase یک مرسدس بنز کلاسیک قدیمی ۲۸۰ SEL 1972 دارد که پدربزرگش به او داده است. این خودرو که در زمان خود کلاس S بود؛ مدتی در پارکینگ بلا استفاده بود.

تامی یک ۱۹۸۲ ۳۰۰D سلف کلاس E دارد و از آن به عنوان یک خودروی روزانه استفاده می‌کند.

هر دو خودرو نمونه‌های خوبی از بنز کلاسیک هستند که در ادامه به نقد بدون تعصب این خودروها و نقاط قوت و ضعف آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا و معایب مرسدس بنز کلاسیک

خرید یک ماشین کلاسیک ممکن است خطرناک باشد.

جوانب و ویژگی‌های مثبت:

این خودروهای قدیمی بنز عالی به نظر می‌رسند؛ متفاوت هستند و به شما کمک می‌کنند تا از بقیه متمایز شوید.

رانندگی با آنها سرگرم کننده است و می‌توانند سواری راحتی داشته باشند.

بازسازی آن‌ها می‌تواند سرگرم کننده باشد و در مدل‌های تولید انبوه به راحتی می توانید قطعات آن را تهیه کرد.

بسیاری از موتورهای دیزلی و V8 دهه ۷۰ و ۸۰ به خوبی ساخته شده بودند؛ بنابراین اگر به درستی از آنها مراقبت شود؛ مسافت پیموده شده (بالای ۳۰۰۰۰۰) را طی خواهند کرد و در گذشت زمان مقاومت خواهند کرد.

Merc همیشه خریداران گران‌قیمت را هدف قرار داده است؛ بنابراین دکوراسیون داخلی خودروها با کیفیت بالا است.

این خودروها مانند خودروهای مدرن مستهلک نمی‌شوند و نوعی سرمایه گذاری خوبی هستند. اما ارزش نوستالژیک این خودروها گران بها است و همیشه باعث خنده مردم می‌شود.

معایب:

این خودروهای بنز بسیار کند هستند؛ مکمن است سر و صدای بالایی داشته باشند.

فرمان و کلاچ سنگینی دارند.

بازسازی، تعمیر و نگهداری آنها گران است. خودروهای کلاسیک بنز دوستدار محیط زیست نیستند؛ سنگین هستند و سوخت زیادی می‌سوزانند.

آن‌ها در مقایسه با خودروهای امروزی فاقد آخرین فناوری‌ها، امکانات ایمنی و راحتی هستند. و در برخی از مدل‌های کمیاب‌تر، پیدا کردن قطعات می‌تواند چالش برانگیز و گران باشد.

نکاتی که باید قبل از خرید مرسدس بنز کلاسیک باید در نظر گرفت:

خودرو را از نظر زنگ زدگی در قسمت‌های مختلف بررسی کنید.

موتور را از نزدیک بررسی کنید؛ به دنبال ترک در شیلنگ‌ها، تسمه‌ها و سیم کشی‌ها باشید.

مرسدس برای هر مدل چندین نوع موتور و گیربکس مختلف ارائه می‌دهد و متأسفانه برخی از آنها کارایی خوبی ندارند و بهتر است از آنها اجتناب کنید.

به دنبال نقاط ضعفی باشید که می‌تواند منجر به تعمیرات طاقت فرسا و پرهزینه باشد.

اگر در مکانیک خودرو تبحری ندارید؛ یک مکانیک همراه خود ببرید یا یک بازرسی خودکار انجام دهید.

از خودروهای پرمیلر نترسید؛ اما مراقب خودروهایی باشید که سابقه خدماتی ندارند و فاقد اسناد نگهداری هستند.

یک استعلام بگیرید تا متوجه شوید آیا خوردو تصادف کرده است یا خیر، و مسافت پیموده شده خودرو را بررسی کنید تا متوجه شوید که راننده آن چه نوع سبک زندگی داشته است.

هنگام تست رانندگی، مطمئن شوید که دنده جا می‌خورد و به خوبی کار می‌کند.

موتورهای دیزلی بزرگ بسیار کند هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید پیکاپ بیشتری داشته باشید؛ یکی از موتورهای بزرگتر یا موتورهای توربو را انتخاب کنید.

در آخر بررسی کنید که شماره VIN روی مدارک با آنچه روی خودرو است مطابقت دارد.

کلام آخر….

مرسدس قدیمی، مانند تمام خودروهای کلاسیک قدیمی، دارای پرستیژ هستند. این خودروها خاص هستند؛ پس اگر قصد خرید آن را دارید آن را با دقت انتخاب کنید.

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.