عوامل تأثیرگذار در خرید باد کننده لاستیک

لاستیک خودرو یکی از بخش‌های مهم خودرو محسوب می‌شود و باید به آن رسیدگی شود، اما اکثر رانندگان به آن‌ها توجهی ندارند مگر اینکه مشکلی برای تایرها رخ دهد. تایر‌های کم فشار یا معیوب می‌توانند موجب فرسایش قطعات خودرو یا تحمیل هزینه‌های اضافی مانند افزایش مصرف سوخت شوند. بنابراین باید باد تایر‌ها به صورت مداوم چک شود تا در حالت استاندارد قرار داشته باشند. در اینجا لیستی از مهمترین ملاحظات برای خرید یک باد کننده لاستیک آورده شده است.

قیمت
معمولاً قیمت محصول در خرید اکثر مردم یک عامل مهم محسوب می‌شود. اگرچه به عنوان یک قاعده کلی، اکثر دستگاه‌های باد کننده لاستیک، اقلام گران قیمتی نیستند، اما برخی از افراد دوست ندارند بیش از ۱۰۰ دلار برای خرید آن هزینه کنند. بنابراین بهتر است بودجه مورد نظرتان را تعیین کنید و بر اساس آن باد کننده لاستیک را انتخاب کنید.

انواع
در اینجا دو نوع باد کننده لاستیک وجود دارد:
مستقل: این بدان معناست که این واحد، هوای فشرده شده خود را تولید می‌کند. اینها معمولاً دستگاه‌های قابل حمل و سبک هستند و به راحتی در وسیله نقلیه جاسازی می‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی آنها را با خود ببرید.

کمکی: این بدان معناست که این مدل از باد کننده تایر در صورت نداشتن منبع خارجی هوای فشرده شده عملکردی نخواهد داشت. این مدل از باد کننده‌های تایر معمولاً بسیار بادوام هستند و غالباً در مکانیک‌های حرفه‌ای دیده می‌شوند.

باد کننده لاستیک

منبع نیرو
روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن برای کارآمد بودن باد کننده تایر استفاده کرد. در ادامه به موارد اصلی آن اشاره می‌کنیم:

۱۲ ولت DC: اینها مدل‌هایی هستند که در وسیله نقلیه به فندک سیگار یا منبع تغذیه کمکی وصل می‌شوند. این مدل‌ها بسیار مناسب هستند زیرا می‌توانند در وسیله نقلیه نگهداری شوند و در مواقع مورد نیاز از آنها استفاده کنید. یک مشکل بزرگ این است که آن‌ها تایر را بسیار آهسته پر می‌کنند.

۱۱۵ ولت AC: باد کننده تایر با قدرت AC این معایب را دارند که نمی‌توانند از وسیله نقلیه نیرو بگیرند، اما قدرتمندتر هستند و سریعتر از واحدهای ۱۲ ولت لاستیک‎‌ها را پر می‌کنند. آنها کمی بزرگتر از واحدهای دارای DC هستند اما معمولاً قابل حمل هستند.

ولتاژ دوگانه برقی: این دسته از باد کننده‌های تایر هنگام صحبت از باد کننده‌های پرقدرت برقی بهترین‌ها را ارائه می‌دهند. آنها یک سوئیچ ضامن دارند که به آنها امکان می‌دهد تا به یک منبع انرژی در وسیله نقلیه متصل شوند یا می‌توانند برای وصل کردن شاخه‌های AC 115 ولت، تغییر داده شوند.

منبع هوای فشرده شده خارجی: بسیاری از باد کننده‌های تایر، هوای فشرده شده خود را مانند موارد بالا نمی‌سازند. این بدان معناست که برای استفاده از این نوع باد کننده تایر به داشتن یک کمپرسور جداگانه نیاز دارید. باد کننده‌های تایر بسیار سنگین هستند و به همین دلیل بیشتر مکانیک‌ها این مدل را ترجیح می‌دهند. آنها همچنین راهی سریع برای پر کردن لاستیک هستند و می‌توانند لاستیک‌های پر شده را بهتر مدیریت کنند، مخصوصا تایرهایی که به سطح PSI نیاز دارند.

حداکثر PSI
بسیاری از باد کننده‌های تایر برقی در میزان PSI تایر محدودیت‌هایی دارند. آنها برای باد کردن لاستیک‌های اتومبیل در حدود ۳۵ PSI خوب هستند اما برای لاستیک‌های دوچرخه یا لاستیک‌های بالاتر از سطح PSI بی‌فایده هستند. اگر کامیون دارید می‌توانید از کمپرسور هوای قابل حمل برای لاستیک کامیون استفاده کنید. از طرف دیگر، باد کننده‌های تایر که از طریق هوای فشرده شده خارجی تهیه می‌شوند، معمولاً می‌توانند به راحتی الزامات PSI بالا را برطرف کنند. بنابراین از محدوده PSI مورد نیاز برای باد کردن لاستیک خود اطلاع کافی داشته باشید و هنگام خرید باد کننده لاستیک مورد نظر به آن توجه کنید.

باد کننده لاستیک

قابلیت حمل
اگر می‌خواهید باد کننده تایرهای خود را در وسیله نقلیه نگه داری کنید، باید مدلی را خریداری کنید که ۱۲ ولت DC کار می‌کند، بنابراین می‌توانید واحد را به نقطه برق خودروی خود وصل کنید. باد کننده‌های تایر که برای اجرای هوا به دوشاخه ۱۱۵ ولتی یا یک منبع هوای جداگانه نیاز دارند بسیار کمتر از باد کننده تایرهای ۱۲ ولت DC قابل حمل هستند.

شیلنگ / طول سیم
توجه به شیلنگ و طول کابل نیز بسیار مهم است. اینها عواملی هستند که رسیدن به لاستیک‌ها را راحت‌تر می‌کند، بنابراین می‌توانید آنها را راحت‌تر پر کنید. البته مدل‌هایی که به منبع هوای جداگانه‌ نیاز ندارند در این زمینه مشکلی نخواهند داشت، اما برای آن دسته از مدل‌هایی که به برق نیاز دارند مجبور خواهید بود که سیم و شلنگ طولانی‌تری داشته باشد. به طور کلی هر چه طول شیلنگ بلندتر باشد قرار دادن آن روی تایر آسان‌تر خواهد بود.

فشار سنج
شما معمولاً بین دو سبک مختلف زیر یک گزینه را انتخاب می‌کنید.

آنالوگ: این دستگاه‌ها دارای سوزنی هستند که PSI یک تایر را با نشان دادن شماره مربوطه در قسمت جلوی مقیاس مشخص می‌کنند. دیدن آنها دشوارتر از بازخوانی دیجیتال است اما بسیاری از متخصصان فکر می‌کنند دقیق‌تر هستند.

دیجیتال: اینها تقریباً ساده‌ترین نوع مقیاس برای خواندن هستند. برای دیدن آنها در شب، به نور پس زمینه نیاز دارید. آنها برای افراد غیر حرفه‌ای که در هنگام باد کردن لاستیک‌ها به دقت بالایی احتیاج ندارند، فوق العاده هستند.

لوازم جانبی
مطمئناً می‌خواهید محصول خریداری شده تا حد امکان متنوع باشد. این بدان معناست که اگر از لوازم جانبی خوبی برخوردار باشد یک مزیت عالی محسوب می‌شود. مواردی مانند داشتن چندین سر برای پر کردن مواردی از قبیل اسباب بازی‌های بادی و تشک‌های هوا می‌توانند باد کننده لاستیک را به یک سرمایه گذاری خوب تبدیل کنند. اگر سازنده آن یک کیف در اختیار شما قرار دهد این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با خیال راحت آن را نگه داری کنید و این به ارزش آن اضافه می‌کند.

ضمانت نامه
این نکته بسیار مهم است که محصول مورد نظر چه ضمانت نامه‌ای دارد. هرچه ضمانت نامه آن بیشتر باشد آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت و برای مدتی طولانی به خرید محصول جدید نیازی نخواهید داشت.

منبع: Tire Inflators

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] کیفیت و آسیب پذیر سود بیشتری کسب کنند. بنابراین هنگام خرید لاستیک حتماً از یک شرکت معتبر خریداری کنید که ما این چند شرکت […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.