ده مورد از زیباترین مرسدس بنزهای کلاسیک از گذشته تا کنون

مرسدس بنز کلاسیک مظهر ثروت، کلاس، و پیچیدگی است و اینها زیباترین مرسدس بنزهایی هستند که تا کنون خلق شده‌اند.

به گزارش مسترماشین باز، امروز، خط تولید خودروهای مرسدس بنز شامل شاسی بلندهای خانوادگی، هیولاهای AMG، خودروهای اسپرت عالی، و حتی خودروهای برقی با فناوری بالا است.

اما در زمان‌های قدیم، تنها علاقه بنز به طراحی خودروهای درجه یک و ساخت عالی بود؛ به همین دلیل است که امروزه این خودروهای قدیمی آلمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در لیست امروز، زیباترین و نفس‌گیرترین مدل‌های بنز تا کنون را رتبه‌بندی می‌کنیم که بیشتر آن‌ها قبل از سال ۲۰۰۰ ساخته شده‌اند. زیرا از آن به بعد، مرسدس تمرکز خود را به خودروهای عملکرد محور معطوف کرد و طراحی قدیمی بی‌نقص خود را قربانی موتور جدیدتر کرد.

هیچ یک از این خودروهای آلمانی پر زرق و برق قیمتی زیر ۸۰۰۰۰ دلار ندارند و قیمت اکثر آنها از یک میلیون دلار بیشتر است.

ده مورد از زیباترین مرسدس بنز های کلاسیک

مرسدس بنز ۳۰۰ CE 6.0 AMG Hammer 1992

خودروی مرسدس بنز کوپه مدل Hammer بسیار جذاب، کمیاب (تنها ۱۲ نمونه) و کشنده بود.

درون این هیولای سیاه ترسناک یک موتور V8 6.0 لیتری عجیب و غریب وجود داشت که ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کرد که به آن اجازه می‌داد در عرض ۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

حداکثر سرعت آن ۱۹۰ مایل در ساعت است و امروزه هنوز طرفداران زیادی دارد.

مرسدس بنز ۲۸۰ SE 1971

یک مرسدس بنز کلاسیک، پهن، کشیده، با جلوپنجره کرومی بزرگ و با رنگ زیبا و مانند سفید گرم.

رنگ سیاه در طراحی داخل، کاملاً با بیرون تضاد دارد؛ پانل‌های آن از بهترین چوب‌ها ساخته شده و با مقاوم‌ترین چرم پوشیده و فلز براق پوشانده است.

این Merc با یک موتور ۴٫۵ لیتری V8 عضلانی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌شود.

مرسدس بنز ۳۰۰ اس ۱۹۵۲

۳۰۰ S که در دهه ۱۹۵۰ به صورت دستی ساخته شد؛ مظهر تجمل مرسدس با طراحی شیک بود.

۳۰۰ S با استفاده از ویژگی‌های شخصیتی Gullwing مانند چین‌های زیبا و گلگیرهای حجیم، ترکیب زیبایی از خودروی کوپه اسپورت و لیموزین لوکس بود،؛ اما بهترین ویژگی در مورد ۳۰۰ S، فضای داخلی خیره‌کننده آن بود.

مرسدس بنز ۳۰۰D آدناور ۱۹۵۸

۳۰۰ D Adenauer یک ۳۰۰ S با ۲ در اضافی، بدنه کشیده و ظاهری به روزتر بود. این خودرو یکی از نفس گیرترین لیموزین‌هایی بود که تا کنون ساخته شده است.

در مقابل زیبایی ظاهری قدرت بالایی نداشت و در حدود ۱۸ ثانیه می‌توانست از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

مرسدس بنز ۵۴۰k رودستر ویژه ۱۹۳۵

۵۴۰k یکی از برجسته‌ترین خودروهای لوکس مرسدس و مورد علاقه پولدارهای آن زمان بود.

برخی از مدل‌های آن حتی ضد گلوله بودند. هنگامی که سقف ۵۴۰k Special تا می‌شود؛ فضای داخلی باشکوه آن با طرح‌های چرمی و پوشش‌های چوبی عجیب و غریب آشکار خواهد شد.

۵۴۰k Special دارای یک موتور ۵ لیتری هشت خطی سوپرشارژ غول‌پیکر بود که ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت داشت.

مرسدس بنز ۲۸۰ SL پاگودا ۱۹۷۱

برای چشمان نا آشنا، یک پاگودا ممکن است شبیه به یک بنز قدیمی برهنه به نظر برسد؛ اما برای کسانی که به جزئیات دقت می‌کنند، متوجه می‌شوند که این ۲۸۰ SL خاص دارای سقف مقعر است که آن را منحصربه‌فردتر از بقیه می‌کند.

این خودرو دارای طراحی جعبه‌ای درخشان، چراغ‌های جلوی کشیده و زیبا و یک موتور شش سیلندر خطی ۲٫۸ لیتری بود که ۱۶۸ اسب‌بخار را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد. این مدل یکی از خیره کننده ترین فضاهای داخلی را در خود جای داده است.

مرسدس بنز ۳۰۰ SLR 1957

SLR دهه ۲۰۰۰ یک مدل کاملاً جدید نبود؛ بلکه مدل مدرن‌تر یکی از برجسته‌ترین اتومبیل‌های مسابقه‌ای بنز، یعنی ۳۰۰ SLR بود.

۳۰۰ SLR نه تنها به خاطر ظاهرش، بلکه به دلیل موتور با ۳۱۰ اسب‌بخار، می‌توانست به حداکثر سرعت تقریباً ۱۸۰ مایل در ساعت برسد؛ مورد علاقه طرفداران بنز بود.

تنها ۲ نسخه کوپه از ۳۰۰ SLR تا کنون ساخته شده و امروزه با نام Uhlenhaut Coupé شناخته می‌شود. اما اگر سقف سخت ۳۰۰ SLR باب سلیقه شما نیست؛ ممکن است استرلینگ ماس بدون سقف را ترجیح دهید.

مرسدس بنز ۳۰۰SL  Gullwing

بدون شک یکی از زیباترین خودروهای تاریخ، و با چنین عنوان بکر، برچسب قیمتی بیش از یک میلیون دلاری این مدل است. Gullwing قطعاً بسیار توانا بود؛ زیرا از یک موتور شش سیلندر خطی ۳٫۰ لیتری خنک‌کننده با آب استفاده می‌کرد که ۲۱۵ اسب بخار قدرت داشت.

مرسدس بنز ۳۰۰ SL دارای درهای مشابه گولوینگ، ظاهر مسابقه‌ای و زبان طراحی منحصر به فرد خود در سطح بین المللی بود.

مرسدس بنز ۳۰۰ SL رودستر ۱۹۶۳

ممکن است برخی از شما SL رودستر و SL Gullwing را یک خودرو بدانید؛ اما برعکس، آن‌ها بیشتر از آنچه فکر می‌کنید متفاوت هستند.

Gullwing یک کوپه شیک و جذاب بود.

البته آنها دارای موتورهای یکسانی بودند؛ اما از نظر بیرونی، کمی متفاوت طراحی شدند. قابل توجه ترین تفاوت سبک و ظاهر کلی آن‌ها بود؛ زیرا Gullwing چشم‌های گرد کوچکی داشت؛ در حالی که رودستر دارای چشم‌های مستطیلی بود.

۱۹۳۰ مرسدس بنز SSK Count Trossi Roadster

شاید بی‌ام‌و ۳٫۰ CSL به عنوان نام مستعار «بت‌موبیل» شایسته مقام اول خودروهای سال ۱۹۳۰ باشد؛ اما ما فکر می‌کنیم یک خودروی اسپورت محدود دیوانه‌وار دیگر در سال ۱۹۳۰ بود که از آن نیز پیشی می‌گرفت و آن SSK نام دارد.

این خودرو دارای یک ۶ سیلندر سوپرشارژر ۷٫۱ لیتری بود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت و برای خودرویی که تنها ۴۰۰۰ پوند وزن داشت، این مقدار برای حرکت در پیچ‌ها و سرعت در مسیرهای مستقیم کافی بود؛ اما نکته نقطه‌ی قوت اصلی آن سرعتش نبود. تجربه رانندگی، ظاهر عجیب و غریب و اسرارآمیز از نقاط قوت این مرسدس بنز به حساب می‌آیند.

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.