راه‌های از بین بردن بوی شیر داخل ماشین

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که روی صندلی ماشین خود شیر یا مایعات دیگری ریخته باشید. ریختن شیر داخل اتومبیل می‌تواند یک مشکل جدی باشد‌ و اگر بگذارید بوی شیر با گذشت زمان رفع شود این اتفاق نمی‌افتد و بسیار بدتر می‌شود.‌ حال اگر این اتفاق در تابستان رخ دهد مشکل بدتر و بدتر هم می‌شود. برای رفع بوی نامطبوع درون خودرو راهکار‌های بسیاری پیشنهاد می‌شود که در ادامه به چندین مورد آن می‌پردازیم:

چگونه بوی شیر داخل ماشین را از بین ببریم؟

۱- جوش شیرین

جوش شیرین برای چندین دهه یکی از ارزانترین و در عین حال موثرترین و همه کاره‌ترین راه حل‌ها برای تمیز کردن و از بین بردن بوها بوده است. از آنجایی که این روش ارزان و بسیار آسان است و احتمالاً مقداری جوش شیرین در آشپزخانه خود دارید، این اولین چیزی است که باید هنگام از بین بردن بوی شیر داخل ماشین امتحان کنید. جوش شیرین را مستقیماً روی منطقه مورد نظر بپاشید. برای اینکه محافظه کار باشید، می توانید خیلی فراتر از منطقه نشت روید، زیرا این احتمال وجود دارد که باکتری‌ها شروع به گسترش کنند. جوش شیرین را با استفاده از یک پارچه یا یک برس نرم و مایع درون فیبر مالش دهید. بگذارید حداقل یک شب بماند تا جادوی خود را انجام دهد یا در صورت امکان بیش از سه یا چهار روز بماند.

۲- قهوه

علاوه بر جوش شیرین می‌توانید از قهوه نیز برای رفع بوی بد اتومبیل استفاده کنید. بسیاری از دارندگان اتومبیل نیز برای خلاص شدن از بوی نامطبوع خودروهای خود از دانه‌های قهوه استفاده می‌کنند، این روش همچنین ارزان و آسان است و وسیله نقلیه را با رایحهُ قهوه دلپذیر می‌کند. به سادگی کیسه‌های پارچه‌ای پر از دانه‌های قهوه یا ظروف پلاستیکی پر از قهوه را در زیر صندلی‌های خود بگذارید. در صورتی که قبلاً روش جوش شیرین را امتحان کرده‌اید و به جواب نرسیده‌اید این روش باید به از بین بردن بوی شیر فاسد شده از ماشین کمک کند.

از بین بردن بوی شیر داخل ماشین

۳- سرکه سفید

سرکه سفید یک روش ارزان دیگر است که احتمالاً در آشپزخانه خود دارید. پاشیدن سرکه روی فرش یا اثاثه یا لوازم داخلی خودرو به تجزیه آنزیم‌های موجود در شیر ریخته شده کمک می‌کند و به این ترتیب بوی موثر آن را از بین می‌برد. همچنین این روش کاملاً بی‌خطر و سازگار با محیط زیست است. آگاه باشید ممکن است بوی سرکه قوی باشد و تمام خودرو را فرا گیرد، در این صورت سرکه را با آب مخلوط کنید. از یک بطری اسپری استفاده کنید و چهار قسمت آب را با یک قسمت سرکه مخلوط کنید. محل نشت را اسپری کنید تا با سرکه رقیق غرق شود. بگذارید حدود ۵ ساعت خیس شود و سپس با یک دستمال تمیز یا حوله آن را خشک کنید. بهتر است پنجره‌های وسیله نقلیه را باز بگذارید تا هوا جریان پیدا کند. در غیر این صورت فرش را برداشته، تمیز کردن را ادامه دهید و بگذارید در آفتاب خشک شود.

۴- پاک کننده‌های فرش

یک شامپوی فرش در منزل باید روی کفپوش فرش شده یا هر مکان فرش شده دیگر به خوبی کار کند. دستورالعمل سازنده را دنبال کنید. در اکثر موارد محصول مجاز است حداقل برای مدت یک ساعت بماند. اگر بو بعد از روش‌های فوق هنوز پابرجاست، زمان آن فرا رسیده است که از روش‌های قوی‌تر استفاده کنید. اسپری‌های آنزیمی سازگار با محیط زیست هستند و از پروتئین‌ها و آنزیم‌ها برای تجزیه ساختار مولکولی لکه‌ها استفاده می‌کنند.

از بین بردن بوی شیر داخل ماشین

۵- بخار شوی

اگر نشت قابل توجهی وجود دارد یا شیر مدتی نشسته است استفاده از بخار شوی باعث می‌شود که از شر هر نوع شیر عمیق خلاص شوید. دستگاه تمیزکننده بخار با پاشیدن محلول تمیز کننده و بخار آب گرم بر روی فرش یا پارچه تمیز کردن عمیق را فراهم می‌کند سپس آب و گرد و غبار را می‌کشد. این باعث از بین رفتن هر گونه بوی شیر می‌شود، بنابراین یک بار و برای همیشه از شر بوی ترش شیر خلاص می‌شوید.

۶- کیسه‌های ذغال سنگ

بعد از تمیز کردن لکه به فکر قرار دادن کیسه‌های زغال سنگ در ماشین در محل نشت یا نزدیکی آن باشید. ذغال چوب بامبو به طور موثری هرگونه بوی بد را کاهش می‌دهد به علاوه در صورت حساس بودن به راه حل‌های تمیز کردن تجاری، سازگار با محیط زیست و کاملاً بی‌خطر هستند.

منبع: milk smell out of car

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمدحسن لک زایی می گوید

    عالی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.