راهنمای خرید واحد گیرنده استریو

اکثر اتومبیل‌ها و کامیون‌ها با سیستم‌های صوتی بسیار اساسی ساخته شده‌اند، اما روش‌های مختلفی برای ارتقاء کیفیت صدا و عملکرد سیستم صوتی ماشین فعلی شما وجود دارد. آیا یک ماشین قدیمی دارید و می‌خواهید به راحتی موسیقی را از طریق تلفن خود پخش کنید؟ یا اینکه می‌خواهید ویژگی‌هایی از قبیل پخش رسانه‌ای را داشته باشید؟ یا به دنبال باس‌های بسیار قدرتمند هستید؟ روش‌های مختلفی برای ارتقا سیستم صوتی ماشین وجود دارد. سه مؤلفه اصلی سیستم صوتی اتومبیل شامل گیرنده استریو یا واحد سر (که بیشتر افراد به آن رادیو یا استریو می گویند)، بلندگوها و تقویت کننده می‌باشد که تعویض واحد استریو یا سر معمولاً بهترین مکان برای شروع است.

گیرنده استریو
در مرحله اول گیرنده استریو است که اساساً مرکز کنترل سیستم صوتی ماشین محسوب می‌شود. گیرنده استریو یا واحد سر، همان چیزی است که شما از آن برای پخش موسیقی‌های مختلف، کنترل حجم صدا و غیره استفاده خواهید کرد. بسته به استریویی که دریافت می‌کنید، می‌توانید کارهایی مانند نمایش نقشه‌ها را نیز انجام دهید. به راحتی میتوان گفت، هر سیستم صوتی اتومبیل به گیرنده استریو احتیاج دارد. ممکن است موردی که در اتومبیل شما از قبل نصب شده باشد، به اندازه کافی مناسب باشد بسته به مدل اگر واقعاً بخواهید کیفیت صدا را ارتقا دهید باید به چیزی با فناوری پیشرفته‌تر ارتقا دهید.

خصوصیات مهم برای خرید واحد گیرنده استریو

قیمت
شما به احتمال زیاد از همه قیمت‌های موجود در واحدهای صوتی / چند رسانه‌ای واحد گیرنده استریو شگفت زده خواهید شد. به همین دلیل ما همیشه توصیه می‌کنیم بودجه خود را برای خرید واحد استریو تعیین کنید. این باعث می‌شود ساعت‌ها و ساعت‌ها وقت صرفه جویی کنید و به جستجوی محصولاتی بپردازید که هرگز نمی‌خواهید در وهله اول آنها را بخرید.

راهنمای خرید واحد گیرنده استریو

اندازه
سیستم صوتی خودرو انواع مختلفی دارد و برای تمام خودروها دقیقاً یکسان طراحی نشده‌اند. به همین دلیل فاکتور اندازه در خرید سیستم استریوی جدید بسیار مهم است. مهم نیست که چقدر از ظاهر و کیفیت محصول مورد نظر راضی هستید در هر حالت اطمینان حاصل کنید که حداقل و حداکثر میزان فضای مورد نیاز برای سیستم صوتی / چندرسانه‌ای خودرو را در نظر گرفته‌اید.

توان خروجی
توان خروجی سیستم‌های صوتی معمولاً به اندازه حجم صدای تولید شده (معمولاً به عنوان “وات در کانال”) نیستند به همین دلیل بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند یک آمپلی فایر قدرتمند به سیستم خود اضافه کنید اما این بدان معنی نیست که شما مجبور به انجام این کار هستید. اگر ترجیح می‌دهید فقط واحد هد را به بلندگوهای خود اضافه کنید پس مطمئن شوید که در هر کانال وات مناسبی وجود دارد. این اطلاعات در بسته سر استریو و به صورت آنلاین با مشخصات واحد ذکر شده است.

منابع صوتی و تصویری
امروزه تولیدکنندگان واحدهایی را طراحی می‌کنند که بتوانند کارهایی از قبیل پخش جریان صوتی و تصویری، پخش دی وی دی و موارد دیگر را انجام دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که سیستم صوتی/ چندرسانه‌ای وسیله نقلیه که به فکر خرید آن هستید، توانایی انتخاب رسانه مورد نظرتان را دارد.

راهنمای خرید واحد گیرنده استریو

ادغام دستگاه هوشمند
اگر موسیقی، فیلم‌ها و عکس‌های مورد علاقه خود را روی یک دستگاه هوشمند چندرسانه‌ای و audiodevice مانند iPhone یا یک دستگاه هوشمند دیگر ذخیره می‌کنید، ممکن است بخواهید این موارد را در واحد هدست استریو خود پخش یا نمایش دهید. این باعث می‌شود که پیگیری و پخش چندرسانه‌ای مورد علاقه شما بسیار راحت شود. حتی اگر می‌توانید این موارد را روی سیستم صوتی/ چندرسانه‌ای ماشین خود اجرا کنید بدون اینکه به دردسرهای زیادی بیفتید، این کار راحت‌تر می‌شود. در اینجاست که ویژگی‌هایی مانند ادغام بلوتوث در واحد گیرنده استریو بسیار خوب است.

ناوبری GPS
بسیاری از افراد دوست دارند هنگام رانندگی وسیله نقلیه خود، ناوبری GPS را در اختیار داشته باشند. این یک ابزار هندزفری عالی است که شما را به جایی می‌رساند که در هنگام رانندگی با خیال راحت به منطقه مورد نظر خود برسید. با خرید یک سیستم صوتی / چندرسانه‌ای جدید به این خواسته خواهد رسید زیرا در بسیاری از مدل‌های جدید این ویژگی گنجانده شده است. هرچه بیشتر با این خصوصیات واحد سر آشنا شوید و آنها را با توجه به نیازها و خواسته‌های خود بکار گیرید، شانس بهتری برای پیدا کردن واحد سر استریو ماشین دارید که کاملاً مطابق با نیازهای شما باشد.

منبع: car audio system

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.