آشنایی با بهترین شرکت‌های تایر جهان

استاندارد ایمنی خودرو به طور عمده و نه به طور کامل به کیفیت تایر بستگی دارد. امروزه شرکت‌های تایر بسیاری وجود دارند که برخی از آنها درجه یک هستند. رانندگی در یک زمین پرفراز و نشیب ممکن است چالش برانگیز باشد و اگر لاستیک به اندازه کافی مناسب نباشد، لاستیک‌ها در معرض انفجار یا سوراخ شدن قرار می‌گیرند. در اینجا شما را با برخی از تولید کنندگان برجسته تایر آشنا می‌کنیم، اگر می‌خواهید بهترین شرکت‌های تایر جهان را بشناسید با ما همراه باشید.

اگرچه شرکت‌های تایر بسیاری وجود دارند که بهترین لاستیک‌های اتومبیل را تولید می‌کنند، اما برخی دیگر در تلاش هستند تا با لاستیک‌های کم کیفیت و آسیب پذیر سود بیشتری کسب کنند. بنابراین هنگام خرید لاستیک حتماً از یک شرکت معتبر خریداری کنید که ما این چند شرکت برتر تایر را در زیر به شما نشان خواهیم داد.

بهترین شرکت‌های تایر در جهان

۱- فرانس میشلن (France Michelin)
میشلین یک مارک معروف تایر فرانسوی است که توسط برادران میشلین، ادوارد و آندره میشلن تاسیس شد و این شرکت بهترین شرکت تایر در جهان است. لاستیک‌های میشلن از لاستیک با کیفیتی برخوردار هستند که باعث ایمن بودن خودرو در جاده‌ها می‌شود. بنابراین دو سازمان معروف اتومبیلرانی نژادهای Le Mans و MotoGP در استفاده از این تایر تخصص دارند. میشلین طیف گسترده‌ای از لاستیک‌ها را برای وسایل نقلیه از اتومبیل گرفته تا دوچرخه، موتور سیکلت، اسکوتر و دوچرخه ارائه می‌دهد. لاستیک‌های موتورسیکلت میشلن به دلیل دوام، کیفیت و عملکرد بسیار مشهور هستند.

۲- پیرلی (Pirelli)
Pirelli نام بعدی در لیست بهترین شرکت‌های تایر جهان است. پیرلی در سال ۱۸۷۲ توسط جیووانی باتیستا پیرلی در میلان تأسیس شد. امروزه آن را به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین مارک‌های تایر جهان، درست بعد از مارک‌های Michelin ،Bridgestone ،Goodyear و Continental قرار می‌دهند. محصولات پیرلی از شهرت خوبی برای عملکرد بالا در خودروهای سوپر برخوردار است اما شما همچنین می‌توانید تایر Pirelli را برای SUV یا سدان خود بخرید زیرا این تایر آنچنان که فکر می‌کنید گران نیست. علاوه بر این، Pirelli دارای ضمانت‌نامه عالی است. بزرگترین ایراد پیرلی این است که این مارک فاقد تولید برای کامیون‌ها است.

شرکت تایر پیرلی (Pirelli)

۳- لاستیک کوپر (COOPER)
اگر به دنبال بهترین شرکت‌های تایر جهان هستید شرکت کوپر تایر انتخاب خوبی برای شماست. این شرکت به عنوان تولید کننده برتر لاستیک سواری و مسابقه‌ای با عملکرد فوق العاده بالا در جهان نام برده می‌شود و در زمینه تولید لاستیک خودرو و کامیون تخصص دارد. شرکت لاستیک کوپر دارای سبد عظیمی از برندها است که امروزه محصولات بسیار خوبی را برای پاسخگویی به نیازهای رانندگان ارائه می‌دهد. لاستیک کوپر آمریکا در بین مصرف کنندگان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و توانسته به خوبی در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا مسط شود.

۴- گودیر (Good year)
Goodyear در سال ۱۸۹۸ توسط فرانک سیبرینگ تأسیس شد، این شرکت یک شرکت چند ملیتی است که لاستیک‌های آمریکایی را تولید می‌کند. گودیر برای اتومبیل، تریلی و کامیون، کامیون‌های سبک، شاسی‌بلند، ماشین‌های رالی، هواپیما، تجهیزات کشاورزی و ماشین‌آلات سنگین راهداری تایر تولید می‌کند. این شرکت همچنین از تأسیس خود تا سال ۱۹۷۶ لاستیک‌های دوچرخه تولید کرد. در سال ۲۰۱۷ شرکت Goodyear به عنوان یکی از چهار شرکت برتر تولید لاستیک در جهان به همراه Continental ،Michelin و Bridgestone شناخته ‌شد.

۵- کانتیننتال (Continental)
Continental یک شرکت برتر تولید لاستیک در آلمان است. محصولات کانتیننتال (Continental) بعد از محصولاتMichelin ،Bridgestone و Goodyear قرار دارند. با این وجود، Continental خط کاملی از لاستیک‌های اصلی و جایگزین را تولید می‌کند. لاستیک درجه بالا با هر سه عنصر سازگار است: ایمنی، مصرف سوخت و دوستی با محیط زیست. علاوه بر لاستیک، این شرکت همچنین در زمینه تولید الکترونیک داخلی، ایمنی خودرو، سیستم ترمز و سایر قطعات خودرو پیشرو است. شرکت کانتیننتال که در هانوفر آلمان واقع شده، یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده تایر در سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

شرکت بی اف گودریچ (BFGOODRICH)

۶- دانلوپ (Dunlop)
دانلوپ تایرز، شرکت تولیدکننده تایر و لاستیک است، که در سال ۱۹۸۵، در بوفالو، نیویورک تأسیس شد. دانلوپ تایرز تولیدکننده انواع لاستیک‌ها، برای اتومبیل، کامیون‌های تجاری، کامیون‌های سبک، اتومبیل‌های مسابقه، هواپیما، تجهیزات کشاورزی و همچنین کلیه لاستیک‌های ماشین‌آلات سنگین می‌باشد. این شرکت به تولید و فروش تایر و تیوب برای اتومبیل، ماشین‌آلات راهداری، ماشین‌آلات صنعتی، ماشین‌های مسابقات رالی و موتورسیکلت تحت این برند با نام‌های دانلوپ، فالکن و … می‌پردازد.

۷- شرکت بی اف گودریچ (BFGOODRICH)
دکتر بنجامین فرانکلین گودریچ در سال ۱۸۷۰ میلادی اقدام به تاسیس یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین نام‌ها در صنعت تولید تایر به نام لاستیک بی اف گودریچ در آمریکا کرد. BFGoodrich در چندین رقابت شرکت کرده و با ۲۸ پیروزی در مسابقه Baja California California و ۱۳ برد در رالی پاریس-داکار شناخته شده است. این شرکت همچنین تأمین کننده تایر برای فصل‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ مسابقات جهانی رالی است. اکثر خودرو هایی که در مسابقات آفرود و صحرا نوردی شرکت می‌کنند به لاستیک بی اف گودریچ تجهیز می‌شوند. نکته قابل ذکر این است که گرچه هنوز نام گودریچ به عنوان یکی از مطرح‌‌ترین و بهترین شرکت‌های تایر جهان شناخته می‌شود، ولی تجارت و برند به شرکت میشلن فروخته شده‌ است.

۸- بریجستون دوئلر (Bridgestone Dueler)
وقتی در مورد بهترین شرکت‌های تایر جهان صحبت می‌کنیم، باید به Bridgestone نیز اشاره کنیم که یکی از موفق‌ترین مارک‌های تایر ژاپنی است. Bridgestone در سال ۱۹۳۱ توسط Shojiro Ishibashi تاسیس شد و این شرکت در ساخت قطعات خودرو و کامیون متخصص است. بهترین مدل‌ها شامل Dueler H/L Alenza Plus و Turanza Serenity Plus است. در ابتدا این شرکت از نظر فناوری، تولید و فروش با مشکلات بسیاری روبرو بود. سرانجام، این شرکت قدم به قدم بر مشکلات غلبه کرده و امروزه موفقیت‌های بسیاری در بازار داخل و خارج از کشور به دست آورده است. از سال ۲۰۱۷، این شرکت در فهرست برترین مارک‌های تایر جهان قرار دارد.

شرکت یوکوهاما (Yokohama)

۹- یوکوهاما (Yokohama)
یوکوهاما یک برند معروف تایر ژاپنی است که در سال ۱۹۱۷ با ادغام شرکت کابل‌سازی یوکوهاما و شرکت بی. اف. گودریچ راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۶۹ یوکوهاما عملیات خود را به ایالات متحده گسترش داد. خط تولید کامل این شرکت شامل لاستیک‌های پیشرفته، کامیون‌های سبک، ماشین‌های مسافری، کامیون‌ها و اتوبوس‌های تجاری و برنامه‌های استخراج معادن و ساخت و ساز در خارج از جاده‌ها می‌باشد.

۱۰- هانکوک (Hankook)
Hankook بهترین شرکت تایر کره‌ای است که در سال ۱۹۴۱ با عنوان شرکت تایر Chosun تأسیس شد. در سال ۱۹۵۳ این شرکت به شرکت لاستیک Hankook تغییر نام داد. با شهرت جهانی لاستیک‌های Hankook با محصولاتی از قبیل لاستیک‌های اتومبیلرانی، اتومبیل‌های مسافری، کامیون‌های سبک، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در سراسر جهان روبرو شده است. امروزه این شرکت برای مارک‌های بین المللی مانند بنز، بی ام و، آئودی و بسیاری از کارخانه‌های تولید و ساخت اتومبیل در جهان تایر تولید می‌کند. لاستیک Hankook در بیش از ۱۸۰ کشور جهان موجود است.

منبع: best tire companies in the world

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] به عنوان مثال چیزی که با گذشت زمان به بهبود نیاز دارد، کیفیت تایر است. در حقیقت، استفاده از تایرهایی که برای جاده‌های […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.