به این چند دلیل به کارواش اتوماتیک نروید

زمانی که خودرویتان کثیف می‌شود؛ ممکن است به علت کمبود وقت تصمیم بگیرید به کارواش بروید؛ اما آیا کارواش اتوماتیک ارزش هزینه کردن را دارد؟

به گزارش مسترماشین باز؛ برای کودکان، رفتن به کارواش بسیار سرگرم کننده است. جت‌های فشار قوی خودرو را بمباران می‌کنند و احساس عجیبی از دوش گرفتن اما خشک ماندن در شما به وجود می‌آید. کارواش قطعاً یک مکان هیجان انگیز و محبوب است، اما فقط برای کودکان شما؛ نه خودرویتان.

کارواش‌های اتوماتیک برای ماشین شما مضر هستند و باید از آنها اجتناب کنید، به خصوص آنهایی که از برس برای شستشوی وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. آن‌ها ماشین را خراش می‌دهند و بیشتر از اینکه فایده‌ای داشته باشند ضرر دارند. اگر روش دیگری برای شستشوی خودروی خود ندارید، حداقل به یک کارواش اتوماتیک بدون برس بروید.

برخی از کارواش‌های جدید، به جای برس‌های ساینده قدیمی از برس‌های نرم‌تر استفاده می‌کنند، اما ضربه زدن به کناره خودروی شما همچنان می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

خدمات  آلاکارت (با منوی انتخابی)

به طور کلی، خدمات شستشوی خودرو به صورت  آلاکارت (با منوی انتخابی) است. اینجا چند مورد قابل توجه است:

  • از بین بردن کثیفی، رسوبات نمک و آلاینده‌ها
  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در خودرو
  • استفاده از پوششی درخشان برای پنجره‌ها، کروم و رنگ آمیزی
  • محافظت در برابر زنگ زدگی
  • خشک شدن کامل خودرو در پایان شستشو

برخی از مزایای کارواش

در ابتدا بهتر است با مزایای کارواش آشنا شوید:

علاوه بر مزایای زیبایی گذرای کارواش، جت‌های فشار قوی که به سمت خودروی شما شلیک می‌شوند؛ هر گونه زباله و کثیفی را از بین می‌برند. این واقعیت را فراموش نکنید که کثیفی رطوبت را جذب می‌کند و آن را در تماس مستقیم با سطح خودرو نگه می‌دارد.

کثیفی همچنین باعث مشکلات دیگری مانند خراش‌های کوچک و بزرگ روی بدنه‌ی خودرو می‌شود.

با از بین بردن کثیفی، می‌توانید از ایجاد لکه‌های زنگ زدگی ناخواسته بر روی وسیله نقلیه خود که به دلیل رطوبت ایجاد شده؛ جلوگیری کنید. این یک گام مهم برای محافظت از سرمایه شما است.

شستن، تمیز کرده، آبکشی و واکس زدن خودرو با دست زمان بسیار بیشتری نسبت به تمیز کردن آن در کارواش نیاز دارد، بنابراین یکی دیگر از مزایای کارواش صرفه جویی در زمان است.

معایب کارواش اتوماتیک

آب سخت و رد رسوبات معدنی

به نظر می‌رسد، خودروی شما به اندازه شما آب تصفیه شده دوست دارد. آب سخت بعد از تبخیر شدن می‌تواند رسوبات معدنی زیادی روی رنگ خودروی شما بر جای بگذارد و این می‌تواند باعث لکه‌های دائمی آب روی خودرو شود.

برای کاهش میزان تبخیرات، بهتر است ماشین خود را در یک روز ابری و سرد بشویید؛ نه در زیر نور مستقیم خورشید.

آب کثیف

برخی از کارواش‌ها نیز از یک مخزن آب برای چندین بار استفاده می‌کنند و خودرو را با آب کثیف می‌شویند.

فشار زیاد آب

در شرایط بدتر، فشار آب نیز می‌تواند مشکل ساز باشد. به طور مثال اگر در خودرویتان مشکلی زنگ زدگی دارید، فشار آب می‌تواند باعث ترکیدن این زنگ زدگی و گسترش آن شود. در نهایت روند زنگ زدگی نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

پارچه‌های کثیف نیز می‌توانند رنگ ماشین شما را خراش دهند

بسیاری از کارواش‌ها از حوله‌های پارچه‌ای برای خشک کردن ماشین شما استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها مدام شسته و دوباره استفاده می‌شوند در نهایت جنس آن‌ها ضخیم و زیر می‌شود و مانند برس‌های ساینده، می‌توانند روی رنگ ماشین شما خراش ایجاد کنند. توصیه می‌شود از حوله‌های نرم‌تر استفاده کنید.

آنتن‌ها، برف پاک کن ها و آینه‌های شما ممکن است آسیب ببینند

تعمیر آینه‌های جانبی شکسته ممکن است گران باشد. بنابراین اگر می‌خواهید خودرو خود را به کارواش ببرید؛ همیشه آینه‌های جانبی را تا کنید. علاوه بر این تیغه‌های برف‌پاک‌کن را بپوشانید؛ زیرا احتمال آسیب این بخش‌ها در کارواش وجود دارد.

کیفیت مشکوک محصولات

خدمات کارواش اتوماتیک در تلاش است تا بیشترین سود را داشته باشند. این اشکالی ندارد، اما برخی از محصولات با کیفیت بالا بسیار گران هستند و بر درآمد آنها تأثیر می‌گذارد.

ما هرگز نمی‌دانیم که آنها از چه نوع مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. مواد شیمیایی مورد استفاده ممکن است خیلی قوی یا خیلی ضعیف باشد و البته، محصولات کم کیفیت، کارایی بالایی ندارند.

آسیب به چرخ ها

آسیب به چرخ در کارواش اتوماتیک بسیار رایج است. دلایل متعددی وجود دارد که چرخ ها آسیب می‌بینند که شامل مواد شیمیایی خیلی قوی و برس های خیلی سخت است.

بدترین چیز برای رینگ‌های آلیاژی شما محافظ‌های ریل هستند که در کارواش اتوماتیک به آن آسیب می‌رساند.

تمیز نکردن تمام قسمت‌های خودرو

دستگاه نمی‌تواند به برخی از قطعات و قسمت‌های خودرو دسترسی داشته باشد. بنابراین همانند شست و شوی دستی کارایی ندارد.

همچنین این دستگاه به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که تمامی خودروها را به یک شکل شستشو دهد و چشمی ندارد که ببیند آیا خاک بیشتری روی خودرو است یا خیر؟

 آن‌ها مسئول هر نوع خسارتی نیستند

اگر متوجه شدید خودروی شما در حین کارواش آسیب دیده است؛ سعی کنید آن را گزارش کنید. با این حال آنها ممکن است مسئولیت آن را بر عهده نگیرند.

هزینه‌ی بیشتری به بار می‌آورد

در نهایت، می‌تواند گران‌تر باشد. اگرچه خدمات کارواش اتوماتیک قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد، اما در نهایت و به دلیل آسیب‌هایی که به خودرو وارد می‌شود؛ هزینه‌های بیشتری را به بار می‌آورد.

بسیار خوب، ما شما را متقاعد کرده‌ایم که از کارواش‌های اتوماتیک استفاده نکنید. بنابراین بهتر است برای تمیز کردن خودروی خود از شست و شوی دستی استفاده کنید. شما می‌توانید از ابزارهای مناسب مانند برس ها و پارچه‌های نرم کمک بگیرید و از محصولاتی استفاده کنید که به رنگ خودروی شما آسیب نمی‌زند. علاوه بر این فشار آب نیز قابل کنترل است.

منبع: yellowpages و rd

بیشتر بخوانید: خودرو را هر چند وقت یک بار بشوییم؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.