بهترین خودروهای خانوادگی و راهنمای خرید آن

پیدا کردن یک خودروی خانوادگی عالی کار سختی است؛ شما باید به مواردی مانند صندلی‌ها، فضای بار، ایمنی و امکانات خودرو توجه کنید.

به گزارش مسترماشین باز، در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین خودروهای خانوادگی و نکاتی که باید در هنگام خرید خودروی خانوادگی در نظر بگیرید؛ آشنا کنیم.

نکاتی که هنگام خرید خودروی خانوادگی باید در نظر بگیرید:

ایمنی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بررسی ایمنی خودرو، امتیاز Euro NCAP آن است. بنابراین والدینی که کودکان خردسال دارند باید خودروهایی انتخاب کنند که امتیاز ایمنی بالاتری داشته باشد.

سرگرمی

بدون شک هر خانواده‌ی پرجمعیت به این موضوع واقف است که سرگرمی در حین سفر چقدر ضروری است. خوشبختانه، بسیاری از خودروها دارای اتصال آسان به تلفن همراه برای پخش آهنگ‌ها و کتاب‌های صوتی مورد علاقه همه هستند و برخی از مدل‌ها امکانات بیشتری دارند. برخی دارای مانتیورهایی برای سرنشینان عقب هستند که می‌توانند در طول سفر، محتوای مورد نظر خود را تماشا کنند و یا بازی‌های ویدئویی انجام دهند.

عملکرد

فضای صندوق عقب، فضای پا، تعداد صندلی‌ها از نکاتی است که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد خودروی خانوادگی در نظر گرفته شود.

بودجه

خانواده‌ها باید هم به قیمت خودرو جدید و هم به هزینه‌های جاری آن توجه کنند. راندمان سوخت اهمیت دارد.

بهترین خودرو های خانوادگی

Skoda Octavia Estate: یک خودروی خانوادگی با فضای عالی

اگر فضای ذخیر سازی و بار در اولویت شما است؛ به دنبال Skoda Octavia Estate باشید.

با خواباندن صندلی‌های عقب، صندوق عقب ۱۷۰۰ لیتر برای پر کردن و ۶۴۰ لیتر فضا با صندلی‌ها در حالت عمودی وجود دارد. فضای پای بزرگ در عقب کابین و فضای کافی برای یک مسافر بلندقد در صندلی وسط، مهیا است و به این بدان معنی است که ماشین برای بچه‌های بزرگتر نیز عالی است.

ویژگی‌های دیگر شامل جیب‌های ذخیره‌سازی تلفن در پشتی صندلی‌های جلو و پشتی‌های سر بزرگ‌تر است.

  • قیمت: ۲۳,۲۵۰ پوند – ۳۸,۵۲۰ پوند
  • مصرف سوخت: ۳۹٫۲ – ۲۸۲٫۵ mpg

SEAT Leon: یک خودروی خانوادگی با ایمنی و عملکرد همه جانبه

Seat Leon برنده بهترین خودروی خانوادگی در سال ۲۰۲۱، دارای رکورد ایمنی بالا و امتیاز ۸۸% برای محافظت از سرنشینان کودک (بهترین امتیاز در لیست ما) و ۹۲% برای محافظت از سرنشینان بزرگسال از Euro NCAP است.

این خودرو با جای پاهای بزرگ و فضای سر زیاد در عقب، برای حمل بزرگسالان و همچنین کودکان عالی است. در این خودرو با صندلی‌های ISOFIX در صندلی‌های عقب به خوبی از کودکان شما مراقبت می‌شود. فناوری‌های Android Auto و Apple CarPlay به صورت استاندارد در این خودرو ادغام شده است.

  • قیمت: ۲۱,۴۱۰ پوند – ۳۶,۷۷۰ پوند
  • مصرف سوخت: ۳۹٫۲ – ۲۵۶٫۸ mpg

داچیا داستر: یک خودروی خانوادگی مقرون به صرفه

این خودرو جادار، کاربردی و مهم‌تر از همه، مقرون به صرفه است. شاسی بلند خانوادگی داچیا از قیمت پایه ۱۴۰۰۰ پوند شروع می‌شود و اگر بودجه کمی دارید باید انتخاب اول شما باشد.

این خودرو فضای مناسبی برای یک خانواده معمولی در سفرهای روزمره را فراهم می‌کند.

فضای سر کافی با اتصالات ISOFIX موجود در صندلی‌های عقب وجود دارد و به لطف موقعیت راننده و پنجره‌های بزرگ، خودرو منظره فوق‌العاده‌ای از جاده ارائه می‌دهد.

  • قیمت: ۱۴,۰۸۵ پوند – ۲۱,۴۸۰ پوند
  • مصرف سوخت: ۳۳-۶۰ mpg

ولوو XC90: یک خودروی خانوادگی لوکس هفت نفره

XC90 که  به صورت هیبریدی موجود است، مجهز به اولین سیستم پاک کننده هوا در جهان است که برای تمیز کردن ۹۵ درصد از ذرات خطرناک داخل کابین طراحی شده است.

فناوری هوشمند این خودرو به همین جا ختم نمی‌شود. SUV ممتاز ولوو دارای ترمز کمکی اضطراری، سیستم اطلاعات نقاط کور و نمای پارک ۳۶۰ درجه است. مدل‌های ورودی شامل صندلی‌های چرمی هستند که در صورت کثیف کاری بچه‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و یک فضای داخلی مینیمال و جادار با هفت صندلی خوش‌دست در آن تعبیه شده است.

  • قیمت: ۵۷,۴۹۵ پوند – ۷۶,۷۷۵ پوند
  • مصرف سوخت: ۲۶٫۲ – ۲۳۵٫۱ mpg

تسلا مدل ۳: خودروی خانوادگی برقی با سیستم سرگرمی

این خودروی تسلا دارای امتیاز چشمگیر ایمنی سرنشینان کودک ۸۶ درصد و صندوق عقب ۴۲۵ لیتری جادار است؛ اما این‌ها چیزهایی نیستند که تسلا ۳ را در این لیست قرار داد اند؛ بلکه مدل ۳ به دلیل عامل سرگرم کننده‌اش از دیگر خودروهای این لیست متمایز است. این را می‌توانید از کودکی که با استفاده از صفحه نمایش لمسی عظیم ۱۵ اینچی مهارت‌های خود را در بازی Beach Buggy Racing آزمایش کرده، بپرسید.

  • قیمت: ۴۹۹۹۰ – ۵۹۹۹۰ پوند
  • مصرف سوخت: ۳٫۸ – ۴٫۴ مایل در کیلووات ساعت

فورد فوکوس: خودروی خانوادگی با فناوری هوشمند و نظارت والدین

والدینی که فرزندان بزرگتری دارند باید به فورد فوکوس توجه ویژه‌ای داشته باشند. این هاچ بک فضای پای زیادی را برای نوجوانان در حال رشد دارد و دارای فناوری هوشمند است. این خودرو به والدین اجازه می‌دهد حداکثر سرعت، یادآور کمربند ایمنی و حتی صدای استریو را تنظیم و مدیریت کنند.

در این مدل فورد از کوچولوها نیز به خوبی مراقبت می‌شود، زیرا این وسیله نقلیه از Euro NCAP امتیاز چشمگیر ۸۷% برای ایمنی سرنشینان کودک کسب کرده است.

  • قیمت: ۲۲,۶۵۵ پوند – ۲۹,۸۱۵ پوند
  • مصرف سوخت: ۳۹٫۲ – ۶۷٫۳ mpg

مرسدس E-Class Estate: یک خودروی خانوادگی لوکس با فضای بار زیاد

این خودرو در حالتی که صندلی‌ها عقب خم شده‌اند، فضای بار ۱۸۲۰ لیتری دارد.

با وجود این، صندلی‌های ISOFIX و درهای باز شونده آن بسیار عالی عمل می‌کنند.

سازندگان آلمانی یکی از مجلل‌ترین خودروهای خانوادگی موجود در بازار را در کلاس E ساخته‌اند، با فضای داخلی زیبا که شما و فرزندانتان را هیجان زده می‌کند. در این خودرو از دو نمایشگر ۱۲ اینچی و یک سیستم ناوبری ماهواره‌ای هوشمند استفاده شده که از فید ویدیوی لایو برای جهت دهی واقعیت افزوده استفاده می‌کند.

  • قیمت: ۴۲,۱۱۰ پوند – ۱۰۱,۵۶۵ پوند
  • برد / مصرف سوخت: ۲۲٫۶ – ۲۰۱٫۸ mpg

منبع: rac.co.uk

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.