بررسی مرسدس AMG SL-Class 2022

مرسدس بنز می‌خواهد کلاس SL را با خودروی مرسدس AMG SL-Class 2022 به بخش اسپرت خود بازگرداند و توسعه مهندسی آن را به طور کامل به تیم AMG سپرده است.

به گزارش مستر ماشین باز؛ مرسدس-AMG SL63 2022 چیزی بیش از یک به روز رسانی تکاملی از نسل قبلی ۱۰ ساله خود است. در واقع، این یک انقلاب بزرگ نه تنها در طراحی و مهندسی، بلکه در ساخت، بسته بندی، عملکرد و مهمتر از همه، دینامیک خودرو می باشد.

بررسی مرسدس AMG SL-Class 2022

مرسدس AMG SL63 2022 بدون شک در کتاب رکوردهای motortrend، به عنوان سریعترین SL که آزمایش شده ثبت خواهد شد.

مرسدس-AMG SL-class مدل ۲۰۲۲ به عنوان نسل جدید SL ، اسپورت‌تر است و تنها با نشان AMG عرضه می‌شود. مدل پایه SL55 دارای یک موتور V-8 توئین توربو با قدرت ۴۶۹ اسب بخار است؛ در حالی که SL63 مسابقه‌ای ۵۷۷ اسب بخار از همان موتور دریافت می‌کند.

مرسدس ادعا می‌کند که این هیولای بزرگ ۵۷۷ اسب بخاری و ۵۹۰ پوند فوت گشتارو دارد و تنها در ۳٫۵ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد.

این خودرو به صورت فرمان چهار چرخ متحرک و فرمان چهار چرخ استاندارد تولید می شود. اگرچه این خودرو به عنوان یک خودروی اسپورت در نظر گرفته می‌شود؛ اما SL جدید دارای کابینی مجلل و با تکنولوژی خوب است.

SL جدید در مقایسه با نسل‌های قبلی، دارای سقف پارچه‌ای تاشو به جای سقف سخت تاشو برقی است؛ بنابراین وزن خودرو نسبت به مدل‌های قبلی کمتر است.

قیمت مرسدس AMG SL-class مدل ۲۰۲۲

مرسدس AMG لیست دقیق ویژگی‌های استاندارد و اختیاری SL جدید منتشر نکرده است؛ اما ما به سراغ مدل گران‌تر SL63 می‌رویم تا حداکثر قدرت V-8 با توربو دوقلو را بررسی کنیم.

ابعاد و فضای بار

رودستر لوکس مرسدس بنز بار دیگر از نظر ابعاد رشد کرده است.

طول آن با ۴۷۰۵ میلی‌متر، ۸۸ میلی‌متر افزایش یافته است؛ در حالی که عرض و ارتفاع به ترتیب ۳۸ و ۴۴ میلی‌متر  افزایش داشته و به اندازه ی ۱۹۱۵ میلی‌متر و ۱۳۵۹ میلی‌متر است. این باعث می‌شود SL چهار صندلی جدید ۲۵۹ میلی‌متر بلندتر، ۲۴ میلی‌متر باریک‌تر و ۷۱ میلی‌متر بلندتر از GT دو سرنشینه باشد.

با این حال، فاصله بین دو محور بیشترین رشد را داشته است و ۱۱۷ میلی متر نسبت به نسل ششم SL افزایش یافته است تا به صندلی های عقب کمک کند.

یکی از اهداف مرسدس AMG در SL جدید ارائه یک کابین لوکس و در عین حال همه کاره و تمام دیجیتال با اتصالات پرچمدار S کلاس مرسدس بنز بود.

فضای صندوق عقب ۲۱۳ لیتر است و کاپوت پارچه ای در یک محفظه ی اختصاصی در پشت صندلی عقب قرار می گیرد. اگرچه این مقدارفضای بار زیاد به نظر نمی رسد؛ اما ۴۸ لیتر بیشتر از مدل رودستر GT و ۸۳ لیتر بیشتر از پورشه ۹۱۱ کابریولت است. گفته می شود، SL قدیمی ۳۵۰ لیتر فضای بار دارد.

موتور، گیربکس و عملکرد

هر دو مدل SL مجهز به یک توربو دوقلو ۴ لیتری V-8 هستند که از خودروی اسپرت GT قرض گرفته شده است.

در SL55، موتور ۴۶۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، اما در SL63 این رقم به ۵۷۷ اسب بخار افزایش یافته است. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تنها گیربکس این خودرو است و سیستم چهار چرخ متحرک و فرمان چهار چرخ استاندارد در تمام مدل‌های SL قرار دارند.

چنین پیشرانه‌هایی به کلاس احیا شده SL این امکان را می‌دهند که با نسخه‌های کانورتیبل سری ۸ بی‌ام‌و و لکسوس LC؛ که هر دو با موتورهای قدرتمند V-8 عرضه می‌شوند و همچنین رقبای مانند پورشه ۹۱۱ مبارزه کند.

این خودرو چندین حالت درایو قابل تنظیم دارد. شتاب گیری خودرو سریع است؛ به خصوص با نسخه قدرتمندتر V-8 و تخمین زده می‌شود که SL63 تنها در ۳٫۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

مصرف سوخت

نه مرسدس و نه سازمان حفاظت محیط زیست (EPA) هیچ اعلامیه در مورد مصرف سوخت کلاس SL 2022 ارائه نکرده‌اند؛ اما انتظار داریم که این اطلاعات نزدیک به تاریخ فروش در دسترس باشد.

هر دو نسخه V-8 سری ۸ و LC دارای مصرف سوخت ۲۵ مایل بر گالن در بزرگراه هستند که هدف خوبی برای SL جدید است.

فضای داخلی، راحتی و باربری

کلاس SL به صورت یک کانورتیبل دو در است. اما به جای سقف سخت تاشو نسل گذشته، سقف پارچه‌ای در مدل جدید به کار گرفته شده تا هم در وزن صرفه جویی شود و هم از حداکثر فضای بار استفاده شود.

با این حال، انتظار یک صندوق عقب بزرگ را نداشته باشید.

یک جفت صندلی عقب کوچک در آن تعبیه شده، اما این قسمت برای نگهداری بار مناسب‌تر است. فضای داخلی بسیار مجلل است و ویژگی جدید Airscarf مرسدس که به آرامی هوای گرم را به راننده و سرنشین جلو در حین رانندگی در هوای سرد می‌دمد؛ بسیار عالی است.

اطلاعات سرگرمی و اتصال

همه مدل‌های SL با سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX مرسدس، همراه با دستیار مجازی «Hey Mercedes» و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۱٫۹ اینچی ارائه می‌شوند که بسته به نیاز راننده در زاویه دید مناسب تنظیم می‌شود.

نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی دیجیتال نیز استاندارد است.

سیستم ناوبری و Apple CarPlay و Android Auto نیز در دسترس است. همه SL ها با سیستم استریو Burmester عرضه می‌شوند؛ اما SL63 را می‌توان با نسخه ارتقا یافته با صدای فراگیر مجهز کرد.

ویژگی‌های ایمنی و کمک راننده

مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک راننده در این خودرو عرضه می‌شود؛ اما مشخص نیست که کدام یک به صورت استاندارد و کدام یک اختیاری است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف، از وب سایت‌های (NHTSA) و (IIHS) دیدن کنید. ویژگی‌های کلیدی ایمنی شامل موارد زیر است:

  • ترمز اضطراری خودکار استاندارد با تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از خط با کمک حرکت در بین خطوط
  • کروز کنترل تطبیقی با حالت رانندگی نیمه خودکار

نقاط قوت مرسدس AMG SL-Class 2022:

  • موتورهای V8 فوق العاده و قدرتمند
  • دینامیک و جذابیت رانندگی بسیار عالی
  • تطبیق پذیری با صندلی های عقب اضافی

نقاط ضعف مرسدس AMG SL-Class 2022:

  • سواری محکم که ممکن است به مذاق همه خوش نیاید
  • فضای صندوق عقب کاهش یافته ؛اگرچه اکنون دو صندلی اضافی در عقب وجود دارد.
  • کنترلر های سقف با عملکرد پایین

ویژگی های کلیدی ۲۰۲۲ Mercedes-AMG SL63

  • موتور ۴٫۰ لیتری V8 توئین توربو بنزینی
  • قدرت ۴۳۰ کیلو وات @ ۵۵۰۰-۶۵۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر @ ۲۵۰۰-۵۰۰۰ دور در دقیقه
  • نوع محرک همه چرخ متحرک
  • گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک چند کلاچه
  • نسبت قدرت به وزن ۲۲۶٫۹ کیلووات بر تن
  • وزن : ۱۸۹۵ کیلوگرم

منایع: motortrend و caranddriver و drive

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.