با گران‌ترین خودروهای جهان آشنا شوید

سفر با گران‌ترین خودروهای جهان چیزی فراتر از یک سفر ساده است. این یک تجربه، یک اثر هنری، یک ماجراجویی است که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد.

به گزارش مسترماشین باز، خودروهای لوکس برای اهدافی فراتر از حمل و نقل تولید می‌شوند. این خودروها نشانه‌ای از تجمل، سبک، زرق و برق و قدرت هستند. در این لیست گران‌ترین خودروهای جهان تا سال ۲۰۲۰ ذکر شده است.

گران‌ترین خودروهای جهان

بوگاتی Bugatti-La-Voiture-Noire با قیمت ۱۸٫۶۸ میلیون دلار

در لیست ما بوگاتی جایزه گران قیمت‌ترین خودروی جهان را به خانه برد. La Voiture Noire بی‌نظیر که یک سال پیش در نمایشگاه بین‌المللی ژنو رونمایی شد، ۱۸.۶۸ میلیون دلار قیمت دارد.

La Voiture Noire جدید دارای ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ پوند فوت گشتاور است و در ۲٫۵ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رساند. این خودرو دارای یک موتور چهار توربو W-16 با حداکثر سرعت ۲۶۱ مایل در ساعت است.

La Voiture Noire نوعی ادای احترام به طراحی آرت دکو Type 57SC Atlantic، یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک در جهان است.

پاگانی Pagani Zonda HP Barchetta با قیمت ۱۷٫۵ میلیون دلار

این خودروی عجیب و غریب دارای یک موتور ۷٫۳ لیتری V12 تنفس طبیعی با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گیربکس شش سرعته دستی است. علاوه بر این، چرخ‌های آلومینیومی فورج ۲۰ اینچی در جلوی خودرو و ۲۱ اینچی در عقب به کار گرفته شده است.

فیرینگ چرخ‌های عقب از فیبر کربن ساخته شده است. Zonda HP Barchetta اگرچه بدون سقف است، اما دارای یک اسکوپ سقفی قابل جابه جایی است.

رولز رویس Rolls Royce Sweptail با قیمت ۱۳ میلیون دلار

رولز رویس، به لطف خودروی شیک Sweptail، در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

کمپانی رولز رویس در وب‌سایت خود منتشر کرده که این خودرو  به دلیل علاقه‎ی «یک فرد خاص» به اتومبیل‌های اوایل قرن بیستم و همچنین قایق‌های تفریحی کلاسیک و مدرن الهام گرفته شده است. ظاهراً نزدیک به پنج سال طول کشید تا سازنده خودرو بتواند طرح سفارشی را تحویل دهد.

در ابتدا مالک Sweptail سفارش ماشین منحصر به فرد خود را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد.

با الهام از رولز رویس کلاسیک از دهه ۱۹۲۰، خطوط گسترده آن یادآور خودروهای لوکس دهه ۳۰ است.

بوگاتی Bugatti Centodieci با قیمت ۹ میلیون دلار

بوگاتی با Centodieci خود دوباره در این لیست جای گرفته است. نام این خودرو در ایتالیایی به معنای عدد ۱۱۰ است و در واقع سال تولید این خودروی زیبای با صد و دهمین سال تأسیس بوگاتی مصادف شده است.

بوگاتی با این خودرو یاداور EB110 در سال ۱۹۹۱ شد، سریع‌ترین و خارق العاده ترین ابرخودروی زمان خود به حساب می‌آمد. این خودروی با ادای احترام به EB110 در تعداد محدود ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.

بوگاتی سنتودیسی از نسخه تیون شده پیشرانه شیرون نیرو می‌گیرد. این خودروی دارای موتور ۸٫۰ لیتری با ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت است. Centodieci می‌تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۲٫۴ ثانیه طی کند. با این حال، حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

لامبورگینی Lamborghini Veneno Roadster با قیمت ۸٫۳ میلیون دلار

Veneno Roadster دارای سیستم کنترل الکترونیکی تمام چرخ محرک (Haldex gen. IV) با دیفرانسیل خود قفل مکانیکی عقب است.

این خودرو با موتور ۶٫۵ لیتری V12 تنفسی و حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت تولید می‌شود.

این خودروی لوکس شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۲٫۹ ثانیه طی می‌کند.

لامبورگینی وننو رودستر توسط یک موتور دوازده سیلندر با حجم ۶٫۵ لیتر قدرت می‌گیرد و مجهز به گیربکس ISR با قابلیت تعویض بسیار سریع به پنج حالت، چهار چرخ متحرک و شاسی مسابقه‌ای با سیستم تعلیق فشاری و فنر/دمپر افقی است.

مرسدس بنز Mercedes-Maybach Exelero با قیمت ۸ میلیون دلار

با گذشت تقریباً ۱۵ سال از اولین نمایش خود، Exelero همچنان در لیست ما قرار دارد. جالب اینجاست که Maybach Exelero در واقع توسط Fulda، شرکت تایرسازی از گروه Goodyear، سفارش داده شد.

این شرکت می‌خواست خانواده تایرهای جدید Carat Exelero خود را آزمایش کند و از دایملر خواست نمونه اولیه‌ای بسازد که می‌تواند به سرعت بیش از ۲۱۷ مایل در ساعت، یعنی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.

به گفته پورتال خودرو Motor1.com، این خودرو بر اساس Maybach 57 بود و طرح نهایی توسط چهار دانشجو از دانشکده طراحی Pforzheim ارائه شد.

Exelero دارای یک موتور ۵٫۹ لیتری توئین توربو V12 با سه سوپاپ در هر سیلندر است. حداکثر توان خروجی ۶۹۰ اسب بخار (۵۱۵ کیلووات) و ۷۵۲ پوند فوت (۱۰۰۰ نیوتن متر) گشتاور را در خود جای داده است.

این خودرو سرعت ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۴٫۴ ثانیه طی می‌کند. Exelero دارای مجموعه‌ای از لاستیک‌های ۲۳ اینچی Fulda Carat Exelero در سایز ۳۱۵/۲۵ ZR 23 است.

بوگاتی دیوو Bugatti-Divo با قیمت ۵٫۸ میلیون دلار

این سری بوگاتی، به عنوان خودروی بزرگ، تنها به تعداد محدود ۴۰ دستگاه تولید خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت (۲۳۶ مایل در ساعت) محدود شده است. بوگاتی دیوو از همان موتور هشت لیتری چهار توربو W16 استفاده می‌کند که در شیرون به کار گرفته شده است و حداکثر قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری دارد و به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل می‌شود و تنها در ۲٫۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

منبع: theweek

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.