چگونه تیغه برف پاک‌کن مناسبی را انتخاب کنیم؟

امروزه انواع تیغه برف پاک‌کن در بازار موجود است و انتخاب یک مدل مناسب می‌تواند مشکل باشد. برای یافتن اندازه مناسب، کتابچه راهنمای خودرو را بخوانید، برف پاک‌کن‌های خود را اندازه بگیرید یا برای کمک به یک فروشگاه قطعات خودرو مراجعه کنید. اگر بر روی شیشه اتومبیل تیغه برف پاک‌کن لاستیکی معمولی نصب کرده‌اید و این تیغه‌ها عمل تمیز کردن را به خوبی انجام نمی‌دهند، تیغه‌های پرتو یا تیغه‌های سیلیکونی را امتحان کنید. به عنوان یک قاعده کلی سرمایه گذاری بیشتر در تیغه برف پاک‌کن منجر به عملکرد و دوام بیشتر می‌شود.

کتابچه راهنمای اتومبیل را با دقت بخوانید
تیغه برف پاک‌کن خودرو در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و یک اتومبیل ممکن است اندازه‌های مختلفی داشته باشد. کتابچه راهنمای اتومبیل را بخوانید تا ببینید چه تیغه‌های برف پاک‌کنی روی ماشین شما نصب می‌شود. بررسی این روش ساده‌ترین راه برای فهمیدن چیزی است که می‌‎خواهید.

تیغه برف پاک‌کن فعلی خود را اندازه بگیرید
برای اندازه گیری تیغه برف پاک‌کن خود از متر استفاده کنید. اگر ماشین شما از دو تیغه برف پاک‌کن با اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند هر دو را اندازه بگیرید. برای داشتن یک مرجع آسان هنگام خرید، اندازه گیری‌ها را بر روی تلفن خود ذخیره کنید.

از فروشگاه لوازم یدکی کمک بخواهید
برای پیداکردن تیغه برف پاک‌کن مناسب برای اتومبیل خود به فروشگاه لوازم خودرو مراجعه کنید. سال، ساخت و مدل ماشین خود را به یک منشی فروشگاه بگویید تا بتواند تیغه‌های مناسبی را برای شما پیدا کند. برخی از فروشگاه‌های قطعات خودرو پس از خرید تیغه‌ها را برای شما نصب می‌کنند. از طرف دیگر، یکی از تیغه‌های برف پاک‌کن قدیمی خود را به فروشگاه ببرید تا برف پاک‌کن‌های جدید را با آن مطابقت دهد.

تیغه برف پاک‌کن

به نمایندگی مراجعه کنید
برای خرید یک برف پاک‌کن با کیفیت اما ارزان قیمت، به نمایندگی خودرو مراجعه کنید تا مدل دقیقی از برف پاک‌کن‌‎ها را نصب کنید که با وسیله نقلیه شما سازگاری دارند. اگر اتومبیل شما یک مدل قدیمی است، این بدان معنی است که برف پاک‌کن‌های شما از ویژگی‌های جدیدی برخوردار نخواهند بود. از طرف دیگر، ممکن است بتوانید با شماره قطعات فروشنده تماس بگیرید تا شماره و مدل برف پاک‌کن خودرو را به دست آورید.

اگر نگران قیمت هستید، تیغه‌های معمولی لاستیکی را خریداری کنید
تیغه برف پاک‌کن معمولی از یک لاستیک در یک قاب فلزی ساخته شده است. اگر از قبل این تیغه‌ها بر روی شیشه ماشین‌تان نصب شده است و از عملکرد آنها راضی هستید، می‌توانید همان‌ها را بچسبانید. این برف پاک‌کن‌ها ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب هستند.

اگر می‌خواهید تیغه برف پاک‌کن دوام بیشتری داشته باشد تیغه برف پاک‌کن سیلیکونی را انتخاب کنید
تیغه‌های سیلیکونی، جایگزین ایده آلی برای تیغه برف پاک‌کن‌های معمولی و لاستیکی هستند. این تیغه‌ها نسبت به برف پاک‌کن‌های لاستیکی با هر حرکت، شیشه را به طور موثرتری پاک می‌کنند. تیغه‌های سیلیکونی گران‌تر از تیغه‌های لاستیکی هستند اما تا دو برابر بیشتر دوام می‌آورند.
بسیاری از تیغه‌های سیلیکونی دارای ضمانت نامه‌هایی هستند که برای تیغه برف پاک‌کن‌های معمولی، غیر معمول است.
تیغه‌های سیلیکونی نسبت به تیغه‌های پاک کننده لاستیکی سرو صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

تیغه برف پاک‌کن

برای از بین بردن لکه‌ها و کثیفی‌ها از تیغه‌های پرتویی استفاده کنید
پره‌های پرتویی تیغه‌های استیل و پلاستیک فنری شکل هستند که قاب خارجی ندارند و به آنها امکان می‌دهد که هنگام پاک کردن، فشار بیشتری را بر روی شیشه وارد کنند. پره‌های پرتو ممکن است تا دو برابر بیشتر از تیغه برف پاک‌کن‌های معمولی قیمت داشته باشند، اما عملکرد بهتر آنها باعث می‌شود که ارزش سرمایه گذاری داشته باشند.
پره‌های پرتو به دلیل انعطاف پذیری مناسب بهترین گزینه برای شیشه‌های خمیده هستند.

در هوای سرد تیغه‌هایی را انتخاب کنید که عملکرد و دوام خوبی داشته باشند
اگر می‌خواهید تیغه‌های محکمی را انتخاب کنید که در برابر سرمای زمستان مقاومت داشته باشند، چندین ویژگی مختلف برای خرید وجود دارد. از یک منشی فروشگاه در فروشگاه لوازم خودرو بخواهید تا بهترین تیغه برف پاک‌کنی را برای وسیله نقلیه به شما نشان دهد که در زمستان عملکرد خوبی داشته باشد هنگام خرید به یاد داشته باشید که:
پره‌های پرتو در پاکسازی باقیمانده‌های سنگین (به عنوان مثال برف و یخ) بهترین راه حل هستند زیرا قطعات فلزی کمتری برای از بین بردن آن‌ها دارند.
سرمایه گذاری روی تیغه‌های با کیفیت به کارکرد صحیح موتور کمک می‌کند.
تیغه‌های زمستانی به طور معمول گران‌تر از تیغه‌های معمولی هستند.

منبع: windshield wiper blades

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] نیز تمیز کنید. این امر از بین بردن رگه‌ها و عملکرد عالی تیغه‌های برف پاک کن را تضمین […]

  2. […] مطالب مرتبط: چگونه تیغه برف پاک‌کن مناسبی را انتخاب کنیم؟ […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.