نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین

تمیز کردن پنجره‌های اتومبیل کار راحتی نیست اما برای تمیزی ماشین و بهبود دید راننده لازم است، در واقع پنجره‌های تمیز ماشین نه تنها ظاهری درجه یک به اتومبیل شما می‌دهند، بلکه در رانندگی نیز باعث افزایش دید خواهند شد. تمیز کردن شیشه ماشین بسیار حساس است و باید با دقت و وسایل مناسب انجام شود اما چالش واقعی این است که کار را بدون باقی گذاشتن علائم چربی روی شیشه به پایان برسانید. بنابراین شما ممکن است به فکر این باشید که چگونه می‌توانید پنجره‌های اتومبیل را بدون خط خطی تمیز کنید؟

خوب، علائم خط خطی نتیجه استفاده از روش‌های نادرست نظافت و محصولات است؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از مواد تمیز کننده مناسب و پیروی از روش‌های صحیح پنجره‌های اتومبیل را بدون خط خطی تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن شیشه ماشین بدون خط خطی

چگونه می‌توان پنجره‌های ماشین را بدون خط خطی تمیز کرد؟ ساده است. شما فقط باید این دستورالعمل‌های آسان را دنبال کنید. این روش هم پنجره‌ها و هم شیشه جلو اتومبیل را از این رگه‌های زشت دور نگه می‌دارد.

موارد مورد نیاز:
سرکه سفید (۱/۲ لیوان)
الکل (۱/۴ لیوان)
آب مقطر (۲ لیوان)
یک بطری اسپری
حوله‌های جراحی و میکروفیبر

تمیز کردن شیشه ماشین

رویه‌ای که باید دنبال شود
می‌خواهید پنجره‌های ماشین تمیز و بدون خط خطی به نظر برسند؟ این دستورالعمل‌های تمیز کردن را مرحله به مرحله دنبال کنید:

مرحله شماره ۱
آب مقطر، الکل و سرکه سفید را درون یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را درون بطری اسپری بریزید.

مرحله شماره ۲
از یک حوله جراحی برای تمیز کردن پنجره‌ها استفاده کنید زیرا بسیار جاذب است. مخلوط تمیز کننده را روی حوله اسپری کنید. هرگز تمیز کننده را مستقیماً روی شیشه نپاشید زیرا تماس مستقیم ممکن است به شیشه آسیب برساند.

مرحله شماره ۳
سطح پنجره را با حوله مرطوب پاک کنید. برای تمیز کردن مناسب، فشار ملایم را در حرکتی گسترده انجام دهید. از بالای پنجره شروع کنید و به آرامی به سمت پایین بروید.

مرحله شماره ۴
تا زمانی که سطح تمیز نشود شیشه‌ها را پاک کنید. بعد از اتمام کار قسمت‌های داخلی، تمیز کردن سطح بیرونی را انجام دهید. اگر حوله کثیف شد آن را عوض کنید. پس از تمیز کردن یک سطح، به سرعت آن را با یک حوله میکرو فیبر خیس کنید. با انجام این کار مایع تمیز کنندۀ اضافی جذب می‌شود و مطمئن می‌شوید که سطح بدون لکه باقی مانده است.

مرحله شماره ۵
همین روند را روی شیشه جلوی ماشین اعمال کنید. با این حال، برای تمیز کردن شیشه جلو باید برف پاک کن‌ها را نیز تمیز کنید. این امر از بین بردن رگه‌ها و عملکرد عالی تیغه‌های برف پاک کن را تضمین می‌کند.

تمیز کردن شیشه ماشین

نکات مهم
در صورت عدم توجه به نکات زیر، ممکن است پنجره‌های اتومبیل بدون رگه و خط خطی تمیز شوند اما این تمیزی طولانی نیست:

بسیاری از مواد تمیز کننده شیشه حاوی آمونیاک هستند که برای سطوح ساخته شده از چرم، لاستیک و وینیل مضر است. این ماده همچنین می‌تواند خطر آسیب به روکش پنجره‌های رنگی را افزایش دهد.

برای آنکه بتوانید تمامی ذرات آلودگی را از روی شیشه پاک کنید، لازم است تمیز کاری را در جهات مختلف انجام دهید؛ یعنی دست خود را از بالا به پایین، پایین به بالا، چپ به راست، راست به چپ و در جهات اریب حرکت دهید.

حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه ماشین انجام ندهید. انجام حرکات دورانی برای تمیز کردن شیشه خودرو سبب ایجاد لکه‌ها و رگه‌هایی می‌شود که دوست ندارید رد آن‌ها روی شیشه باقی بماند.

لکه‌های آب آزار دهنده هستند و نادیده گرفتن آنها می‌تواند علائم قابل توجهی از کثیفی را روی شیشه ماشین ایجاد کند. برای جلوگیری از شکل گیری این نقاط باید هر بار و آن را کامل تمیز کنید.

همیشه از حوله‌های جراحی و میکروفیبر تازه و تمیز استفاده کنید، از پارچه استفاده شده برای پاک کردن شیشه استفاده نکنید زیرا ممکن است پارچه ذرات خاکی داشته باشد که می‌توانند سطح پنجره را خراش دهند.

هنگام تمیز کردن قسمت داخلی شیشه جلو اتومبیل، روی صندلی مسافر بنشینید، در این وضعیت دسترسی آسان‌تری خواهید داشت.

منبع: clean car windows

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فروشگاه لوازم یدکی خودرو آریا گستر می گوید

    خیلی هم عالی پیشنهادهای کاربردی و خوبی هستن برای تمیزی شیشه ها. موفق باشید و پایدار. ممنون میشم به سایت ما هم سری بزنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.