کانورتیبل الکتریکی MINI Cooper SE برای تولید، چراغ سبز گرفت

مینی از مدل کاملاً جدید Cooper SE Convertible رونمایی کرد. با توجه به اینکه هنوز چند سالی تا عرضهٔ تسلا رودستر فاصله است، این اولین خودروی برقی عالی در بازار است. SE Convertible فقط به ۹۹۹ دستگاه محدود شده است و در اصل در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از autoexpress، تعداد محدود ۹۹۹ خودرو به‌عنوان MINI Cooper SE ساخته می‌شود تا کانورتیبل‌های برقی را به یک ترند در سال جدید تبدیل کنند.  کمتر از هشت ماه پس از نمایش اولیه Cooper SE Convertible برقی ، MINI اعلام کرده است که این خودروی برقی در سری محدود تولید خواهد شد.

تنها ۹۹۹ نمونه ساخته خواهد شد و ۱۵۰ دستگاه برای بریتانیا با قیمت ۵۲۵۰۰ پوند در دسترس است. فروش در ماه آوریل آغاز می‌شود، اما مشخصات یکی هستند، تنها با انتخاب دو رنگ نقره ای سفید یا مشکی شما می‌توانید این خودرو را بخرید.

 

آیا Cooper SE ارزش خرید را دارد؟

Cooper SE

 

MINI Cooper SE Convertible که در ابتدا به عنوان یک کانسپت توسط روسای MINI توسعه یافته بود، دیگر یک نمونه اولیه نیست. در ظاهر، خبر بسیار خوبی است. با این حال، دو نکته مهم وجود دارد. در مرحله اول، تنها ۹۹۹ خودرو ساخته خواهد شد (تنها ۱۵۰ خودرو به بریتانیا وارد می‌شود). ثانیاً، دارای برچسب قیمت ۵۲۰۰۰ پوندی است که به طور قابل توجهی بالاتر از پیش بینی است و ۱۷۰۰۰ پوند بیشتر از بالاترین مدل هاچ بک MINI Electric است.

یکی از اولین چیزهایی که هنگام رانندگی با MINI کانورتیبل شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سر و صدای آن است. یا بهتر بگویم فقدان صدا در حین رانندگی است.

در مدل اسپرت MINI، صدای موتور بخشی از تجربه حسی شما  است. در Convertible، شما به یک موسیقی متن جدید عادت می‌کنید.

Cooper SE

 

هنگام رانندگی در شهر، شلوغی، صدای خنده مهمانان در کافه‌ها و صدای تق تق ظروف را می‌شنوید. شما درست در وسط همه چیز را احساس می‌کنید. در حومه شهر ناگهان احساس می‌کنید که با طبیعت یکی می‌شوید و صدای باد را در برگ‌ها می‌شنوید، درست مثل صدای جیک پرندگان در درختان.

این مانند تجربهٔ دوچرخه سواری در حومه شهر است، فقط در MINI بسیار سریع‌تر و خسته کننده نیست.

ممکن است در مقایسه با دوچرخه سواری سریع‌تر باشد، اما این MINI یک ابرخودرو نیست.

این خودرو به اندازه کافی جذاب است؛ اما عملکرد آن به جای یک عملکرد تکان دهنده، صرفاً چشمگیر است. ظرفیت متوسط و برد باتری به این معنی است که شما تمایلی به مسابقه دادن ندارید.

مانند هاچ بک MINI Electric، این کانورتیبل دارای بسته باتری کوچک ۳۳٫۵ کیلووات ساعت و برد حدود ۱۴۰ مایل است.

با این حال، کانورتیبل در دست اندازها شما را شگفت زده می‌شود. هیچ چیز حتی در ناهموارترین جاده‌ها تکان نمی‌خورد.

این نسخه کاملاً جدید در سال آینده وارد بازار می‌شود که کاملاً برقی است (برخلاف خودروی فعلی). نسخه ویژه به طور موثر ایده یک خودروی الکتریکی با سقف نرم را نشان می‌دهد و به فعالیت این برند در بازار جدیدی کمک می‌کند. بیایید امیدوار باشیم که نسخه جدید ۲۰۲۴ کمی مقرون به صرفه تر از این باشد.

 

بررسی نمونه اولیه MINI Electric Convertible

Cooper SE

فضای داخلی از همان استایل عجیب و غریبی که کوپر دو در ساخته شده است، برخوردار است.

هنگامی که شما بی سر و صدا در خیابان حرکت می‌کنید، همه متوجه کوپر تمام برقی می‌شوند، اما فقط راننده متوجه عملکرد مزاحم سیستم کنترل کشش می‌شود که مانع از هر گونه حرکاتی در چرخش چرخ‌ها می‌شود.

در غیر این صورت، بسته باتری هاچ بک مرکز ثقل پایینی دارد که چابکی ذاتی مینی را افزایش می‌دهد. چیزی که به اندازه زیبایی ستایش انگیز کوپر EV 2023 عالی است.

 

MINI ادعا می‌کند که Cooper SE Convertible قادر است مسافت ۱۲۵ مایلی، با راندمان ۳٫۶ مایل در هر کیلووات ساعت و باتری در حدود ۳۴٫۷ کیلووات ساعت را ارائه دهد.

شما می‌توانید  انتظار نرخ شارژ ۵۰ کیلوواتی را برای شارژ ۸۰ درصدی در ۳۶ دقیقه داشته باشید.

 

این کانورتیبل همچنین از همان موتور الکتریکی ۱۸۱ اسب بخاری MINI EV فعلی استفاده می‌کند، اما بدون شک برخی از ارتقاهای این مدل کانورتیبل و اضافه کردن وزن، به این معنی است که کمی کندتر است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸٫۲ ثانیه طی می‌کند. سقف این خودرو را می‌توان با سرعت ۱۸ مایل در ساعت به صورت الکتریکی بالا و پایین کرد.

 

خودروی جدید دارای رکاب‌های ویژه و نشان‌های ۱/۹۹۹، به‌علاوه چرخ‌های ۱۷ اینچی ساخته‌شده از آلومینیوم بازیافتی است.

سایر جزئیات شامل درپوش‌های آینه‌های درب مشکی و جزئیات بیرونی مشکی و برنزی Resolute و همچنین سقف نرم MINI Yours است.

Cooper SE

در داخل، فرمان چرمی Nappa گرم‌کن، صندلی‌های اسپورت، تریم مشکی، روشنایی محیط و کیلس وجود دارد.

یک نمایشگر هدآپ نیز در کنار استریو Harmon Kardon، شارژ بی‌سیم تلفن، ناوبری ماهواره‌ای و دوربین دید عقب تعبیه شده است.  کروز کنترل فعال، فناوری کمک راننده و پارک فعال نیز از ویژگی‌های دیگر این خودرو است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.