چند روش کاربردی برای جلوگیری از استهلاک خودرو

سیگار کشیدن برای سلامتی بسیار مضر است؛ اما آیا می‌دانستید سیگار برای خودروی شما هم ضرر دارد؛ با ما همراه باشید تا با عواملی که باعث استهلاک خودرو می‌شوند؛ آشنا شوید.

به گزارش مسترماشین باز، در این مقاله ۹ روش برتر گردآوری شده که با رعایت آن‌ها می‌توانید ارزش خودروی خود را بیشتر کنید.

 جلوگیری از استهلاک خودرو

سیگار نکشیدن در خودرو

خودرویی که راننده‌ی آن به طور منظم سیگار می‌کشد؛ هم بوی بدی در آن ماندگار خواهد شد و هم باعث آسیب فیزیکی به داخل خودرو می‌شود؛ در این صورت شما در حین فروش خودرو با مشکل مواجه می‌شود.

دود سیگار به بخش داخلی خودرو وارد شده و در سیستم تهویه مطبوع محبوس می‌شود؛ که خارج کردن آن بسیار دشوار است و برای تمیز کردن به یک تعمیرکار حرفه‌ای و تجهیزات ویژه نیاز دارید.

در موارد شدیدترین، پارچه داخلی و پارچه صندلی نیز ممکن است آسیب ببیند.

قبل از فروش خودرو را از این نظر بررسی کرده و تمیز کنید. بعد از تمیز کردن از یک پاک کننده تهویه هوا و یک خوشبو کننده هوا استفاده کنید.

نادیده نگرفتن تعمیر خودرو و نگهداری منظم

اگر از ماشین خود غافل شوید؛ نمی‌توانید آن را برای همیشه سرپا نگهدارید.

تعویض منظم مایع، فیلتر و تسمه باعث می‌شود موتور نرم‌تر کار کند و از زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.

تعمیر و نگهداری منظم نه تنها برای ایمنی و قابلیت اطمینان در حین رانندگی ضروری است؛ بلکه برای افزایش ارزش خودرو در آینده نیز اهمیت دارد.

اگر خودروی خود را به طور منظم سرویس نکنید و آن را تمیز نگه ندارید؛ سریع‌تر فرسوده می‌شود.

همچنین باید سوابق خدمات خودرو، از جمله تعویض روغن و فیلتر نگهداری کنید.

وقتی می‌خواهید خودروی خود را بفروشید؛ این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نشان دهید از خودروی خود به خوبی مراقبت کرده‌اید.

استفاده نکردن از قطعه غیر استاندارد

برخی از مکانیک‌های آماتور سعی می‌کنند خودروی خود را خودشان تعمیر کنند و از قطعات غیراصیل دست دوم یا ارزان‌تر به جای قطعات نو استفاده می‌کنند.

اگر خودرو خود را با قطعات تقلبی به جای قطعات اصلی تعمیر کرده باشید؛ ممکن است قیمت کلی خودرو کم شود. زیرا ممکن این قطعات در نصف زمان قطعات اصلی، فرسوده شوند.

رنگ آمیزی خودرو

رنگ خودرو تأثیر زیادی بر ارزش فروش مجدد آن دارد. فروش خودروهایی با رنگ‌های پر زرق و برق و عجیب و غریب سختتر است.

به عنوان یک قانون کلی، اگر تصمیم به رنگ آمیزی مجدد خودروی خود دارید؛ بهتر است از رنگ اصلی استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی مانند نقره‌ای، سفید یا سیاه ارزش خود را بیشتر حفظ می‌کنند؛ در حالی که رنگ‌های پررنگ مانند قرمز، زرد و سبز ممکن است ارزش چندانی نداشته باشند، زیرا تعداد خریداران کمتری به دنبال خودروهایی با این رنگ‌ها هستند.

نگهداری حیوانات خانگی در خودرو

مانند دود و سیگار، بوی حیوانات خانگی معمولاً باقی می‌ماند و می‌تواند به خریدار این حس را القا کند که شما از خودرویتان به خوبی مراقبت نکرده‌اید.

اگر از صندلی عقب برای حمل و نقل حیوانات خانگی استفاده کرده‌اید، سعی کنید آن را به خوبی تمیز کرده و بو را از بین ببرید.

به دقت تمام موهای حیوانات خانگی را تمیز کنید.

اگر موهایی در گوشه‌ها و برآمدگی‌های خودرو وجود داشته باشد که نمی‌توانید آنها را بیرون بیاورید، احتمالاً ارزش وسیله نقلیه را شما کم خواهد شد.

مگر اینکه خریداری پیدا کنید که او نیز صاحب سگ باشد و قصد داشته باشد از صندلی عقب برای حیوان خانگی خود استفاده کند.

رانندگی در زمان‌هایی که مجبور نیستند

وقتی فقط ۱۰ دقیقه پیاده روی تا محل کارتان دارید؛ باز هم از خودرویتان استفاده می‌کنید؟

مسافت پیموده شده توسط خودرو بر ارزش فروش مجدد آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است در مسافت‌های کوتاه از خودریتان استفاده نکنید.

پیاده‌روی کنید، دوچرخه‌سواری کنید، از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

شستشو، پولیش، واکس

توصیه می‌کنیم خودروی خود را به طور منظم بشویید تا خوردگی ناشی از کثیفی از بین برود. برای از بین بردن لکه‌های معمولی و لکه‌های سخت، از پولیش با کیفیت بالا استفاده کنید تا به آرامی لکه‌ها را پاک کنید. شما باید حداقل دو بار در سال، یک بار قبل از پاییز و بار دیگر در شروع بهار، خودرو خود را با واکس با کیفیت خوب واکس بزنید.

چرخ ها را تمیز کنید

هیچ چیز رضایت بخش از چرخ های آلیاژی براق نیست و خریداران بالقوه نیز همین طور فکر می‌کنند. وقتی چرخ‌ها تمیز هستند، نه تنها ظاهر خودرو را عالی نشان می‌دهد؛ بلکه نشان دهنده‌ی نحوه رانندگی و شستشو و نگهداری عالی است.

در صورت امکان، چرخ های خودرو را بشویید و سپس از پاک کننده آلیاژی Ultracare استفاده کنید تا بدون ایجاد آسیب از شر آلودگی خلاص شوید.

چراغ‌ها را تمیز کنید

چراغ‌های جلو ممکن است کثیف شوند و ظاهری نامناسبی داشته باشند. این باعث می‌شود که کدر به نظر برسند و نور درخشانی نداشته باشند.

اگر چراغ‌های خودروی شما حتی پس از تمیز کردن کم نور به نظر می‌رسند، این می‌تواند نشان دهنده خرابی باتری یا دینام باشد؛ که باید قبل از فروش خودروی خود آن را برطرف کنید.

منبع: .rac.co.uk و holtsauto

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.