واکس خودرو و مزایای استفاده از آن

مطمئناً همه شما درباره واکس کفش، واکس چوب و واکس مبل چیزی شنیده‌اید … اما آیا تاکنون در مورد واکس خودرو چیزی شنیده‌اید؟ شاید از این اصطلاح تعجب کنید و ندانید فواید واکس خودرو چیست؟ استفاده از واکس خودرو روی بدنه ماشین چند مزیت دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مزایای واکس خودرو

۱- محافظت از آفتاب
آیا هنگام بیرون رفتن از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید؟ مطمئناً شما نیز مانند بیشتر افراد برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید، ماشین شما هم از این قاعده مستثنی نیست. یک روکش نازک از موم که روی رنگ اتومبیل می‌کشید مانند کرم ضدآفتاب عمل کرده و همچون سدی ماشین را از آسیب پرتوهای خورشید در امان نگه می‌دارد. اشعه UV به واسطه اکسیداسیون موجب از بین رفتن و یا کم رنگ‌تر شدن رنگ خودرو می‌گردد اما با این کار از محو شدن، تغییر رنگ‌ها، اکسیداسیون و دیگر عوارض آسیب آفتاب جلوگیری می‌کنید.

۲- محافظت در برابر خراش
ما نمی‌توانیم در زندگی روزمره، اتومبیل خود را از خراش‌ها در امان نگه داریم، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که تعداد خراش‌ها را به حداقل برسانیم و یکی از بهترین راه‌ها، واکس خودرو است. موم اتومبیل یا واکس اتومبیل ترکیبی از موم است که با روغن‌های طبیعی، موم زنبورعسل و سایر تقطیرهای نفتی مخلوط می‌شود. این مواد یک لایه نازک از رنگ روشن در روی بدنه خودرو فراهم می‌کند که از خودرو در برابر خراش مراقبت می‌کند. از آنجا که ممکن است هنگام شستشوی اتومبیل به ماشین‌ خود خراش وارد کنید پوششی که با وکس فراهم شده است از آسیب خودرو جلوگیری می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شد موم اتومبیل کاملاً در برابر خراش‌ها محافظت نمی‌کند بلکه می‌تواند آنها را به حداقل برساند.

مزایای واکس خودرو

۳- محافظت از رنگ اتومبیل
یکی دیگر از مزایای واکس خودرو ساختن سپر برای جلوگیری از نفوذ خاک در رنگ خودرو است. از آنجایی که واکس ماشین یک لایه نازک و صاف به رنگ خودرو می‌بخشد، چسبیدن خاک به بدنه خودرو مشکل می‌شود. با این کار چسبندگی شیره درختان، مدفوع پرندگان و موارد دیگر کاهش می‌یابد. در عوض این آلاینده‌های چسبنده روی لایه مومی صاف قرار می‌گیرند و تمیز کردن آن آسان‌تر می‌شود. در صورت عدم استفاده از واکس، خاک و سایر ذرات در رنگ خودرو جاسازی می‌‌شود و با استفاده از یک فرایند شستشوی معمولی این خاک تعبیه شده نمی‌تواند از خودرو خارج شود.

۴- ظاهر براق به خودرو
یکی از فواید واکس خودرو که می‌تواند به عنوان بهترین مزیت در نظر گرفته شود درخشش ماشین است. داشتن یک ماشین براق چیزی است که بسیاری از افراد مایل به دستیابی آن هستند زیرا می‌تواند یک ماشین زیبا را نشان دهد و شما را به عنوان راننده زیبا جلوه دهد. صابون وکس / ژل / پودر وکس ماشین حاوی روغن‌های طبیعی است که به افزایش درخشش رنگ خودرو کمک می‌کند و ظاهری فوق العاده و جدید به آن می‌بخشد. علاوه بر این، موم اتومبیل می‌تواند نواقص جزئی خودرو را برطرف کند و ظاهری یکنواخت‌تر به آن ببخشد.

۵- کاهش در هزینه تعمیرات و نگهداری
واکس خودرو زمان مراجعه به گاراژ را کاهش می‌دهد، این رنگ مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و شما را از نقاشی دوباره و تعمیر دوباره آن در امان نگه می‌دارد.

مزایای واکس خودرو

۶- دفع آب
یکی دیگر از مزایای مهم واکس خودرو که بسیاری از افراد آن را در نظر نمی‌گیرند، خاصیت آبگریزی آن است. واکس اتومبیل یک لایه نازک به رنگ خودرو می‌بخشد، این لایه باعث می‌شود تا آب روی رنگ اتومبیل ریخته شود بنابراین آب خیلی راحت می‌لغزد.

۷- استفاده آسان در خانه
امروزه انواع مختلفی از واکس خودرو در بازار وجود دارد و استفاده از آن در منزل بسیار راحت است. بنابراین می‌وانید یکی از آنها را از فروشگاه بخرید و خودتان آن را در خانه انجام دهید.

۸- صرفه‌جویی و پس انداز
یکی از مواردی که همیشه در مورد فواید واکس اتومبیل می‌گوییم، صرفه‌جویی و پس انداز است. با واکس زدن اتومبیل به طور مکرر، می‌توانید طول عمر رنگ خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. به همین دلیل بیشتر تولید کنندگان خودرو توصیه می‌کنند که اتومبیل شما به طور مرتب واکس زده شود.

مزایای واکس خودرو

۹- کمک به نقص ماشین
شما می‌توانید با واکس اتومبیل، نقص‌های بدنه خودرو را پنهان کنید. این نوع نواقص بسیار سبک، ممکن است بعد از واکس ماشین نامرئی شود، درنتیجه خراش‌ها به طور موقت توسط موم ترمیم می‌شوند، اگرچه، رفع خراش‌های سبک به طور دائم مهم است.

۱۰- بهبود قیمت مجدد خودرو
یکی از مزایای بسیار مهم واکس خودرو افزایش قیمت فروش خودرو است، بعد از گذشت چند سال استفاده از ماشین، ممکن است بخواهید ماشین خود را عوض کنید بنابراین فروش خودرو همان چیزی است که شما به آن فکر می‌کنید. هر فردی می‌خواهد اتومبیل خود را با قیمت بالایی بفروشد، بنابراین واکس ماشین در افزایش قیمت فروش آن نقش مهمی خواهد داشت. برآوردگرهای حرفه‌ای فاکتورهای مختلفی نظیر مسافت پیموده شده، وضعیت فضای داخلی، سوابق سرویس و وضعیت بدنه و رنگ را در نظر می‌گیرند. اگر رنگ تراشیده یا علائم فرسودگی را نشان دهد، می‌تواند ارزش فروش مجدد را کاهش دهد.

منبع: benefits of waxing car

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.