هنر فروش خودرو در بهترین زمان

چند سالی است که با خودروی خود را رانندگی می‌کنید و حالا زمان آن رسیده است که آن را بفروشید؛ اما بهترین زمان برای فروش خودرو چه زمانی است؟

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از  carbuzz، آیا برای فروش خودرو موارد خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفت و آیا این ترفندها برای همه خودروها یکسان است؟

چه چیزی در تعیین ارزش فروش مجدد خودرو شما مهم‌تر از همه است: مدل یا مسافت پیموده شده؟

آیا فروش خودرو عوارض مالیاتی دارد؟ آیا بهتر است برای صرفه جویی در هزینه سال‌ها یک خودرو را نگه دارید و یا هر چند سال یک بار خودروی خود را تعویض کنید؟

سوالات بسیار زیادی وجود دارد. اجازه دهید چند مورد از این مشکلات را حل کنیم تا به شما کمک کنیم به سؤالات پاسخ دهید.

 

بهترین زمان برای فروش خودرو چه زمانی است؟

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که تصمیم به فروش خودروی خود می‌گیرید. در اینجا چند مورد وجود دارد که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که بهترین زمان برای فروش خودرو چه زمانی است:

 

ایمنی

خودروهای جدید دارای فناوری ایمنی مهمی هستند که خودروی قدیمی‌تان فاقد آن هستند، چه تعداد کیسه در خودروی شما قرار دارد.

اتومبیل قدیمی شما ممکن است رتبه تصادف ضعیفی داشته باشد. یا جایگاهی برای اتصال صندلی کودک نداشته باشد.

فقدان ویژگی‌های ایمنی می‌تواند باعث شود شما به فکر فروش خودروی خود باشید.

نگهداری

پیدا کردن قطعات خودرو برای مدل خودروی شما به مرور زمان سخت می‌شود و با توجه به ارزش خودرو، تعمیر و نگهداری هزینهٔ بالایی خواهد داشت.

انطباق

ممکن است خودروی قدیمی شما طبق قوانین محلی در تست آلایندگی نباشد و مردود شود.

یا ممکن است تعداد خانواده شما زیادتر شده باشد و به یک خودروی سدان نیاز داشته باشید، یا همیشه به کمپینگ می‌روید و ماشین قدیمی شما نمی‌تواند این نیازها را برآورده کند، بنابراین به چیزی بزرگ‌تر یا افرود نیاز دارید.

یا به منطقه‌ای نقل مکان کرده‌اید که آب و هوا یا زمین آن به گونه ای است که به یک خودروی خاص‌تر نیاز دارید. شاید فرزندان شما بزرگ شده باشند و از خانه نقل مکان کرده باشند، بنابراین شما دیگر به یک خودروی بزرگ نیاز ندارید.

 

بهترین ماه برای فروش خودرو چیست؟

آیا فصل یا ماه توصیه شده‌ای  برای فروش خودرو وجود دارد؟ این زمان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، به طور مثال در ایالات متحده، الگوهای خاصی وجود دارد.

با توجه به ارزش، مارس و سپتامبر دو ماه برتر برای فروش خودرو ها است.

در ایران بهتر است در اسفند ماه به فکر فروش خودروی خود باشید؛ زیرا بسیاری از خانواده‌ها در این ماه به فکر خرید خودرو هستند.

مثلاً که اگر قصد فروش یک خودروی کانورتیبل را دارید، این کار باید در ماه‌های تابستان انجام دهید. در واقع، روندها نشان می‌دهد که بیشتر قیمت‌ها در بهار و تابستان به دلیل تقاضا افزایش می‌یابند، بنابراین بیشتر خودروها از مارس تا آگوست تا حدودی ارزش بیشتری دارند.

با این حال، فروش یک ۴WD یا SUV در زمستان می‌تواند آسان‌تر باشد، به خصوص اگر در یک منطقه برفی زندگی می‌کنید، زیرا مردم متوجه می‌شوند که به چنین وسایل نقلیه ای نیازمند هستند.

 

چگونه خودرو خود را سریع بفروشیم؟

بسیاری از چیزها می‌توانند بر مدت زمان فروش خودرو تأثیر بگذارند. حتی برای فروشندگان حرفه‌ای میانگین زمان فروش خودرو دو ماه است.

میانگین زمان برای فروش خودرو به صورت خصوصی طولانی‌تر است، به خصوص اگر اولین بار باشد که این کار را انجام می‌دهید.

از ابتدا تصمیم بگیرید که حداقل قیمت چقدر است. می‌توانید از منابعی آنلاین برای بررسی قیمت خودرو خود استفاده کنید

مطمئن شوید که خودرو خراب نیست و خودرو توسط مکانیک حرفه ای سرویس و بررسی شده است. لاستیک‌ها نیز باید در وضعیت خوبی باشند.

به این ترتیب می‌توانید خودروی خود را سریع بفروشید.

 

بهترین مسافت پیموده شده برای فروش خودرو

در ذهن ما، خودرو های ما به نقاط عطف خاصی می‌رسند، شاید به ۱۶۰۹۰۰ کیلومتر.  در واقع،  افراد هنگام جستجوی آنلاین خودروهای دست دوم مسافت را در نظر می‌گیرند و برای جست و جوی خود یک محدودیت مسافت پیموده شده را وارد می‌کنند،۱۶۰۹۰۰ کیلومتر یک مسافت معمولی است، و اگر خودروی شما بیش از آن را پیموده باشد، ممکن است در چنین جستجوهایی نشان داده نشود.

در غیر این صورت یک مانع روانی ایجاد می‌شود و خریدار احساس می‌کند خودرو خیلی قدیمی است.

اما، در واقع چند نقطه عطف برای مسافت پیموده شده وجود دارد، اولین مورد به محض رسیدن به ۴۸۲۷۰ کیلومتر، زمانی است که برخی از خودروها به حد مسافت پیموده شده گارانتی خود می‌رسند.

در این زمان،  لاستیک‌ها نیز ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

با این حال، ممکن است برای فروش خودروی شما خیلی زود باشد، مگر اینکه مجبور باشید.

نقطه عطف بعدی از حدود ۹۶۵۴۰ کیلومتر است. این مسافت به طور کلی زمان خوبی برای فروش خودروی شما است. باید  سن خودروی شما بین سه تا چهار سال باشد.

 

آیا برای فروش خودرو باید مالیات بپردازیم؟

طبق قانون مالیاتی، هر وسیله نقلیه شخصی به عنوان دارایی محسوب می‌شود و اگر خودروی خود را بیش از مبلغی که برای آن پرداخت کرده‌اید بفروشید و سود ببرید، باید در اظهارنامه مالیاتی خود اعلام کنید و مالیات بپردازید. در فروش ماشین اگر خودروی خود را با ضرر بفروشید، نیازی به اظهار یا پرداخت مالیات ندارید.

نتیجه گیری

هرگز با عجله تصمیم به فروش خودرو خود نگیرید.

اگر خودروی شما دیگر ایمن نیست و نیاز به تعمیرات زیادی دارد، ممکن است نگه داشتن آن هزینه‌های به مراتب بیشتری برای شما به وجود بیاورد.

با این حال، اگر خودروی شما از برند قابل اعتمادی است و مکانیک مورد اعتماد شما با قیمت مناسب آن را تعمیر می‌کند، ممکن است بتوانید چند سال دیگر آن را نگه دارید.

اگر قصد فروش را دارید، همیشه قبل از فروش، ارزش خودروی خود را از چند روش برآورد کنید.

بهترین زمان برای فروش خودروی، زمانی است که فشار زمانی وجود داشته باشد و شما عجله‌ای برای فروش نداشته باشید.

 

آیا خودرو را بعد از ۵ سال بفروشیم؟

با فرض اینکه شما ۲۴۱۳۵ کیلومتر در سال رانندگی می‌کنید، پنج سال یا ۱۲۰۶۷۵ کیلومتر زمان خوبی برای فروش خودروی شما است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.