هفت دلیل خاموش نشدن دزدگیر خودرو و روش تعمیر آن

خاموش نشدن دزدگیر خودرو، آن هم در شرایطی مانند نیمه شب و در حین رانندگی بسیار آزاردهنده است؛ در ادامه به ۷ دلیل خاموش نشدن دزدگیر خودرو و روش تعمیر آن می‌پردازیم.

سیستم دزدگیر خودرو

به گزارش مسترماشین باز، قبل از شروع بررسی دلایل احتمالی خاموش نشدن دزدگیر خودرو، ابتدا باید از نحوه عملکرد این دزدگیرها اطلاع داشته باشید. چند نسل دزدگیر خودرو وجود دارد؛ اما همه آنها بیشتر این ویژگی‌ها را دارند.

دزدگیر خودرو به سنسورهای درب و صندوق عقب خودرو متصل است؛ در این صورت اگر شخصی قفل را باز کند؛ پنجره را بشکند یا در یا صندوق عقب را باز کند؛ دزدگیر به صدا در می‌آید.

همچنین اگر خودرو را از بیرون قفل کنید و شخصی داخل خودرو قفل آن را باز کرده و پیاده شود؛ زنگ هشدار به صدا در می‌آید.

یکی دیگر از سیستم‌های هشدار دزدگیر، سنسور ضربه و شوک هستند. هر خودرویی دارای سنسور ضربه نیست؛ اما اگر وسیله نقلیه شما دارای این سنسور باشد؛ می‌تواند مانع از سرقت خودرو شود.

سنسورهای شوک با تشخیص ضربه به خودرو کار می‌کنند؛ این سنسور زمانی فعال می‌شود که شخصی با خودروی شما برخورد کند یا زمانی که شخصی پنجره را بشکند.

۷ دلیل خاموش نشدن دزدگیر خودرو

شماره ۱ – باتری خالی

باتری کم یا خالی می‌تواند مشکلات زیادی را برای خودرو ایجاد کند و یکی از دلایل خاموش نشدن دزدگیر، باتری خالی است.

شماره ۲ – خراب بودن ریموت

یکی از رایج‌ترین دلایل خاموش نشدن دزدگیر خودرو، خرابی ریموت است. ریموت یک راه دستی برای تنظیم هشدار است؛ بنابراین اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد؛ می‌تواند به راحتی زنگ هشدار را از کار بیندازد.

اگر فکر می‌کنید مشکل از ریموت است؛ باتری فوب کلید را تعویض کنید و ببینید آیا دزدگیر همچنان مشکل دارد یا خیر.

البته برخی از فوب های کلیدی را می‌توان تعمیر کرد.

شماره ۳ – سنسورهای مسدود یا آسیب دیده

دزدگیر ماشین شما از سنسورهای مختلفی استفاده می‌کند. بنابراین، اگر برخی از آن سنسورها خراب شوند؛ ممکن است دزدگیر خودرو نیز خاموش نشود.

مسدود شدن یا آسیب دیده بودن سنسورهای درب یا صندوق عقب یکی از دلایل رایج خرابی دزدگیر خودرو است.

شماره ۴ – مشکل سیم کشی

همه بخش‌های دزدگیر خودرو از برق استفاده می‌کنند و برق از سیم‌ها عبور می‌کند. اگر برخی از این سیم‌ها آسیب ببینند؛ جریان برق قطع شده و دزدگیر غیرفعال می‌شود.

شماره ۵ – سنسور ضربه

علاوه بر سنسورهای در و صندوق عقب، وسیله نقلیه شما ممکن است دارای سنسور ضربه باشد. این سنسورها دارای سطوح حساسیت مختلف هستند. این سنسورها حتی زمانی که یک گربه با آن برخورد کند؛ فعال می‌شوند.

اگر سنسورهای شوک بیش از حد حساس هستند؛ ممکن است بتوانید خودتان آنها را تنظیم کنید؛ در غیر این صورت به نمایندگی بروید.

شماره ۶ – واحد کنترل دزدگیر خودرو

هر سنسوری که بخشی از سیستم هشدار خودرو شما است به واحد کنترل گزارش می‌دهد. اگر همه حسگرها را تست کرده‌اید و مطمئن هستید که ولتاژ مناسبی به واحد کنترل می‌رسد؛ ممکن است خود واحد کنترل دچار مشکل شده باشد.

شماره ۷ – نصب اشتباه دزدگیر خودور

اگر به تازگی یک سیستم دزدگیر وصل کرده‌اید و بعد از روش شدن، خاموش نمی‌شود؛ به احتمال زیاد به درستی نصب نشده است.

خاموش نشدن دزدگیر خودرو و روش تعمیر آن

دو مورد اول، ساده‌ترین روش‌ها هستند؛ اما همیشه کار نمی‌کنند. اما دو مورد آخر در بیشتر موارد کاربردی است.

شماره ۱ – خودرو را روشن کنید

هنگامی که دزدگیر خودروی شما سالم است؛ به محض استارت زدن خودرو باید خاموش شود. به این دلیل که سیستم جرقه زنی خودروی شما دارای یک سنسور ضد سرقت است. اما در برخی از خودروهای قدیمی، این روش همیشه کار نمی‌کند.

شماره ۲ – قفل و باز کردن خودرو

گاهی اوقات این تنها کاری است که برای تنظیم مجدد سیستم هشدار و خاموش کردن دزدگیر لازم است. خودرو را قفل کنید و سپس آن را باز کنید و بسیاری از دزدگیرها با این روش خاموش می‌شوند.

شماره ۳ – فیوز را بردارید

اگر دو راه حل اول دزدگیر را خاموش نکردند؛ این احتمالاً بهترین روش است. سیستم دزدگیر خودروی شما برای محافظت از مدار از فیوز عبور می‌کند و اگر فیوز را غیرفعال کنید؛ دزدگیر برقی ندارد و خاموش می‌شود.

شماره ۴ – باتری را جدا کنید

اگر نمی‌توانید فیوز را پیدا کنید یا نیاز دارید که دزدگیر خودرو را سریع‌تر خاموش کنید؛ یکی دیگر از راه‌های بی‌دردسر جدا کردن باتری است. قطع کردن باتری، جریان الکتریسیته را از تمام مدارهای خودروی قطع می‌کند و مطمئناً زنگ هشدار نیز خاموش می‌شود.

تنها مشکل این روش این است که دیگر نمی‌توانید خودروی خود را حرکت دهید. برداشتن باتری به معنای عدم برق رسانی به کل خودرو است.

منبع: cartreatments

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.