نحوه پایین آوردن ارتفاع خودرو

امروزه پایین آوردن ارتفاع خودرو بسیار محبوب شده است و باعث افزایش جذابیت بصری یک وسیله نقلیه و افزایش احتمالی عملکرد آن می‌شود. در حالی که روش‌های مختلفی برای پایین آوردن ارتفاع خودرو وجود دارد انتخاب یک روش مناسب نیز بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که اتومبیل شما عملکرد بهتری دارد.

پنج روش برای پایین آوردن ارتفاع خودرو

پایین آمدن ارتفاع خودرو می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد و از آنجایی که این روزها به یک مد تبدیل شده است متخصصان روش‌های مختلفی را برای انجام این کار پیشنهاد می‌کنند. بیشترین سؤالی که از خوانندگان می‌شنویم این است که “از کجا می‌توانم ماشینم را پایین بیاورم”. جواب مستقیم این سوال این است که شما می‌توانید با پایین آوردن سیستم تعلیق، ارتفاع خودروی خود را پایین آورید. سوال دوم این است که چگونه می‌توانیم سیستم تعلیق اتومبیل را پایین بیاوریم؟ ۵ روش وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پایین آوردن سیستم تعلیق خودرو استفاده کنید و آن‌ها موارد زیر هستند:

نحوه پایین آوردن ارتفاع خودرو

روش ۱: پایین آوردن فنر کویل (فنر مارپیچ یا لول) سیستم تعلیق

یکی از بهترین راه‌های پایین آوردن خودرو پایین آوردن سیستم تعلیق فنر کویل است. فنر کوئل در حالت تعلیق در جلو اتومبیل/ یا عقب اتومبیل است و به قاب A یا محورها وصل می‌شود. شما می‌توانید با جدا کردن فنرهای کویل استوک، فنرهای کویل خودرو را دستکاری کرده و آن‌ها را با فنرهای کوتاه‌تر تعویض کنید یا فنرهای خودرو را به مغازه فنرسازی ببرید و کویل‌ها را نرم و کوتاه کنید. همچنین می‌توانید فنر کویل را خودتان با استفاده از چرخ برش دهید. در مرحله اول، شما باید برش را به صورت چرخش در یک چهارم یا نیمی از سیم پیچ شروع کنید زیرا برش کویل یک عمل دائمی است، ممکن است شما به نصب توقف‌های کوتاه‌تر نیاز داشته باشید. این اولین روش در مورد پایین آمدن ارتفاع خودرو است، حال بیایید به روش دوم نگاهی بیندازیم.

روش ۲: ایجاد تغییر در فنرهای تخت

برای انجام این روش شما باید از یک کیت کاهش جهانی استفاده کنید. در بسیاری از وسایل نقلیه، به ویژه وسایل نقلیه قدیمی، به جای استفاده از سیستم تعلیق فنر کویل از سیستم تعلیق فنرهای تخت استفاده می‌شود. پایین آوردن سیستم تعلیق فنرهای تخت بسیار شبیه به سیستم تعلیق فنر کویل است. اولین قدم بالا بردن خودرو و قرار دادن جک ایستاده در زیر آن است. برای جلوگیری از چرخیدن وسیله نقلیه، می‌توانید در هر طرف خودرو بلوک‌های چوبی یا قلاب‌های تایر قرار دهید. مرحله بعدی خارج کردن پیچ‌های فنر تعلیق است. دو پیچ U را در فنرهای تخت سیستم تعلیق قرار دهید. بنابراین اکنون باید پیچ و مهره‌های بلند U شکل را با نخ‌هایی به قسمت انتهای فنرهای تخت ببندید و هر دو را با هم ایمن کنید. پس از آن برای جدا کردن پیچ‌های U از پیچ و سوکت استفاده کنید. حال که پیچ‌های U حذف شده‌اند، می‌توانید محور مرکزی را بالا بکشید و پیچ‌های جدید U را در آن قرار دهید. از جک برای بالا بردن محورها و بالا بردن آنها استفاده کنید تا جایی که فضای کافی برای بلوک پائین وجود داشته باشد تا بین محور و فنرهای تخت قرار بگیرد. مرحله بعدی نصب پیچ‌های U قابل تعمیم از جعبه پایین خودرو بر روی محور است. پیچ‌های جدید U کمی طولانی‌تر از نسخه‌های قدیمی خواهند بود بنابراین آن‌ها را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است. سپس برای طرف مقابل تکرار کنید، دقت داشته باشید که پایین آوردن ارتفاع خودرو با پایین آمدن سیستم تعلیق فنرهای تخت انجام می‌شود.

نحوه پایین آوردن ارتفاع خودرو

روش ۳: پایین آوردن میله چرخشی

در ابتدا از کلید میله چرخشی استفاده کنید تا نوار چرخش اتومبیل را به پایین تنظیم کنید. کلید نوار چرخشی بخشی از میله چرخشی است که امکان تنظیم ارتفاع خودرو را فراهم می‌کند. این میله با آچار دستی کوچک به راحتی تنظیم می‌شود و با انجام این کار، ماشین شما پایین می‌آید.

روش ۴: تعویض سیلندرهای هیدرولیک

روش دیگری که در مورد نحوه پایین آوردن ارتفاع خودرو به شما معرفی می‌کنیم، تعویض سیلندرهای هیدرولیک است. ماشین شما دارای چهار گوشه تعلیق است، بنابراین می‌توانید سیلندرهای هیدرولیک را روی ۱، ۲، ۳، یا هر چهار گوشه‌های سیستم تعلیق ماشینتان نصب کنید. اما بخاطر داشته باشید که برای نصب سیستم هیدرولیک نیز به نصب یک سیستم کنترل داخلی، پمپ‌های هیدرولیک و باطری‌ایی برای به کار انداختن پمپ‌ها نیاز دارید.

روش ۵: تعویض فنرها و ضربه گیرها

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، می‌توانید برای پایین آوردن ارتفاع خودرو فنر را تنظیم کنید، همچنین می‌توانید فنر قدیمی را با یک مدل جدید جایگزین کنید که به شما در نحوه پایین آمدن خودرو کمک می کند. ۲ مورد وجود دارد که در این شرایط اتفاق می‌افتد. اولا اگر ماشین شما دارای فنرهای تخت عقب نیست، می‌توانید روند تعویض فنرها را در خانه انجام دهید. در این روش شما می‌توانید از کمک فنرهای کیسه‌ای استفاده کنید که البته از لحاظ قیمت کمی گران است. این روش از پایین آوردن ارتفاع ماشین علاوه بر نصب کیسه‌های هوا به جای فنرها ممکن است به نصب خطوط هوا، کمپرسور هوا، محفظه‌ نگه دارندۀ هوا و سوئیچ فعالسازی سیستم هم نیاز داشته باشد. البته شما می‌توانید کمک‌های خودرو خود را بفروشید و قسمتی از هزینه‌ها را جبران کنید.

منبع: best ways to lower your car

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.