مقایسهٔ مو به مو خودروهای فورد F-150 2023 و تویوتا توندرا ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم پیکاپ‌های مهم بازار را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک برتر هستند؛ آیا فورد F-150 محبوب‌تر است یا تویوتا توندرا که به تازگی طراحی شده است؟

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از usnews، بازار پیکاپ‌های سایز کامل داغ است. خریداران اغلب به شدت به برندهای مورد نظر خود وفادار هستند و خودروسازان در تلاش برای جذب خریداران جدید هستند، به خصوص اگر بتوانند برخی از برندهای دیگر را کنار بزنند.

فورد F-150 یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های تاریخ است.

از طرف دیگر تویوتا توندرا یک خودروی جدید در مقایسه با سری F است.

توندرا اخیراً بازطراحی شده و پیشرانه‌های جدید و فناوری‌های تازه ای را به ارمغان آورده است.

 

از نظر قیمت: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

2023 ford f-150

قیمت فورد F-150 مدل ۲۰۲۳ از ۳۳۶۹۵ دلار شروع می‌شود. این برای تریم پایه XL است. قیمت تریم XLT از ۴۱۸۰۰ دلار شروع می‌شود. قیمت تریم Lariat از ۵۷۴۸۰ دلار شروع می‌شود.  قیمت مدل بالاتر، King Ranch از ۶۳۰۰۵ دلار شروع می‌شود، Platinum از ۶۴۶۹۵ دلار شروع شده و Limited برتر قیمت ابتدایی  ۸۴۹۱۰ دلار دارد.

قیمت پایه MSRP تویوتا توندرا ۲۰۲۳ ۳۶۶۹۵ دلار برای تریم SR است. قیمت SR5 از ۴۲۴۷۰ دلار و تریم Limited از ۴۸۵۶۵ دلار شروع می‌شود.

قیمت تریم پلاتینیوم از ۵۸۷۷۵ دلار، قیمت تریم آفرود TRD Pro از ۶۸۵۲۰ دلار و مدل برتر Capstone از ۷۵۲۴۵ دلار شروع می شود. F-150 ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد، اما قیمت پایه پایین تری دارد.

 

از نظر قابلیت اطمینان: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

تاندرا ۲۰۲۳ هنوز قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ای ندارد، اما F-150 امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ را کسب کرده است.

طبق منابع قابلیت اطمینان ۹۱-۱۰۰ بهترین، ۸۱-۹۰ عالی، ۷۰- متوسط در نظر گرفته می‌شود. ۸۰ میانگین است و ۰-۶۹ عادی و زیر حد متوسط در نظر گرفته می‌شود.

Tundra دارای گارانتی ۵ ساله/۶۰۰۰۰ مایلی است. قطعات هیبریدی دارای گارانتی هشت ساله/۱۰۰۰۰۰ مایلی هستند و باتری با ضمانت ۱۰ ساله/۱۵۰۰۰۰ مایلی عرضه می‌شود.

فورد F-150 با گارانتی سه ساله/۳۶۰۰۰ مایلی و گارانتی پیشرانه ۵ ساله/۶۰۰۰۰ مایلی عرضه می‌شود.

 

از نظر راحتی صندلی: برنده: تویوتا توندرا ۲۰۲۳

toyota tundra

هر دو F-150 و Tundra دارای صندلی‌های جادار و راحتی هستند، اما صندلی‌های Tundra که جدیدتر طراحی شده‌اند به دلیل فضای سر، فضای پا و راحتی، بهتر هستند.

Tundra در مدل توسعه یافته Double Cab و مدل‌های چهار در CrewMax ارائه می‌شود. هر دو صندلی پنج عدد هستند که دومی فضای پای بیشتری دارد.

F-150 در سبک‌های Regular Cab، SuperCab و SuperCrew عرضه می‌شود. کابین معمولی با یک صندلی سه نفره عرضه می‌شود و مدل‌های دیگر دو ردیف صندلی‌های پنج نفره یا حداکثر تا شش نفر دارند.

 

از نظر فضای بار: برنده: هر دو

هر دو تاندرا و F-150 گزینه‌های ۵ فوتی ۶ اینچی، ۶ فوتی ۶ اینچی و ۸ فوتی را ارائه می‌دهند.

هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای بار خوبی دارند و هر دو با ویژگی‌های خوبی مانند روشنایی LED داخل فضای بار و بسته‌های چند منظوره بار ارائه می‌شوند.

به‌علاوه، هر دو پیکاپ دارای کنسول مرکزی بزرگ، لیوان‌ها و سطل‌های بزرگ داخل در، هستند.

 

از نظر کیفیت داخلی: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

یکی از ویژگی‌های رایج در این بخش از بازار این است که کیفیت داخلی تا چه میزان خوب طراحی شده است. همین را می‌توان در مورد F-150 و Tundra نیز گفت.

در F-150 XL پایه و در Tundra SR، مقدار زیادی پلاستیک سخت و ابتدایی مشاهده خواهید کرد. F-150 پایه هنوز هم سطح مناسبی از تناسب و کامل بودن را ارائه می‌دهد. تاندرا کپستون یک پیکاپ پیشرفته است، اما F-150 Limited که یکی از سازگارترین پیکاپ‌های امروزی بازار است، همینطور است.

 

از نظر ویژگی‌های داخلی: برنده: تویوتا توندرا ۲۰۲۳

تویوتا توندرا مجهز به استارت دکمه ای، کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه ای، شیشه عقب برقی، رادیو ماهواره ای، چندین پورت USB، هات اسپات وای فای و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است.

طراحی بصری دارد و به صورت استاندارد با Apple CarPlay و Android Auto عرضه می‌شود.

F-150 دارای تعدادی امکانات رفاهی است، از جمله نقطه اتصال Wi-Fi، درگاه‌های USB و یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto.

دلیل اینکه توندرا در این بخش برنده است؛  تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های استانداردی است که در F-150 اختیاری هستند.

 

از نظر شتاب: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

فورد F-150 طیف وسیع‌تری از پیشرانه‌ها از جمله پیشرانه‌های V6، V6، V8 توئین توربو، هیبریدی و الکتریکی را ارائه می‌دهد.

موتور توربو دوقلو V6 با خروجی بالا در فورد رپتور تا ۴۵۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۵۱۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

در سال ۲۰۲۳، فورد با Raptor R پیشرفت کرده است. این خودرو دارای موتور ۵٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ فورد GT500 است.

این خودرو ۷۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۴۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

 

از نظر مصرف سوخت: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

کارآمدترین تریم تویوتا توندرا دارای موتور ۳٫۵ لیتری هیبریدی دو توربوشارژ V6 و دیفرانسیل عقب است. در شهر ۲۰ مایل به ازای هر گالن و در بزرگراه ۲۴ مایل در هر گالن مصرف سوخت دارد.

فورد همچنین یک پیشرانه هیبریدی را ارائه می‌دهد، البته به عنوان یک تریم اختیاری. فورد F-150 PowerBoost هیبریدی با دیفرانسیل عقب مصرف سوختی معادل با ۲۵ مایل به ازای هر گالن در شهر و ۲۵ مایل به ازای هر گالن در بزرگراه دارد.

 

از نظر سواری و هندلینگ: برنده: تویوتا توندرا ۲۰۲۳

toyota tundra1

Tundra سواری ترکیبی دارد و حداقل چرخش بدن را در پیچ‌ها نشان می‌دهد. فرمان خوب است و دست اندازهای جاده را جذب می‌کند..

لازم به ذکر است که کیفیت سواری برای هر دو پیکاپ عالی است، اما هیچ کدام با Ram 1500 قابل مقایسه نیستند.

 

از نظر بکسل و حمل: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

فورد F-150 برخی از بهترین آمار یدک کشی و حمل را در میان پیکاپ‌های سبک و متوسط دارد.

F-150 در صورت تجهیز می‌تواند تا ۱۴۰۰۰ پوند و تا ۳۳۲۵ بار حمل کند.

در صورت تجهیز مناسب، توندرا می‌تواند تا ۱۲۰۰۰ پوند را یدک بکشد و ظرفیت بار آن ۱۹۴۰ پوند است. این آمار قابل احترام هستند، اما از رقبایی مانند F-150 فاصله دارند.

 

از نظر آفرود: برنده: ۲۰۲۳ فورد F-150

هر دو پیکاپ تریم هایی را ارائه می‌دهند که برای ماجراجویی‌های افرود طراحی شده‌اند. تویوتا توندرا TRD Pro دارای شوک‌های آفرود فاکس، کنترل خزش، صفحه‌های لغزش زیر بدنه و لاستیک‌های تهاجمی است.

اما F-150 در چندین تریم آفرود از جمله Tremor، Raptor و Raptor R عرضه شده است.

از میان این تریم های آفرود فورد، رپتور R بهترین است. این مدل دارای موتور V8 سوپرشارژ خارج از GT500، و همچنین اجزای تعلیق Fox با طراحی سفر (قابلیت فشرده سازی و گسترش سیستم تعلیق)، صفحات لغزنده سنگین و رانندگی با یک پدال بهینه شده در مسیر است.

Raptor و Raptor R برای حرکت بهتر در مسیر و همچنین حرکت با سرعت بالا در بستر رودخانه‌ها طراحی شده اند.

 

از نظر ایمنی: برنده: تویوتا توندرا ۲۰۲۳

مانند تمام مدل‌های جدید تویوتا، توندرا مجهز به Toyota Safety Sense است که ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده را در خود جای داده است.

این ویژگی‌ها شامل ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از لاین، کمک به حرکت بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی است.

ویژگی‌هایی مانند نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل، نمایشگر سربالا و سیستم دوربین پارک با دید زیاد اختیاری هستند.

F-150 به صورت استاندارد دارای ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده و هشدار برخورد از جلو با مانع است.

ویژگی‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، کمک به حرکت بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی همگی در تاندرا به صورت استاندارد وجود دارند و  در این مدل فورد اختیاری هستند.

 

برنده نهایی: ۲۰۲۳ فورد F-150

برخی از پیکاپ‌ها برای کار و برخی دیگر برای راحت بودن طراحی شده اند.

F-150 هر دو کاربرد را دارد. طیف گسترده ای از پیشرانه‌ها و قدرت برای بکسل، حمل و نقل و آفرود را ارائه می‌دهد. چه در محل کار باشید و چه در کمپ، F-150 برای نیازهای شما عالی است.

پیشرانه‌های V6 و هیبریدی توندرا ترکیبی از مصرف سوخت کم و عملکرد بالا را ارائه می‌دهند.

سواری آن خوب است و مجموعه ای از ویژگی‌های ایمنی استاندارد در آن تعبیه شده است. همه این ویژگی‌ها با هم، پیکاپی را می‌سازند که برای زندگی روزمره عالی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.