مرثیه‌ای برای شرایط رقابتی فروش خودرو

معمولا دهه فجر، زمانی برای عرضه بهترین شرایط فروش از طرف شرکت‌های خودروسازی بود. در این بازه زمانی، در سال‌های گذشته با جو رقابتی که وجود داشت سعی می‌شد شرایط فروش متفاوت و جذابی به مشتریان پیشنهاد شود. هر شرکت تلاش می‌کرد با ایجاد شرایطی جذاب مثل تخفیف، تحویل فوری، سود مشارکت، تنوع خودرو، تنوع رنگ و … مشتریان را به سمت خود بکشاند.

حالا در وضعیتی که صنعت خودروی کشورمان رو به موت است و دیگر نه فضا و شرایط رقابتی وجود دارد و نه حتی شرکت‌های مختلف و متنوع؛ قطب دولتی صنعت خودروی کشورمان می‌تواند خوب بتازاند. سایپا یکی از آن شرکت‌ها، شرایط فروشی ارائه کرده که وقتی به لیست خودروها و قیمت‌هایش نگاه می‌کنیم شرم داریم که بگوییم ما در چنین دوره‌ای زندگی می‌کنیم.

دردناک است که خودروهایی با تکنولوژی ده‌ها سال پیش می‌بینیم و با قیمت‌های عجیب و غریب. بشتابید برای خرید پراید، تیبا و وانت‌های چه و چه… بشتابید برای خرید پرایدی که به قیمتی حدود ۴۰ میلیون می‌رسد.

دردناک است که در این روزها با این شرایط اقتصادی سخت، در حالیکه خیلی از شرکت‌ها تعدیل نیروی زیادی کرده‌اند یا تعطیل شده‌اند، باز هم می‌توانیم دوام بیاوریم و برای خرید این خودروهای بدون ایمنی صف بکشیم و سر و دست بشکنیم و خوشحال باشیم. خودروهایی که البته تحویل‌شان هم فوری نیست و باید ماه‌ها و شاید هم سال‌ها منتظر دریافت‌شان ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.