چرا چراغ باتری روشن می‌شود اما آلترناتور شارژ می‌شود؟

روشن شدن باتری خودرو یا چراغ شارژ در داشبورد نشانگر نقص عملکرد در باتری خودرو یا شارژ نشدن آن است. در واقع، در صورت شارژ نشدن باتری با ولتاژ مناسب، خودرو با روشن شدن چراغ، هشدارهای لازم را به راننده می‌دهد. با این حال این اخطارها به دلایل بسیاری اتفاق می‌افتند، بنابراین ضروری است که قبل از تلاش برای تعمیر یا تعویض هر مؤلفه دیگر اقدامات لازم جهت شناخت علت واقعی را فراهم کنید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از رانندگان اتومبیل با آن روبرو هستند این است که چراغ باتری روشن می‌شود اما آلترناتور در حال شارژ است. در این مطلب به

چرا چراغ باتری روشن می شود اما آلترناتور شارژ می‌شود؟
در صورت روشن شدن چراغ باتری هنگام استارتِ اتومبیل نگران نباشید معمولاً هنگام روشن کردن احتراق یا سیستم جرقه زنی، چراغ روشن می‌شود. معمولاً چراغ بعد از مدتی خاموش می‌شود، اما اگر هنگام رانندگی همچنان چراغ روشن باشد بهتر است به علائم آن توجه کنید. ممکن است برخی علائم ضعیف شدن باتری را مشاهده کنید از جمله اینکه دکمه‌های برقی پنجره‌ها کار نمی‌کنند یا سیستم صوتی روشن نمی‌شود. بگذارید چند مورد را با هم بررسی کنیم تا ببینیم مشکل از کجا ناشی می‌شود.

خوردگی باتری را بررسی کنید
در برخی از خودروها دود ناشی از عملکردهای معمولی منجر به خوردگی پایانه‌های باتری می‌شود. این اتفاق به ویژه در تابستان یا در هوای گرم رخ می‌دهد. توصیه می‌کنیم به جای عوض کردن باتری خودرو کاورها را از پایانه‌های واقع در بالای باتری خودرو جدا کنید. وجود ماده سفید یا مایل به سبز در بالای باتری یا در نزدیکی ترمینال‌ها نشانۀ واضحی از خوردگی باتری است. خوردگی می‌تواند هدایت الکتریسیته به خودرو را قطع کند. به یاد داشته باشید که خوردگی را با دستهای لخت لمس نکنید، زیرا ممکن است منجر به سوختگی پوست شود. این اولین قدم برای کمک به شما در حل و فصل چراغ باتری است.

روشن شدن باتری خودرو

پایانه‌های باتری خودرو را تمیز کنید
اگر متوجه خوردگی یا آهک در اطراف ترمینال‌های باتری شدید ممکن است همین عامل دلیل روشن بودن چراغ باتری خودرو باشد. یک مزیت مهم این است که تمیز کردن ترمینال‌های باتری با استفاده از گریس استاندارد به راحتی انجام می‌شود. کاری که شما باید انجام دهید این است که پایانه‌های باتری را جدا کنید سپس کابل‌های باتری و پایانه‌های آن را تمیز کنید.

گیره‌های باتری را محکم کنید
در بعضی مواقع چراغ باتری به دلیل اتصال ضعیف بین باتری خودرو و کابل‌های متصل به آن روشن می‌شود. از بسته شدن پایانه‌های باتری اطمینان حاصل کنید. در صورتی که این پایانه‌ها شل شده بودند از آچار کوچک برای محکم کردن آنها استفاده کنید تا زمانی که آنها به طور کامل پایانه‌ها را بپوشانند.

باتری خودرو یک مؤلفه حیاتی است که نیروی لازم را برای رانندگی در جاده فراهم می‌کند. به غیر از مسئله روشن بودن باتری در حالی که آلترناتور شارژ می‌شود گاهی ممکن است باتری یا آلترناتور به دلیل مواجه با مشکلات غیر قابل پیش بینی باعث کند شدن اتومبیل شوند که بهتر است برای چک کردن باتری خودرو از نیروی متخصص کمک بگیرید.

Why Battery Light Is On But Alternator Is Charging

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.