نحوه شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه

هر چقدر هم در نگهداری از ماشین خود مهارت داشته باشید، بعضی از قطعات آن مانند رادیاتور با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و مثل روزهای اول نخواهند بود. گرفتگی رادیاتور مشکلی است که اغلب قسمت مهمی از سیستم خنک کننده موتور را تحت تأثیر قرار می دهد. نادیده گرفتن رسوبات داخل رادیاتور و کل سیستم خنک کننده می‌تواند منجر به عواقب ناگوار شود. رفع گرفتگی رادیاتور بدون مشکل و بطور مستقل با استفاده از ابزارهای بداهه و ویژه قابل انجام است. فلاشینگ بیشترین درخواست برای از بین بردن انواع آلودگی‌ها از رادیاتور است. یکی از روش‌های ایمن برای شستشوی رادیاتور ماشین شستن آن با سرکه است‌.

چگونه بفهمیم رادیاتور ماشین نیاز به شستشوی دارد؟

اگر به هر یک از این علائم مبتلا شدید وقت آن رسیده است که رادیاتور ماشین را شستشو داده و آن را تمیز کنید.

گرم شدن بیش از حد
چندین عامل به گرم شدن بیش از حد یک وسیله نقلیه کمک می‌کند. رادیاتور مسدود شده می‌تواند یکی از آنها باشد.

نشت
اگر نشانه‌ای از نشت مایع خنک کننده در زیر اتومبیل وجود دارد، رادیاتور نیاز به شستشو دارد.

سر و صدا
درست مثل گرم شدن بیش از حد، صدای موتور نیز می‌تواند به دلایل زیادی ایجاد شود. اگر صدای کوبیدن در موتور وجود دارد، ممکن است به دلیل پاک نبودن رادیاتور باشد.

شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه

فلاشینگ چگونه رادیاتور را تمیز می‌کند؟

با گذشت زمان، مایع خنک کننده رادیاتور باعث ایجاد آلودگی‌ها و بقایای ناخواسته می‌شود. همچنین باعث خوردگی، زنگ زدگی و پوسته پوسته شدن در رادیاتور می‌شود. شستشوی خنک کننده می‌تواند همه این مشکلات را برطرف کند. در طی این فرآیند، چندین گالن پاک کننده، آب و ضد یخ جدید از سیستم عبور می‌کند و ضد یخ قدیمی و آلاینده‌های موجود را از بین می‌برد. علاوه بر این، فلاشینگ پمپ آب را روان می‌کند و عمر آن را افزایش می‌دهد. اجزای داخلی خودرو به واسطه یک مایع سیال شسته می‌شود که فلاشینگ موتور نام دارد. در واقع فلاشینگ موتور عملیات پاکسازی تمام ناخالصی‌ها را از درون موتور انجام می‌دهد. این کار کلیه ضایعات و مواد مخرب را از موتور خارج می‌کند. به نوعی فلاشینگ موتور یک ماده شیمیایی است که درون موتور ریخته می‌شود و با سپری‌شدن مدت زمان مشخص موتور خودرو به صورت کامل شسته می‌شود. در سال اول، اگر ماشین کمتر از ۱۰ هزار مایل طی کرده باشد نیازی به شستشو ندارد. حتی اگر هیچ نشانه‌ای از معیوب بودن رادیاتور مشاهده نکردید می‌توانید آن را پس از هر ۳۰،۰۰۰ مایل یا طبق توصیه سازنده شستشو دهید.

روند شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه

برای تمیز کردن یا شستشوی رادیاتور می‌توانید از محلول‌های مختلف طبیعی و شیمیایی استفاده کنید. قبل از شروع فرآیند، استفاده از دستکش لاستیکی و عینک ایمنی را فراموش نکنید.

روند شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه

بیایید روش شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه را مرحله به مرحله بیاموزیم.

اول از همه سطحی در زیر رادیاتور قرار دهید تا بتواند مایع خنک کننده را در آن تخلیه کنید. از آنجا که هر کشور مقررات خاصی در مورد دفع مناسب مایع خنک کننده دارد، بهتر است اجازه ندهید که مایع خنک کننده در زمین ریخته شود.
اکنون درپوش رادیاتور را حرکت داده و شیر تخلیه رادیاتور را شل کنید. مایع خنک کننده را درون ظرف تخلیه کنید.
وقتی رادیاتور خالی است، بگذارید آب تا نیمی از آن پر شود. یک گالن سرکه مقطر سفید اضافه کنید. در آخر قسمت باقیمانده رادیاتور را با آب پر کنید.
قبل از شروع کار درب رادیاتور را ببندید. اجازه دهید مدتی ماشین روشن باشد، سپس آن را خاموش کنید.
یک شب ماشین را به این حالت بگذارید. سپس، شیر تخلیه رادیاتور را باز کنید تا تمام محتوای رادیاتور تخلیه شود. در طی فرآیند تخلیه، رادیاتور را با استفاده از یک شلنگ بشویید.
پس از اتمام شستشو، مخلوط مناسب خنک کننده و آب را در رادیاتور قرار دهید تا پر شود.

نتیجه
گرفتگی رادیاتور اتومبیل می‌تواند مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد را ایجاد کند. می‌توانید با استفاده از روش بالا رادیاتور را تمیز و مشکل را رفع کنید. شستشوی رادیاتور ماشین با سرکه به جای استفاده از برخی از محلول‌های خشن، گزینه ایمن‌تری است.

منبع: flushing radiator with vinegar

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.