روش‌های محافظت از خودرو در برابر تگرگ

زمستان به معنای محافظت بیشتر از وسیله نقلیه است و اگر نمی‌خواهید مبلغی اضافی برای نگهداری آن پرداخت کنید، هرگز بی‌احتیاطی نکنید. با این حال، رانندگی در زمستان لذت بیشتری دارد اما باید مراقب باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید. باران، ریزش برف و تگرگ از موارد بسیار متداولی است که در زمستان با آن روبرو می‌شویم. اگر در زمستان خود را برای این شرایط آب و هوایی آماده نکنید آسیب جدی به وسیله نقلیه وارد خواهد شد. اگر نمی‌دانید که چگونه از خودرو خود در برابر تگرگ محافظت کنید ما در این مقاله شما را به طور خلاصه راهنمایی می‌کنیم. فقط با رعایت نکات ساده می‌توانید ماشین خود را از طوفان و باران نجات دهید.

چگونه از خودرو در برابر تگرگ محافظت کنیم؟

وضعیت هوا را بررسی کنید
اگر هر روز رانندگی می‌کنید حتماً هشدارهای هواشناسی را در تلفن همراه خود روشن کنید تا هر روز صبح از آب و هوا مطمئن شوید. اگر می‌خواهید به مناطق شمالی یا شهرهای دیگر بروید، قبل از برنامه ریزی برای سفر پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید. این مرحله برای آمادگی و جلوگیری از آسیب بسیار ضروری است. اگر تگرگ و باران پیش‌بینی می‌شود از رانندگی خودداری کنید اما اگر بیرون رفتن از خانه بسیار مهم و ضروری است، برای محافظت از اتومبیل خود پوشش خودرو را در صندوق عقب قرار دهید زیرا تگرگ به بدنه اتومبیل آسیب بسیاری می‌رساند.

خودرو را در پارکینگ پارک کنید
همیشه ماشین خود را در گاراژ پارک کنید زیرا فضای باز برای اتومبیل‌ها ایمن نیست مخصوصاً پارک خودرو در فضای باز در آب‌وهوای بارانی و تگرگ به خودرو آسیب می‌رساند. اگر به پارکینگ دسترسی ندارید، باید وسیله نقلیه خود را با پوشش اتومبیل بپوشانید. حتی اگر هوا صاف و بدون بارش تگرگ باشد بهتر است ماشین خود را در قسمت پارکینگ یا زیر پوشش پارک کنید.

محافظت از خودرو در برابر تگرگ

یک روکش خودرو برای هوای بارانی و تگرگ بخرید
برای خرید روکش اتومبیل مقدار کمی هزینه کنید و از ضرر بزرگ جلوگیری کنید. جدیدترین پوشش‌های اتومبیل موجود در بازار از تگرگ محافظت می‌کنند ‌ می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. روکش اتومبیل بهترین محافظ برای اتومبیل است.

چگونه از خودرو در برابر بارش ناگهان تگرگ محافظت کنیم؟

بعضی اوقات ما تصوری از طوفان و تگرگ نداریم و نمی‌دانیم هنگام رانندگی چه کارهایی انجام دهیم. اگر تگرگ به طور ناگهانی شروع شد و شما آمادگی لازم را ندارید، فقط نکات زیر را دنبال کنید و ماشین خود را نجات دهید.

دقت داشته باشید که تگرگ ناگهانی ممکن است شروع به پایین آوردن پنجره‌های کناری کند زیرا شیشه‌های کناری در مقایسه با شیشه جلو بسیار حساس‌تر هستند در حالی که شیشه جلو اتومبیل از شیشه‌های قوی و محکم‌تری ساخته می‌شوند.

یک ساختمان نزدیک پیدا کنید و ماشین خود را در سمت مقابل تگرگ پارک کنید. اگر تگرگ از غرب می‌بارد ماشین خود را در شرق پارک کنید.

اگر پوشش محافظت از تگرگ ندارید، می‌توانید برای محافظت از شیشه جلو اتومبیل از حصیرهای اتومبیل استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک پتو یا هر وسیله دیگری استفاده کنید که برای تگرگ ناگهانی مفید است.

چادر ضد تگرگ خودرو

چگونه تگرگ به خودرو آسیب می‌رساند؟

ممکن است تگرگ به اتومبیل شما آسیب زیادی وارد کند و اگر به شیشه کناری و شیشه جلو اتومبیل آسیب برساند هزینه آن بسیار زیاد است.

اگر از اتومبیل خود در برابر تگرگ محافظت نکنید، شیشه‌های خودرو آسیب می‌بینند.
بدنه اتومبیل ممکن است آسیب ببیند یا روی بدنه خراش‌هایی ایجاد شود.
سقف بیشتر اتومبیل‌ها به دلیل تگرگ بسیار آسیب می‌بیند.
تگرگ بر عملکرد خودرو و عمر لاستیک تأثیر می‌گذارد.
تعمیر و نگهداری خودروی آسیب دیده از تگرگ نسبت به سایر خسارات هزینه‌بر است.

اگر در حال رانندگی هستید، در اسرع وقت یک پارکینگ سرپوشیده پیدا کنید
اگر در طوفان تگرگ گرفتار شدید، سعی کنید در اسرع وقت پناهگاهی پیدا کنید. برای یافتن نزدیکترین مکان می‌توانید از GPS ماشین یا تلفن همراه خود استفاده کنید این مکان‌ها شامل پارکینگ گاراژ، پمپ بنزین و غیره است.

اگر سرپناه سرپوشیده پیدا نکردید از پتو یا روکش اتومبیل تگرگ استفاده کنید
اگر در طوفان تگرگ قادر به یافتن سرپناه نیستید برای جلوگیری از فرورفتگی و تورم می‌توانید ماشین خود را با پتو یا روکش اتومبیل تگرگ بپوشانید. این موارد ممکن است مانع از بروز همه فرورفتگی‌ها نشود اما باعث کاهش آنها می‌شود و در هزینه شما صرفه جویی می‌کند.

آسیب‌های ناشی از طوفان و تگرگ

اگر پتو ندارید از تشک‌های کف خودرو استفاده کنید
اگر فراموش کردید که پتو یا روکش اتومبیل مخصوص تگرگ را بردارید می‌توانید از تشک‌های کفپوش خودرو برای قرار دادن بر روی شیشه جلو اتومبیل خود استفاده کنید تا از شکستن شیشه جلوگیری کنید. این بهترین گزینه نیست اما حداقل کاری است که می‌توانید انجام دهید.

خودرو را در برابر آسیب‌های ناشی از طوفان و تگرگ بیمه کنید
اگر در شهر شما به طور معمول تگرگ و باران می‌بارد داشتن بیمه بدنه ایده خوبی است. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه که مبلغ سنگینی را هم در بر نمی‌گیرد باعث امنیت خاطر دارندگان بیمه بدنه خودرو شده و شامل مواردی همچون (سرقت جزئی قطعات و لوازم، شکست شیشه، سیل، زلزله، آتشفشان، طوفان، تگرگ و گرد باد، پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی و نوسانات قیمت) می‌شود.

اگر گاراژ ندارید یک پارکینگ سرپوشیده اجاره کنید
اگر محوطه سرپوشیده‌ای برای پارک خودرو ندارید، ایده خوبی است که یک پارکینگ سرپوشیده اجاره کنید.

منبع: how to protect car from hail

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.