روش‌های اندازه گیری طول خودرو ​​

خودروهای مدرن هر روز بزرگتر و بلندتر می‌شوند؛ حال این سؤال پیش می‌آید که متوسط ​​​​طول خودرو ​​ چقدر است؟ چگونه می توان طول دقیق خودرو را به دست آورد؟

به گزارش مسترماشین باز، همانطور که می دانید؛ خودروها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ اما متوسط طول این خودروها چند سانتی متر است؟

دانستن طول خودرو  در برخی شرایط  ضروری است؛ به طور مثال اگر قصد دارید برای خودرو یک روکش مناسب تهیه کنید و یا خودرویتان را در یک پارکینگ کوچک پارک کنید؛ بهتر است از طول خودرویتان مطلع باشید.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است در ابتدا میانگین طول خودرو و تفاوت آن بین مدل‌های مختلف را بررسی کنیم. در ادامه مقاله، روش پیدا کردن طول دقیق خودرو را آموزش می‌دهیم.

میانگین طول خودرو چقدر است؟

طول متوسط ​​یک خودرو حدود ۴۶۰۰ میلی متر است. این طول یک خودرو کلاس متوسط ​​مانند آئودی A4 است. با این رقم می‌توانید دید کلی نسبت به طول خودروها به دست بیاورید. در این میان برخی از وسایل نقلیه بسیار بلندتر و برخی بسیار کوتاه‌تر هستند.

ما لیست کوچکی از طول برخی خودروهای مختلف را بر اساس کلاس و مدل‌های مختلفشان بررسی کردیم.

اگر به طول خودروهای کوچک نگاه بیندازید؛ متوجه می‌شوید که اغلب آنها در حدود ۳۰۰۰-۴۳۰۰ میلی متر هستند.

در حالی که کامیون‌های بزرگ طولی معادل با ۵۰۰۰-۶۰۰۰ میلی متر دارند؛ بنابراین مطمئناً تفاوت‌های زیادی در طول خودروهای های مختلف وجود دارد.

متوسط ​​طول خودرو

  • خودروهای مینی: (مدل: سوزوکی آلتو) (طول برحسب میلی متر: ۳۱۹۵)
  • خودروی کوچک: (مدل: کیا ریو)؛ (طول برحسب میلی متر: ۴۲۱۵)
  • ماشین سایز متوسط: (مدل: آئودی A4)؛ (طول برحسب میلی متر: ۴۶۲۰)
  • خودروی فول سایز: (مدل: Audi A6)؛ (طول برحسب میلی متر: ۴۸۰۰)
  • SUVکوچک: (مدل: Ford Escape)؛ (طول برحسب میلی متر:۴۴۰۰)
  • SUVبزرگ: (مدل: کادیلاک اسکالا)؛ (طول برحسب میلی متر: ۵۱۱۰)
  • پیکاپ کوچک: (مدل: نیسان ناوارا)؛ (طول برحسب میلی متر:۴۹۸۱)
  • پیکاپ بزرگ: (مدل: شورولت سیلورادو)؛ (طول برحسب میلی متر: ۵۶۱۴)

اکنون که دید کلی نسبت به طول خودروها بر اساس اندازه و مدلشان به دست آوردید؛ ممکن است این سؤال ذهنتان را درگیر کند که چگونه طول خودروی خود را اندازه گیری کنیم؟

چگونه طول دقیق خودروی خود را متوجه شویم؟

چند روش مختلف برای بدست آوردن طول دقیق خودرو وجود دارد.

برخی از روش‌ها قابل اعتمادتر از روش‌های دیگر هستند؛ بنابراین تمام روش‌ها را مطالعه کنید و روشی را انتخاب کنید که برای شما راحت‌تر و بهتر است:

رمزگشای VIN

ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای پیدا کردن طول دقیق خودروی شما، استفاده از VIN است. تعداد زیادی رمزگشای VIN رایگان در وب وجود دارد. برای استفاده از رمزگشای VIN، باید VIN خودرو خود را داشته باشید

کد وین بر روی کارت خودرو و یا روی بدنه خودرو در کنار درب راننده حک شده است.

برای مشاهده‌ی این کد، درب راننده را باز کنید و برچسب مورد نظر را پیدا کنید.. VIN دارای ۱۷ کاراکتر، ترکیبی از اعداد و حروف‌ها است.

زمانی که VIN را پیدا کردید؛ می‌توانید از هر رمزگشای رایگان VIN در وب استفاده کنید. یکی از این رمزگشاهای AutoZone VIN است. این اپ از روی کدوین مشخصات خودرو از جمله طول آن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فروشگاه آنلاین

اگر وارد یک وب سایت فروش آنلاین خودرو شوید؛ می‌توانید شماره پلاک یا VIN خود را وارد کنید. وقتی این کار را انجام دهید؛ اطلاعات زیادی در مورد مدل خودروی خود به دست می‌آورید.

در این اطلاعات، مواردی مانند طول و وزن خودرو نیز ذکر شده است.

البته ممکن است این اطلاعات نادرست باشد و روش اول مطمئن‌تر است.

سؤال از فروشنده

فروشنده خودروی شما قطعاً از طول خودروی شما را با شماره گواهینامه یا شماره VIN مطلع است.

با فروشنده مجاز خود تماس بگیرید و VIN خودرو را در اختیار آن قرار دهید تا طول خودرو را برآورد کنند.

اندازه گیری طول خودرو به صورت دستی

ممکن است وسایل جانبی خودرو مانند سپر جلو و عقب را تغییر داده باشید که این کار باعث می‌شود طول خودرو زیادتر یا کمتر از حالت معمول شود.

بنابراین بهترین راه، اندازه گیری دستی طول وسیله نقلیه است. فقط از یک متر استفاده کرده و آن را از عقب خودرو به سمت سپر جلو قرار دهید. این کار را از زیر خودرو انجام دهید و طول آن را اندازه گیری کنید.

وزن خودرو:

همه‌ی موارد ذکر شده در مورد طول خودرو، در مورد وزن آن نیز صدق می‌کند.

در بین مدل‌های مختلف خودرو، تفاوت‌های وزنی زیادی وجود دارد. اگر می‌خواهید وزن دقیق خودرو را متوجه شوید؛ می‌توانید از روش‌های مختلفی که در بالا ذکر شد و با استفاده از VIN، وزن خودرویتان را برآورد کنید.

منبع: mechanicbase

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.