روش‌هایی برای تمیز کردن چادر خودرو

همه رانندگان سعی می‌کنند خودروی خود را تمیز نگه دارند و برای این کار از روکش یا چادر خودرو استفاده می‌کنند؛ اما آیا این روکش خودرو نیز نیاز به مراقبت دارد؟

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از  carfromjapan، در این مقاله یک روش آسان و عالی برای مراقبت از چادر خودرو را به شما آموزش می‌دهیم.

برای عملکرد بهینه و طولانی باید چادر خودرو را تمیز و عاری از گرد و غبار نگه دارید. شستشوی منظم چادر خودرو بسیار اهمیت دارد.

در غیر این صورت زودتر کهنه شده و پاره می‌شود.

قبل از شستن روکش خودرو، باید آن را از روی خودرو بردارید. برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار می‌توانید از جارو یا برس استفاده کنید.

تمیز کردن چادر خودرو

در ابتدا چادر خودرو را یک دقیقه تکان دهید تا گرد و غبار روی آن از بین برود. این کار را در یک فضای باز انجام دهید.

یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌تواند گرد و غبار را از روی چادر خودرو کاملاً پاک کنید، نگه داشتن آن با یک دست و کوبیدن آن با کمک دست دیگر است.

 

چادر را روی خودروی خود بکشید

بعد، یک جای پارک مناسب پیدا کنید و کاور را روی ماشین خود ببندید. مطمئن شوید که آن را محکم بسته اید.

برای به حداقل رساندن چین و چروک‌ها باید دقت کنید. بررسی کنید که کاملاً محکم است و در حین شستن از روی ماشین به زمین نمی‌افتد.

 

آن را با جاروبرقی جارو بکشید تا شن‌ها از بین بروند

برای خلاص شدن از شر شن‌های سرسخت، باید از جاروبرقی کمک بگیرید. این مرحله برای از بین بردن آلودگی‌های روی چادر بسیار اهمیت دارد.

 

از یک محلول صابونی برای تمیز کردن چادر استفاده کنید

یک سطل را با آب پر کنید. مقداری صابون به آن اضافه کرده و مخلوط را به هم بزنید تا کف کند.

مایع را روی چادر بریزید و خوب آن را بپوشانید.

برای پاک کردن مایع از روی کاور، می‌توانید از شلنگ استفاده کنید. اگر شلنگ ندارید، می‌توانید با استفاده از یک سطل دیگر آب تمیز را روی چادر بریزید.

 

آن را با حوله بشویید

پس از خیس کردن چادر، از یک پارچه یا حوله نرم میکروفایبر برای مالش دادن آن استفاده کنید. با حرکات بالا و پایین یا عقب و جلو، این کار را به خوبی انجام دهید.

بهتر است در یک جهت چادر را تمیز کنید. از چرخش و حرکات دایره‌ای دوری کنید. بهترین راه برای تمیز کردن چادر این است که از بالا شروع کرده و به سمت پایین بیایید. به این ترتیب، همهٔ بخش‌های کاور را به خوبی می‌شویید.

لکه‌های ناشی از مدفوع پرندگان و حشرات نیز روی چادر وجود دارند که باید مراقب آن‌ها باشید. اگر به راحتی پاک نمی‌شوند مقداری از محلول را روی آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید.

صابون به آرامی لکه‌ها را از بین می‌برد. صبر کنید و سایر قسمت‌های ماشین را تمیز کنید. در صورت نیاز می‌توانید پس از پنج دقیقه لکه‌ها را بشویید. قبل از انجام مرحله بعدی، باید روکش ماشین را تمیز کنید.

 

روکش خودرو را کاملاً بشویید

برای شست و شوی کاور بهتر است از آبی که خیلی داغ نیست استفاده کنید و آن را بشویید. روی کاور نباید هیچ گونه صابونی وجود داشته باشد. اگر این مرحله را دو تا سه بار تکرار کنید، بهتر است.

اگر شلنگ ندارید، می‌توانید از سطل‌های آب تمیز استفاده کنید.

این کار زمان و تلاش بیشتری می‌خواهد، اما لازم است. کمی صبر کنید تا خشک شود.

 

اجازه دهید هوا آن را خشک کند

در این مرحله باید صبر کنید تا روکش خودش خشک شود. اگر نمی‌خواهید به این صورت خشک شود، می‌توانید آن را روی بند آویزان کنید. اگر هنوز روی ماشین است، صبر کنید که خودش خشک شود. برخی از سایت‌ها توصیه می‌کنند که آن را روی حصار بیندازید، اما به نظر ایدهٔ خوبی نیست.

زیرا دیوار تمیز نیست و دوباره آن را کثیف می‌کند. خودروی خود را در جایی پارک کنید که در معرض نور خورشید باشد.

پس از تمیز کردن چادر خودرو، اگر  می‌خواهید زودتر خشک شود؛ باید در روزی که هوا اندکی باد دارد این کار را انجام دهید.

البته بادهای شدید گرد و غبار و زباله‌های زیادی را روی کاور جمع می‌کنند.

اگر بگذارید چادر زیر سایه خشک شود مدفوع پرندگان می‌تواند چادر شما را دوباره کثیف کند.

 

جمع بندی

مراقبت از کاور خودرو به همان اندازهٔ مراقبت از خودرو بسیار مهم است و همچنین بسیار آسان‌تر است.

اگر از چادر ماشین خود مراقبت کنید و به طور مرتب آن را بشویید، عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

اگر می‌خواهید روکش خودرو را برای چند سال نگه دارید؛ باید آن را مرتباً بشویید. به این ترتیب، همیشه نو و جدید به نظر می‌رسد. تنها چیزی که نیاز دارید کارواش مناسب، مواد شوینده و آب است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.