دلیل عدم استفاده از روکش خودرو در کشورهای سردسیر

بسیاری از صاحبان خودرو، بلافاصله پس از خرید خودرو به سراغ چادر خودرو می‌روند زیرا به وسیله چادر خودرو میتوان از بدنه خودرو در برابر آسیب اجسام خارجی، آفتاب، باران، خاک و… محافظت کرد. فرقی نمی‌کند صاحب یک سدان، یک اتومبیل کلاسیک، SUV یا کامپکت باشید، هر خودرویی به محافظت و مراقبت نیاز دارد. با داشتن چادر یا روکش اتومبیل دیگر نیازی به نگرانی در مورد گرد و غبار، وزش باد شدید و یا فضولات پرندگان نیست بلکه بوسیله چادر یا روکش می‌توانید اتومبیل خود را تمیز نگه داشته و از خودرو در برابر ضربه‌ها و خراش‌های جزئی محافظت کنید. با این حال، هنگامی که زمستان‌ها با هوای سرد مواجه می‌شوید روکش اتومبیل نه تنها اتومبیل را از برف ایمن نگه می‌دارد بلکه عملکرد آن را نیز بهبود می‌بخشد. اما سوالی که اغلب صاحبان خودرو با آن روبرو می‌شوند این است که چرا افرادی كه در مناطق سردسیر زندگی می‌كنند هرگز از روکش اتومبیل به ویژه در زمستان استفاده نمی‌كنند؟

دلیل عدم استفاده از روکش خودرو در کشورهای سردسیر

در برخی موارد دیده شده است که فرد در فصل زمستان ماشین خود را در خارج از خانه خود پارک کرده و روی آن روکش می‌گذارد اما متأسفانه هنگامی که صبح به سمت خودروی خود می‌رود آن را یخ زده، سفت و محکم به شیشه جلو اتومبیل مشاهده می‌کند. اینجاست که اغلب افراد سوال می‌کنند وقتی ماشین را در چنین حالتی مشاهده کردیم باید چه کاری انجام دهیم. در ادامه دلایلی بیان خواهیم کرد که نشان می‌دهد چرا مردم ساکن کشورهای سردسیر هرگز در زمستان از پوشش اتومبیل استفاده نمی‌کنند.

خورشید برف را ذوب می‌کند
در طول زمستان در مناطق سردسیر، هنگامی که خورشید می‌درخشد می‌تواند هر کدام از یخ‌های ذخیره شده روی روکش خودرو را ذوب کند. در نتیجه، برف‌ها ذوب شده و به سرعت داخل درب اتومبیل رفته و مشکلاتی به وجود می‌آورد. به عنوان مثال می‌تواند مکانیسم درب را با مشکل روبرو کند.

عدم استفاده از روکش خودرو

با سطح زمین تماس برقرار می‌کند
اگر خودروی شما تنها چند اینچ با زمین فاصله داشته باشد درنتیجه در یخ گیر می‌کند. بدون تردید، برداشتن روکش خودرو در چنین شرایطی غیرممکن خواهد بود و در آوردن آن خیلی بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید.

وزن آن سنگین می‌شود
اگر بارش شدید برف در منطقه رخ دهد و برف به پوشش خودرو بچسبد، هیچ شکی نیست که این پوشش بسیار سنگین است و به راحتی نمیتوان چادر یا روکش اتومبیل را از روی خودرو کنار زد. از این رو، هیچ فایده‌ای برای استفاده از روکش اتومبیل در حین سرمازدگی وجود ندارد.

نتیجه
این چند دلیل باعث می‌شود افرادی که در کشورهای سرد زندگی می‌کنند از کاورهای خودرو برای محافظت از وسایل نقلیه خود استفاده نکنند.

منبع: use car covers in winters

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.