جدیدترین ماشین تسلا و بررسی ویژگی‌های آن

تسلا به‌تازگی از جدیدترین ماشین تسلا به نام Model Y رونمایی کرده است؛ این خودرو برقی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود و اکنون پیش ثبت‌نام‌های آن آغاز شده است. این خودرو نسبت به تسلا ۳، قابلیت‌های بیشتری دارد؛ باتری آن قوی‌تر است و ظرفیت بیشتری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید تا سال ۲۰۲۱، چهار مدل از این خودرو با قابلیت‌های مختلف و قیمت متنوع خریداری کنید.

همانند تسلا ۳، اما بزرگ‌تر
این خودرو جدیدترین ماشین تسلا و یک کراس‌اوور کامپکت است که طبق گفته ایلان ماسک رانندگی با آن حس یک خودرو اسپرت را در شما تداعی خواهد کرد. همان‌طور که اشاره شد این خودرو به تسلا ۳ بسیار شباهت دارد؛ در نمای عقب و جلو بسیار شبیه به آن است؛ اما در نمای جانبی به تسلا ایکس شبیه می‌باشد.

اندازه آن ده درصد از تسلا ۳ بزرگ‌تر بوده و قیمت مدل پایه آن نیز ده درصد از مدل تسلا ۳ گران‌تر است. به‌محض باز کردن درب این خودرو یک صفحه‌نمایش بزرگ مشاهده می‌کنید که می‌توانید از آن برای مسیریابی و همچنین رانندگی خودکار استفاده کنید. طراحی داخلی این خودرو بسیار ساده و شیک است و هیچ‌چیز اضافه‌ای در آن وجود ندارد.

در حال حاضر، شما می‌توانید مدل Y را فقط در پنج رنگ سفارش دهید. رنگ‌هایی مانند نقره‌ای متالیک، آبی متالیک، سفید صدفی و قرمز در دسترس می باشند. تزئینات داخلی به‌صورت استاندارد، مشکی و یا سفید و مشکی است. این خودرو همانند خودرو قبلی استانداردهای ایمنی بالایی دارد که قابل بروز رسانی است. علاوه بر این رانندگی خودکار نیز در آن استفاده شده است. این ویژگی‌ها شامل Autopilot ،Autopark ،Navigate برای بزرگراه‌ها و همچنین ویژگی‌های ایمنی مانند جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط و نظارت بر نقطه کور است.

جدیدترین ماشین تسلا

۴ نسخه خودرو تسلا مدل Y
این خودرو نیمه شاسی تسلا در ۴ مدل ارائه خواهد شد. مدل standard Range که مدل پایه آن حساب می‌آید ارزان‌ترین آن است که در هر بار شارژ، ۳۷۰ کیلومتر را طی می‌کند؛ حداکثر سرعت آن ۱۹۴ کیلومتر بر ساعت است؛ سرعت صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۵٫۹ ثانیه طی می‌کند. این مدل قیمتی معادل با ۳۹ هزار دلار دارد و در بهار ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

در مدل استاندارد، دو ردیف صندلی قرار داده شده است که شما می‌توانید در صورت تمایل آن را به‌صورت سه ردیف صندلی نیز سفارش دهید. علاوه بر این در مدل Y از سقف پانوراما شیشه‌ای نیز استفاده شده است.

مدل long Range همان‌طور که از نام آن مشخص است؛ میزان مسافت بیشتری را در هر بار شارژ طی می‌کند. این مدل قادر است در هر بار شارژ ۴۸۲ کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد و در مدت زمان ۵٫۵ ثانیه صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را پشت سر می‌گذارد. این مدل نیز در پاییز ۲۰۲۰ و با قیمت ۴۷ هزار دلار به فروش خواهد رسید. مدل long Range همانند Standard Range دیفرانسیل عقب است.

علاوه بر این در پاییز ۲۰۲۰ دو مدل دیگر با قیمت‌های بالاتر نیز وارد بازار می‌شوند که مشخصات آن‌ها به شرح زیر است:
مدل Dual Motor AWD: در این مدل قدرت فاکتور مهم‌تری بوده و تسلا تصمیم گرفته میزان برد را کم کرده؛ اما حداکثر سرعت را ارتقا دهد؛ علاوه بر این زمان صفر تا صد آن نیز کمتر است. این مدل در هر بار شارژ قادر است تا ۴۵۱ کیلومتر را طی کند؛ حداکثر سرعتی معادل با ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت دارد که نسبت به دو مدل قبلی سرعت آن بیشتر است. این خودرو با سرعت بیشتر و در زمان کمتری می‌تواند سرعت خود را از صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند؛ این زمان معادل ۴٫۸ ثانیه است و این خودرو با قیمت ۵۱ هزار دلار وارد بازار خواهد شد. این نسخه از خودرو جدید تسلا دارای سامانه چهارچرخ محرک می‌باشد.

مدل Perfaomance: مدل Perfaomance در هر بار شارژ تا ۴۵۱ کیلومتر را طی می‌کند، سرعت حداکثر آن بسیار زیادتر بوده و قادر است تا سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کند؛ این مدل نیز سرعت صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان کوتاه ۳٫۵ ثانیه طی خواهد کرد و قیمت آن ۶۰ هزار دلار می‌باشد. مدل Perfaomance دارای دو موتور الکتریکی قدرتمند است که این سرعت و شتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. نحوه انتقال قدرت آن همانند نسخه قبلی خود بوده و مجهز به سامانه چهارچرخ محرک است و بهترین و گران‌ترین مدل تسلا به حساب می‌آید.

منبع: The newest Tesla model

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.