بهترین لاستیک خارجی برای پراید

لاستیک خودرو مهم‌ترین بخش یک خودرو است که باید بسیار محتاطانه انتخاب شود؛ در غیر این صورت ممکن است در سرعت‌ها بالا و به علت اصطکاک، آسیب‌دیده و خطرات مالی و جانی بسیار زیادی به وجود بیاورد. خودرو پراید یکی از رایج‌ترین خودروهای سواری در ایران است که نیازمند یک لاستیک خوب و با طول عمر بالا است. در این راستا علاوه بر لاستیک‌های باکیفیت داخلی شما می‌توانید لاستیک‌های خارجی مناسب نیز تهیه‌کرده و در خودرو پراید از آن استفاده کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین لاستیک خارجی برای پراید آشنا شوید.

لاستیک پراید
پراید یکی از ارزان‌ترین و پرکاربردترین خودروی تولید داخل است که به برخی کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود. امروزه با توجه به قیمت‌های صعودی بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی در ایران، پراید به گزینه مناسبی برای خانواده‌ها تبدیل شده است. البته ما قصد نداریم در مورد امنیت و کیفیت ساخت آن حرف بزنیم؛ در واقع با توجه به رایج بودن این وسیله نقلیه در ایران تصمیم گرفتیم در مورد بهترین لاستیک‌هایی که می‌توان برای پراید استفاده کرد؛ یک مطلب کاربردی ارائه دهیم.

لاستیک مهم‌ترین بخش خودرو است و کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. با خرید یک لاستیک باکیفیت می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید؛ به‌طوری‌که زود خراب و ساییده نشده و دچار مشکل نمی‌شود. هر خودرو بنا به سایز و اندازه‌ای که دارد؛ می‌تواند از لاستیک‌های موجود دنیا استفاده کند. تنها کافی است سایز لاستیک خودروی خود را پیدا کنید. به‌طور مثال پراید از لاستیک‌های سایز استاندارد ۱۳/ ۶۵ / ۱۶۵ استفاده می‌کند و درصورتی‌که خودرو خود را اسپرت کرده‌اید؛ باید سایز ۱۳/ ۶۰ / ۱۷۵ را خریداری کنید.
معیار و مشخصات یک لاستیک خوب به‌صورت کدها و حروف‌هایی ارائه می‌شود؛ مثلاً برای تحمل وزن، سرعت، سایش، شاخص چسبندگی و شاخص دما کدهایی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید این کدها را روی لاستیک مشاهده کنید.
• تحمل وزن: شاخص بار توسط یک سری اعداد ارائه می‌شود.
• شاخص سرعت: کد سرعت نیز به‌صورت یک سری حروف در لاستیک درج شده است که هر یک از این حروف‌ها نشان‌دهنده یک سرعت خاص هستند؛ هر چه به سمت انتهای حروف الفبا می‌روید شاخص سرعت بیشتر خواهد شد.
• شاخص سایش: هر چه بزرگ‌تر باشد دوام لاستیک بیشتر است.
• شاخص چسبندگی: توانایی لاستیک در متوقف کردن خودرو در آسفالت که به‌صورت AA / A / B / C اعلام می‌شود. ضریب AA یک ضریب اصطکاک قوی و ضریب C یک ضریب اصطکاک ضعیف است.
• ضریب دما: گرما یکی از عوامل مهم تخریب یک لاستیک است بنابراین هر چه ضریب دما بالاتر برود مقاومت لاستیک در برابر گرما بیشتر است. رتبه‌بندی بر اساس A-B-C است که رتبه A بیشترین تحمل در برابر گرما را دارد.

کومهو بهترین لاستیک خارجی برای پراید

بهترین لاستیک خارجی برای پراید
۱- لاستیک برجیستون BRIDGESTONE
• ساخت ژاپن
این لاستیک یکی از رایج‌ترین لاستیک‌هایی است که رانندگان پراید از آن استفاده می‌کنند؛ شما می‌توانید از سایز ۱۳/۶۵/۱۶۵ آن استفاده کرده و درصورتی‌که دوست دارید از لاستیک پهن‌تری استفاده کنید از سایز ۱۳/۶۰/۱۷۵ بهره ببرید که ۳ میلی‌متر کوتاه‌تر است. این لاستیک یک لاستیک ۴ فصل بوده و حداقل تا ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد.

۲- لاستیک کومهو KUMHO
• ساخت کره
این لاستیک کره‌ای یکی از برندهای معتبر برای استفاده در خودرو پراید است که در روزهای بارانی چسبندگی خوبی را ارائه می‌دهد؛ شما می‌توانید این لاستیک را در مدل‌های مختلف و مناسب برای خودرو پرایدتان تهیه کنید. حداقل کارکرد آن ۶۵ هزار کیلومتر می‌باشد. این شرکت کره‌ای هم‌اکنون در کشورهای چین و تایوان محصول خود را تولید کرده و به کشور ایران صادر می‌کند.

۳- لاستیک هانکوک
• ساخت کره
هانکوک یکی دیگر از لاستیک‌های باکیفیت کره‌ای در بازار ایران است که در مدل‌ها و سایزهای مختلفی ارائه می‌شود. این لاستیک باعث می‌شود که خودرو بسیار نرم حرکت کند؛ لاستیک هانکوک حداقل تا ۷۰ هزار کیلومتر کارایی دارد و شما می‌توانید از آن در فصل‌های گرم و سرد نیز استفاده کنید.

بهترین لاستیک خارجی برای پراید

۴- لاستیک دانلوپ DUNLOP
• ساخت ژاپن
این لاستیک نیز می‌تواند تا حداقل ۷۰ هزار کیلومتر را بدون هیچ آسیبی و مشکلی طی کند و به‌صورت ۴ فصل استفاده می‌شود. لاستیک دانلوپ کاملاً نرم بوده و چسبندگی خیلی خوبی دارد؛ با توجه به عرض آن برای خودرو پراید بسیار مناسب می‌باشد.

۵- لاستیک تیگار TIGAR
• ساخت صربستان
این شرکت نیز با تولید لاستیک‌های باکیفیت خود قادر است یک رانندگی ایمن و راحت را برای شما به ارمغان بیاورد. آج‌های روی لاستیک به‌گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین اصطکاک و چسبندگی را به وجود می‌آورد. شما می‌توانید این لاستیک چهارفصل را خریداری کرده و سال‌های سال از آن استفاده کنید. مدل ۱۶۵ میلی‌متری با ۱۳ اینچ اندازه رینگ و ۶۵ درصد پهنا برای پراید مناسب می‌باشد.

منبع: Best external tire for Pride

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] لاستیک، نقش مهمی در حركت و ايمنی اتومبيل دارد و در صورت داشتن لاستیک خوب و با کیفیت می‌توانید از سوانح رانندگی جلوگیری کنید. هنگامی که قطر آج تایر خودرو در حدود ۱.۶ میلی‌متر و یا کمتر از مقدار تعیین شده، ساییده شده باشد و کاهش پیدا کرده باشد، باید در اسرع وقت اقدام به تعویض تایر خودرو کنید. برای حفظ عملكرد هر چه بهتر خودرو بهتر است به انتخاب و نگهداری صحيح تايرها توجه داشته باشید. لاستيك‌های خودرو به ويژه لاستيك‌های چرخ‌های جلو پس از طی مسافتی مستهلك و فرسوده می‌شوند و باید آن‌ها را تعویض کنید. در واقع تايرهای جلو وظيفه چرخش خودرو در پيچ‌ها را انجام می‌دهند و از این نظر اهمیت بسیاری دارند. دقت داشته باشید که تایرهای جلو زودتر از تایرهای عقب ساييده می‌شوند و باید مدام آنها را چک کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید. در جاده‌های مرطوب و برفی آج‌های لاستیک اهمیت بسیاری دارد و باعث کنترل بیشتر راننده می‌شود. در این بخش با رایج‌ترین علت ساییدگی لاستیک خودرو آشنا می‌شوید: […]

  2. […] لاستیک، نقش مهمی در حركت و ايمنی اتومبيل دارد و در صورت داشتن لاستیک خوب و با کیفیت می‌توانید از سوانح رانندگی جلوگیری کنید. هنگامی که قطر آج تایر خودرو در حدود ۱.۶ میلی‌متر و یا کمتر از مقدار تعیین شده، ساییده شده باشد و کاهش پیدا کرده باشد، باید در اسرع وقت اقدام به تعویض تایر خودروی خود کنید. برای حفظ عملكرد هر چه بهتر خودرو بهتر است به انتخاب و نگهداری صحيح تايرها توجه داشته باشید. لاستيك‌های خودرو به ويژه لاستيك‌های چرخ‌های جلو پس از طی مسافتی مستهلك و فرسوده می‌شوند و باید آن‌ها را تعویض کنید. در واقع تايرهای جلو وظيفه چرخش خودرو در پيچ‌ها را انجام می‌دهند و از این نظر اهمیت بسیاری دارند. دقت داشته باشید که تایرهای جلو زودتر از تایرهای عقب ساييده می‌شوند و باید مدام آنها را چک کنید و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید. در جاده‌های مرطوب و برفی آج‌های لاستیک اهمیت بسیاری دارد و باعث کنترل بیشتر راننده می‌شود. در این بخش با رایج‌ترین علت ساییدگی لاستیک خودرو آشنا می‌شوید: […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.