بهترین روش‌های قفل کردن موتورسیکلت

انتخاب بهترین قفل موتورسیکلت ممکن است بسیار دشوار باشد؛ انواع مختلفی از قفل‌ها در بازار وجود دارند؛ بنابراین ما به شما کمک می‌کنیم قفل مناسب را پیدا کنید.

به گزارش مسترماشین باز، موتورسیکلت‌ها به راحتی به سرقت می‌روند؛ بنابراین مهم نیست چه نوع قفلی را انتخاب می‌کنید؛ امنیت باید در اولویت باشد.

بهترین روش‌های قفل کردن موتورسیکلت

چگونه از موتورسیکلت محافظت کنیم؟

  • موتورسیکلت را در یک مکان امن پارک کنید. از آنجا که سرقت موتورسیکلت آسان‌تر است؛ همیشه سعی کنید امن‌ترین مکان را برای پارک موتور سیکلت خود پیدا کنید.
  • این مکان باید دید کافی داشته باشد.
  • بهتر است موتورسیکلت را به یک شی ثابت مانند تیر چراغ برق قفل کنید.
  • اگر موتورسیکلت را در شب پارک می‌کنید؛ آیا نور کافی یا دوربین در آن ناحیه وجود دارد؟
  • ترافیک و ازدحام افراد می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای سارقان باشد.
  • سعی کنید از گاراژهای خصوصی مورد اعتماد استفاده کنید.
  • اگر در اطارف آن محل چند موتورسیکلت دیگر پارک شده است؛ بررسی کنید چگونه قفل شده‌اند.

قفل کردن درست و اصولی موتورسیکلت

زنجیر قفل در صورتی که روی زمین قرار بگیرد راحت‌تر شکسته می‌شوند؛ این زنجیر ممکن است به راحتی یخ بزند و خرد شود و یا با یک ضربه پاره شود.

چرخ‌های جلو موتورسیکلت به راحتی قابل تعویض هستند؛ اگر چرخ جلو تنها چیزی است که موتورسیکلت شما را به یک قسمت ثابت قفل کرده است؛ سارقان می‌توانند به سادگی آن را جدا کنند. سعی کنید از چرخ عقب یا حتی بهتر از قاب موتورسیکلت برای قفل کردن استفاده کنید.

همه قفل‌ها را می‌توان شکست. بنابراین تنها به یک قفل بسنده نکنید.

مراحل سرقت موتورسیکلت

کیسینگ: زمانی که دزدها در محله‌ها به دنبال اهداف بالقوه هستند.

بنابراین باید کاری کنیم تا موتورسیکلت ما به یک هدف ساده و بالقوه برای سرقت تبدیل نشود. مثلاً روی آن روکش قرار دهید و یا از قفل‌های بزرگی استفاده کنید.

حمله: این زمانی است که دزد کار خود را برای غلبه بر امنیت موتورسیکلت انجام می‌دهد؛ بنابراین اینجاست که قفل‌های موتورسیکلت شما باید خوب کار کنند. دزد برای شکستن قفل‌ها چه کاری باید انجام دهد؛ چقدر زمان نیاز دارد؟

بازیابی: پس از سرقت، آیا راه قابل اعتمادی برای پیدا کردن موتورسیکلت خود دارید؟ مثلاً یک ردیاب موتور سیکلت مانند Monimoto می‌تواند مفید باشد.

اکنون که برخی از اصول اولیه ایمنی موتورسیکلت را درک کرده‌اید؛ اجازه دهید به بهترین استراتژی‌های قفل موتور سیکلت بپردازیم.

روش قفل کردن موتورسیکلت

روش‌های مختلفی برای قفل کردن موتورسیکلت وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

آیا قفل دیسکی موتورسیکلت کافی است؟

قفل دیسک موتورسیکلت روی دیسک ترمز نصب می‌شود و از چرخش آن چرخ جلوگیری می‌کند. بیشتر آنها دارای آلارم‌های حرکتی هستند.

مشکل این قفل‌ها در این است که می‌توان موتورسیکلت‌ها را حمل کرد، چرخ‌ها را برداشت و ترمزهای دیسکی را می‌توان قطع کرد.

آیا قفل‌های U-LOCK یا زنجیره‌ای ایمن هستند؟

هم قفل u و هم قفل زنجیره‌ای امنیت بالاتری از قفل دیسکی دارند. هر دو نه تنها می‌توانند از حرکت موتورسیکلت جلوگیری کنند؛ بلکه آن را به یک جسم ثابت وصل می‌کنند تا مانع از حمل موتورسیکلت شوند. در واقع، قفل u-lock یا قفل زنجیره‌ای باید ستون فقرات امنیت موتورسیکلت شما را تشکیل دهد؛ اما کدام مدل مناسب است؟

وزن: U-lock ها سبک‌تر هستند و حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر است. مشخصه اصلی که باعث می‌شود قفل‌ها و زنجیرها ایمن باشند؛ قطر غل و زنجیر آن‌ها است؛ هرچه قطر بیشتر باشد؛ شکستن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. بسیاری از قفل‌های موتورسیکلت دارای قفل‌های ۱۶ میلی‌متری هستند که مطمئن است.

طول: قفل‌های زنجیره‌ای، بلند و منعطف هستند. بزرگ‌ترین نقطه قوت هر دوی این قفل‌ها این است که می‌توان از آنها برای قفل کردن موتورسیکلت به یک جسم ثابت استفاده کرد.

با این حال، انجام این کار با قفل‌های u سخت‌تر است؛ زیرا آن‌ها کوچک‌ترند.

آسیب پذیری: این قفل‌ها باید در برابر حملات متفاوت از موتورسیکلت شما محافظت کنند. شکاف داخلی یک قفل u مکان خوبی برای سارقان است تا از اهرم قدرتمندی استفاده کنند و غل و زنجیر را بشکنند؛ کاری که انجام آن با قفل زنجیره‌ای بسیار سخت‌تر است.

از طرف دیگر، اگر زنجیر شما روی زمین قرار گیرد؛ می‌توان آن را با چکش کوبید یا به راحتی با کاتر پیچ و مهره برش داد. U-lock کوچک‌تر احتمال کمتری دارد که با این مشکل مواجه شود.

استفاده از دو یا چند قفل مختلف در موتور سیکلت

Motorrad-Kettenschlösser

بهترین راه برای امنیت موتورسیکلت، استفاده از چند قفل با کارکرد مکمل است.

استفاده از دو قفل مختلف عالی است. می‌توانید از قفل دیسکی برای ثابت کردن چرخ و قفل زنجیر برای قفل کردن موتورسیکلت به تیر چراغ استفاده کنید. با این حال، استفاده از زنگ هشدار، امنیت موتورسیکلت را بالاتر می‌برد. اساساً دو نوع هشدار وجود دارد:

  • آلارم‌های بی‌صدا که فقط برای مالک ارسال می‌شود و به او اطلاع می‌دهند که موتورسیکلت دستکاری شده است.
  • آلارم‌های بلند که به گوش همه می‌رسد و دزد را فراری می‌دهد.

مانند همه ابزارهای امنیتی، این دو آلارم نیز نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

آلارم‌های بی‌صدا مانع از سرقت نمی‌شوند. با این حال، شانس بیشتری برای دستگیری دزد دارند و یا در صورت ترساندن دزد احتمال بازگشت آن کم است.

منبع: monimoto

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.