بررسی خودروی عجیب مک لارن ۷۲۰S

همانند بسیاری از خودروهای عجیب و غریب، مک لارن ۷۲۰S 2022 ظاهر و پرستیژ بالایی دارد. این ویژگی‌های هیجان انگیز شامل حرکت انفجاری آغازین و چابکی است که رانندگان را به خلسه می‌برد.

به گزارش مسترماشین باز، در قلب این ماشین رؤیایی سبک وزن و فیبر کربنی مک لارن، یک V-8 توئین توربو با قدرت ۷۱۰ اسب بخار قرار دارد.

در حالی که موتور تأخیر توربو قابل توجهی دارد، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به  ۲٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

بله، مک لارن ۷۲۰S مدل ۲۰۲۲ بسیار گران است، اما با این پول خودرویی فوق‌العاده و خاص می‌خرید.

۷۲۰S قدرتمندترین خودروی تولیدی این سری است که می‌توانید از برند بریتانیایی خریداری کنید و فعلاً هم در این رتبه باقی خواهد ماند.

محصولات ویژه مانند Longtails، Senna و Speedtail بالاتر از آن قرار خواهند گرفت، در حالی که V6 Artura برقی کمی پایین‌تر از این خودرو است.

این سری برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اما آیا می‌تواند در سال ۲۰۲۲ در مقابل رقبای ابرخودروهای مدرن‌تر خود قرار بگیرد؟

بررسی مک لارن ۷۲۰S

مک لارن هیچ تغییر یا به روز رسانی قابل توجهی در کوپه یا کانورتیبل ۷۲۰S 2022 ایجاد نکرده است. برای کسانی که به دنبال خودروی با محوریت مسابقه هستند، ۷۶۵LT با قدرت بیشتر پیشنهاد داده می‌شود.

بیشتر ابرخودروهای کانورتیبل از وزن بیشتر و استحکام کمتر رنج می‌برند؛ اما ۷۲۰S Spider به سختی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

علی‌رغم اینکه سقف سخت جمع‌شونده وزنی به آن اضافه می‌کند، ۷۲۰S به سرعت بالایی دست پیدا می‌کند.

فضای داخلی، راحتی و باربری

هسته ۷۲۰S بدنه‌ی فیبر کربنی آن است که به کاهش وزن و استحکام بالای آن کمک می‌کند و در عین حال از مسافران محافظت می‌کند.

داخل این ساختار سبک یک کابین دو نفره قرار دارد. در حالی که طراحی داخلی آن نسبت به رقبای فراری و لامبورگینی زرق و برق کمتری دارد، اما از نظر زیبایی شناسی عالی است و دید بیرونی خوبی دارد.

کابین با انواع مواد درجه یک و گزینه‌های سفارشی تجهیز شده و انتظار داریم فضای کافی برای نگهداری چمدان در زیر کاپوت وجود داشته باشد.

مک لارن مورد بررسی ما دارای یک پک Performance Plus، با ۹ مورد فیبر کربنی بیرونی مجزا است که به تنهایی حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین دارای اگزوز اسپرت، درهای نرم، چرخ های برش الماس، ترمزهای کربن سرامیکی است.

سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک، دوربین پارک ۳۶۰ درجه، بالابر دماغه جلو و دفترچه راهنمای مالک نیز به همراه این خودرو ارائه می‌شوند.

دو جا لیوانی، یک سینی برای گوشی، کیف پول و  مکانی برای کلیدهای شما تعبیه شده و علاوه بر این دارای یک کنسول مرکزی با اندازه مناسب، دو محفظه مخفی اضافی در درها، و یک قفسه نسبتاً بزرگ است.

پشت صندلی‌ها فضای خوبی در نظر گرفته شده که می‌توان یک چمدان را در آن قرار داد که مجموعاً این فضا ۱۵۰ لیتر است.

بزرگ‌ترین مشکلی که در رفت‌وآمدهای روزانه بیشتر حس می‌شود، محل قرار دادن پدال است.

به صورتی که اگر سایز پای بزرگی داشته باشید؛ فضای کمی برای ترمز گرفتن دارید.

برای پوشش مناسب ترمز، باید پای چپ را به سمت خود قرار داده و صاف روی زمین بگذارید تا فضای کافی برای پای راستتان فراهم شود.

فناوری

هر خودروی ۷۲۰S دارای یک صفحه نمایش لمسی ۷٫۰ اینچی عمودی است که شامل ویژگی‌های معمولی مانند بلوتوث، سیستم صوتی با چهار بلندگو و دو پورت USB است.

صدای این سوپراسپرت را می‌توان با ۱۲ بلندگوی Bowers & Wilkins ارتقا دهید.

همچنین یک ضبط کننده داده‌های مسیر اختیاری (به نام مک لارن Track Telemetry) با یا بدون سه دوربین خارجی برای صرفه جویی در زمان دور زدن و لایو لحظات در مسیر مسابقه وجود دارد.

موتور، گیربکس و عملکرد

هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل دارای یک موتور ۴ لیتری V-8 با توربوشارژ دوقلو هستند که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

این قدرت مجموع از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته با پدال انتقال داده می‌شود.

کوپه ۷۲۰S که در پیست خود آزمایش شد در ۲٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید و در ۵٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت رسید.

ما همچنین این فرصت را داشتیم که نسخه مشابهی را در لایتنینگ لپ خود آزمایش کنیم.

تست در پیستی انجام شد که جاده‌ای پرپیچ و خم و نامناسبی دارد؛ اما در این تست مشخص شد سیستم تعلیق پیشرفته آن قادر است به خوبی در این مسیرها حرکت کرده و سیستم فرمان بی نظیری در آن تعبیه شده است. این تجربه گواه دیگری بود که مک لارن تیونینگ شاسی بی نظیری دارد.

شگفت‌انگیزترین بخش ۷۲۰S تجربه‌ی رانندگی عالی آن بوده است. این یک سوپراسپرت سطح بالا با سطوح عملکرد و کنترل بدنه است که مهندسان پورشه را مجذوب خود می‌کند.

مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی

از آنجایی که مک لارن ۷۲۰S به وضوح یک خودروی معمولی برای رفت و آمد روزانه نیست، گواهینامه EPA معمولی را دریافت نمی‌کند.

اما طبق برآوردها این خودرو با این موتور دارای مصرف سوخت ۱۵ مایل بر گالن در شهر، ۲۲ مایل بر گالن در بزرگراه و ۱۸ مایل بر گالن در مجموع است.

با این حال، ما انتظار داریم که مصرف سوخت در دنیای واقعی آن بسته به مدت زمانی که دریچه گاز خود را کاملاً باز می‌گذراند، به شدت متفاوت باشد.

ویژگی‌های ایمنی و کمک راننده

۷۲۰S هیچ فناوری سنتی کمک راننده را ارائه نمی‌دهد، اما می‌تواند به چندین گزینه مفید مجهز شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف ۷۲۰S، از وب سایت‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) دیدن کنید.

فناوری‌های کمک راننده‌ی کلیدی عبارتند از سنسورهای پارک جلو و عقب موجود و سیستم بالابر جلویی است.

منبع: whichcar و caranddriver

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.