انواع مختلف موتورسیکلت همراه با عکس

همانطور که انواع مختلف خودرو تولید می‌شود؛ موتورسیکلت ها نیز انوع مختلفی دارند که افراد به دلایل متعددی آن‌ها را ترجیح می‌دهند.

به گزارش مسترماشین باز، برخی از این موتورسیکلت‌ها تنها برای ورزش و برخی دیگر صرفاً برای تحت تأثیر قرار دادن افراد طراحی شده‌اند.

انواع مختلف موتورسیکلت

موتورسیکلت ماجراجویی (ادونچری)

موتورسیکلت ماجراجویی یکی از شناخته شده ترین موتورسیکلت‌ها در سراسر جهان است. این موتورسیکلت برای حرکت در صخره‌ها و مسیرهای سخت جهان ساخته شده است. انواع موتورسیکلت‌های ماجراجویی، هم برای سرعت و هم برای زمین‌های ناهموار، تولید می‌شوند.

آن‌ها می‌توانند مقاومت زیادی را تحمل کنند و همچنین در برابر ضربات و پرش‌های محکم آسیب نمی‌بینند.

ظاهر آنها ترکیبی از موتورسیکلت‌های سنتی و موتورسیکلت های خاکی یا همان آفرود است.

یکی دیگر از انواع موتورسیکلت‌های ماجراجویی، موتورسیکلت‌های اسپرت دوگانه است.

این موتورسیکلت به موتورسیکلت سنگین نیز شهرت دارند و دارای ویژگی‌های اضافی مانند چراغ‌های اضافی و بوق‌های قدرتمند هستند. همچنین دارای سیستم تعلیق آفرود نیز هستند.

ارتفاع صندلی این موتورسیکلت‌ها بلندتر است؛ به طوری که می‌توان مسیرهای دارای پستی و بلندی را راحت‌تر طی کرد.

موتورسیکلت Chopper

Chopper نمادین‌ترین موتورسیکلت در تاریخ ایالات متحده است. در اواخر دهه ۱۹۵۰ این موتورسیکلت به عنوان نمادی برای گشت و گذار در سراسر کشور طراحی شد و در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و تبلیغات به نمایش درآمد. سبک و طراحی این موتورسیکلت که دارای فرمان با زوایای اصلاح شده و دوشاخه‌های بلندتر است؛ آن را به موتورسیکلتی زیبا تبدیل کرده است.

Chopper همچنین نشان دهنده‌ی نمادین‌ترین موتورسیکلت هارلی دیویدسون در تمام دوران است. این موتورسیکلت از شرکت همنام، در دهه ۱۹۶۰ به یک منظره نمادین و سمبل  مرد آمریکایی در سفر تبدیل شد.

موتورسیکلت تفریحی یا کروزر (cruiser)

کروزر سبکی از موتورسیکلت در ایالات متحده است که در دهه ۱۹۳۰ رایج شد؛ ولی هنوز هم محبوب است.

این موتورسیکلت طراحی بسیار جمع و جور و قدیمی دارد. ناهموار و متراکم است. با سوار شدن روی کروزر این امکان به شما داده می‌شود که پاهای خود را به سمت جلو خم کرده و دست‌ها به سمت بالا قرار دهید. ستون فقرات می‌تواند حالت ایستاده باشد یا کمی به عقب متمایل شود.

به طور معمول، کروزر ها دارای سواری راحت و تعویض دنده آسان هستند و بر گشتاور پایین تأکید دارند. با این حال، کروزرها معمولاً اسب بخار زیادی ندارند و قدرتشان کم است. مدل‌هایی که با قدرت زیاد تولید می‌شوند؛ پاور کروزر نام دارند.

موتورسیکلت پاور کروزر

پاورکروزرها موتورسیکلت‌هایی هستند که به دلیل قدرت بالایشان از مدل کروزر متمایز می‌شوند. پاور کروزرها با ترمزها و سیستم تعلیق ارتقا یافته و همچنین فاصله بهتر از سطح زمین تولید می‌شوند. آن‌ها دارای صندلی بسیار عالی و ظاهری عجیب و غریب نسبت به همتایان کم قدرت خود هستند.

این موتورسیکلت در دهه ۱۹۸۰ محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

موتورسیکلت‌های خاکی یا آفرود

موتورسیکلت‌های خاکی در زمین‌های گل آلود و ناهموار به راحتی حرکت می‌کنند. آن‌ها دقیقاً بری این کارهای سخت ساخته شده‌اند.

این موتورسیکلت‌ها کمی متفاوت از موتورسیکلت‌های ماجراجویی هستند؛ صندلی‌های بلندتر و سیستم تعلیق بالاتری دارند. سنگین‌تر ساخته شده و برای اهداف ورزشی مناسب‌اند. به این نوع موتورسیکلت، موتورسیکلت سنگین نیز می گویند.

موتورسیکلت Enduro

موتورسیکلت Enduro برای ورزش Enduro ساخته شده است. این موتورسیکلت عمدتاً برای مسابقات قهرمانی جهان اندورو ساخته شده است.

این موتورسیکلت بیشتر به موتورسیکلت‌های کراس شباهت دارند. در واقع آنها بر اساس این مدل ساخته شده‌اند.

این موتورسیکلت‌ها دارای ویژگی‌های خاصی مانند مخزن بنزین بسیار بزرگ، طول عمر بالا و سیستم تعلیق قوی هستند و به عنوان موتورسیکلت‌های بادوام در مسافت‌های طولانی شناخته می‌شوند.

موتورسیکلت‌های Enduro معمولاً با یک سیلندر ۲ زمانه ۱۲۵ سی سی یا ۳۶۰ سی سی تولید می‌شوند.

اگرچه موتورسیکلت‌های بزرگ همیشه مزیت محسوب نمی‌شود و موتورسوارانی که در مسابقات قهرمانی Enduro شرکت می‌کنند مدل‌های کوچک را ترجیح می‌دهند که سبک و به راحتی قابل مانور است. با این حال، در آب و هوای خشک و گرد و غبار، موتورسیکلت‌های سنگین‌تر نسبت به انواع دیگر بهترند.

موتورسیکلت‌های موتوکراس

موتورسیکلت‌های موتوکراس بسیار شبیه به موتورسیکلت‌های اندرو هستند. دو واقع موتورسیکلت‌های اندرو بر اساس مدل‌های موتوکراس ساخته شده‌اند. موتورسیکلت‌های موتوکراس برای رقابت در مسابقات فضای باز که دارای زمین‌های ناهموار و پیچ‌های زیاد هستند کاربردی‌اند.

آن‌ها دارای سیستم تعلیق سنگین هستند و برای خارج از جاده طراحی شده‌اند. موتورسیکلت Supercross در مسابقات سرپوشیده نیز رقابت می‌کنند.

معروف‌ترین موتورسیکلت‌های موتوکراس توسط برندهای ژاپنی کاوازاکی و هوندا ساخته می‌شوند.

موتورسیکلت‌های شهری یا استاندارد (Standard)

موتورسیکلت استاندارد، ساده‌ترین موتورسیکلتی است که دیده‌اید. می‌توانید روزانه هزاران تعداد از آنها را ببینید که در جاده‌های شهر شما رفت و آمد می‌کنند و برای ناوبری و سفرهای استاندارد ساخته شده‌اند.

موتورسیکلت استاندارد معمولاً دارای فیرینگ یا شیشه جلو نیستند. آن‌ها کوچک هستند و معمولاً با سیلندرهایی ۱۲۵ سی سی تا ۱۰۰۰ سی سی بسته به قیمت تولید می‌شوند.

موتورسیکلت اسکوتر

البته برخی از طرفداران موتورسیکلت، اسکوتر را یک موتورسیکلت واقعی نمی‌دانند. آن‌ها اساساً عملکرد مشابه موتورسیکلت استاندارد را دارند و می‌توانند به شما این امکان را بدهند که در شهر بگردید و در مناطقی با سرعت مناسب، غیر بزرگراه رفت و آمد کنید. این مدل‌ها دارای سیلندرهایی از ۵۰ سی سی تا ۵۰۰ سی سی و یک فیرینگ کوچک‌تر هستند.

این نوع موتورسیکلت‌ها در میان زنان بیشتر از مردان محبوبیت دارند.

اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی یک صنعت رو به رشد را تجربه می‌کنند. زیبایی شناسی و طراحی اسکوترهای برقی در بین شرکت‌های خودروهای برقی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. یکی از محبوب‌ترین اسکوترهای برقی در جهان وسپا است.

برد این مدل در مناطق شهری ۱۰۰ کیلومتر و حتی مدل X آن می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر را طی کند.

اسکوترهای برقی معمولاً قدرت و انرژی بیشتری نسبت به اسکوترهای معمولی دارند و برای سرعت بیشتر و پیچ‌های تندتر ساخته شده‌اند.

موتورسیکلت مسافرتی یا تورینگ (Touring)

اگر به گشت و گذار در مسافت‌های طولانی علاقه دارید؛ موتور سیکلت سبک تورینگ برای شما مناسب است. این موتورسیکلت‌ها راحت، پایدار و دارای محفظه‌های ذخیره سازی بسیار بزرگتری نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها هستند. یک نمونه از این موتورسیکلت‌ها، هوندا وینگ طلایی است که یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های توریستی موجود در بازار است.

منبع: lemonbin

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.