۴ علت صدای دلخراش تیغه‌ی برف پاک کن و روش‌های قطع آن

صدای دلخراش برف پاک کن بسیار آزار دهنده است و در صورتی که مشکل آن رفع نشود؛ به مرور قطرات آب و زباله‌ها را به سختی از روی شیشه خودرو پاک می‌کند.

۴ علت صدای دلخراش تیغه‌ی برف پاک کن

به گزارش مسترماشین باز؛ این صدای بلند به چند دلیل ایجاد می‌شود:

دلیل ۱ – شیشه‌ی جلوی خودرو کثیف است

صدا به طور معمول به دلیل اصطکاک و ارتعاش تولید می‌شود. ممکن است از نظر شما سایش تیغه برف پاک کن لاستیکی صاف روی سطح شیشه‌ای صاف صدای زیادی تولید نکند؛ اما برخلاف تصور در صورت وجود اندکی آلودگی به دلیل اصطکاک صدای بلندی ایجاد خواهد شد.

در حین رانندگی خاک روی شیشه جلوی خودرو جمع می‌شود. این آلودگی‌ها می‌تواند در طوفان و باران زیادتر شود. اگر آخر هفته به کوهستان سفر می‌کنید یا از مسیر خاکی عبور کرده‌اید؛ ذرات ریز بسیاری روی سطح شیشه‌ی خودرو جمع خواهد شد.

در بزرگراه‌ها نیز، نمک، منیزیم و سایر زباله‌های جاده مستقیماً به شیشه جلوی خودروی شما برخورد می‌کنند.

دلیل ۲ – تیغه‌های برف پاک کن نیاز به شستشو دارند

همانطور که ممکن است خاک روی شیشه جلوی خودروی شما جمع می‌شود؛ روی تیغه‌های برف پاک کن نیز آلودگی‌هایی تجمع خواهند کرد.

این ذرات کم کم روی برف پاک کن‌های خودرو جمع می‌شوند و در صورت روشن کردن برف پاک کن و تماس با شیشه، صدا ایجاد می‌کنند. این زباله‌ها بین برف پاک کن‌ها و شیشه قرار می‌گیرند و همانطور که تیغه روی سطح شیشه شما کشیده می‌شود؛ صدای جیر جیر ریتمیک ایجاد می‌کند.

اگر شیشه‌ی خودروی‌تان تمیز است؛ ممکن است برف پاک‌کن‌هایتان کثیف باشد؛ یک دستمال برداشته و آن را با آب خیس کنید و فقط تیغه‌ها را پاک کنید. مراقب باشید، به هیچ وجه این کار را محکم انجام ندهید؛ زیرا ممکن است به طور تصادفی برخی از قسمت‌های برف پاک کن را بشکنید.

دلیل ۳ – تیغه‌های برف پاک کن قدیمی

فرسوده شدن تیغه‌های برف پاک کن نیز یک دلیل دیگر برای ایجاد صدا است.

بیشتر تیغه‌های برف پاک کن با توجه به مدت زمانی که در آب و هوای آفتابی و خشک قرار می‌گیرند؛ ۲ تا ۳ سال دوام خواهند آورد. به این دلیل که سطح تماس آنها لاستیکی است که در مواجهه با UV و نبود رطوبت خشک می‌شود.

سعی کنید سطح شیشه را با شیشه پاک کن تمیز کنید؛ سپس تیغه‌های برف پاک کن را تمیز کنید. اگر مشکل حل نشد؛ تیغه‌های برف پاک کن را بررسی کنید.

آیا ترک خورده یا خشک به نظر می‌رسند؟ اگر اینطور است بهتر است آن را تعویض کنید.

دلیل ۴ – استفاده از برف پاک کن روی شیشه‌ی خشک

به هیچ عنوان از برف پاک کن روی شیشه‌ی خشک استفاده نکنید؛ زیرا با اصطکاک زیاد باعث ایجاد صدای بلند خواهد شد.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده نکردن از برف پاک کن روی سطح خشک و یا مرطوب کردن شیشه است.

چگونه صدای آزار دهنده‌ی برف پاک کن را قطع کنیم؟

راه حل ۱ – تیغه‌های برف پاک کن را تعویض و ارتقا دهید

ساده‌ترین راه حل برای بسیاری از مشکلات خودرو، تعویض قطعه مورد نظر است. این کار معمولاً مشکل را برطرف می‌کند زیرا فرسودگی قطعات، یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل ایجاد مشکلات این چنینی است.

در انتخاب برف پاک کن دقت کنید.

راه حل ۲ – شیشه جلوی خودرو را تمیز کرده و واکس بزنید

کثیفی شیشه جلو خودرو، دلیل اصلی ایجاد صدای برف پاک کن است؛ بنابراین در ابتدا بهتر است شیشه را به درستی تمیز کنید.

بسیاری از پاک کننده‌های شیشه جلوی خودرو، دارای خاصیت مومی هستند؛ بنابراین آب و زباله‌ها به شیشه نمی‌چسبند و تنها به موم می‌چسبند!

با این کار زباله‌های کمتری روی سطح شیشه جمع می‌شود.

راه حل ۳ – تیغه‌های برف پاک کن را تمیز کنید

همانطور که در بالا بررسی کردیم یکی دیگر از دلایل ایجاد این مشکل، کثیف بودن برف پاک کن است. پس ماهی یکبار تیغه‌های برف پاک کن را تمیز کنید. در حالی که این بازه زمانی توسط مطالعات تأیید نشده، اما طبق تجربه کافی است.

راه حل ۴ – خودروی خود را تمیز نگه دارید

اگر خودروی خود را تمیز نگه دارید؛ آلودگی کمتری روی سطوح مختلف آن جمع می‌شود؛ در این صورت وقتی تیغه برف پاک کن روی شیشه جلو حرکت می‌کند؛ اصطکاک کمتری ایجاد خواهد کرد.

سایر صداهای ک از برف پاک کن به گوش می‌رسد:

صدای کوبیدن برف پاک کن

اگر هنگام استفاده از برف پاک کن صدای کوبیدن می‌شنوید؛ ممکن است ناهماهنگی بین دو برف پاک کن وجود داشته باشد. یکی از برف پاک کن‌ها ممکن است طول مناسب نداشته باشد و در حین تکان خوردو به جلو و عقب به یکدیگر برخورد کنند.

برای حل این مشکل باید از برف پاک کن‌هایی با طول استاندارد و مناسب خودرویتان استفاده کنید.

شما می‌توانید به نمایندگی خودرویتان مراجعه کرده و یا با سرچ گوگل اندازه‌ی استاندارد طول برف پاک کن خودرو را به دست آورید.

صدای خراش برف پاک کن

اگر صدای خراش مانند صدای کشیدن ناخن روی تخته گچی به گوشتان می‌رسد؛ فوراً برف پاک کن‌ها را خاموش کنید و آن‌ها را جدا کنید و بررسی نمایید. به احتمال زیاد، یک سنگ و یک زباله درشت بین برف پاک کن و شیشه قرار گرفته است.

این شرایط به مرور به شیشه‌ی خودرو آسیب جدی وارد می‌کند.

 

منبع: cartreatments

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.