نکاتی برای مراقبت از خودرو در برابر طوفان

طوفان می‌تواند در زندگی هر صاحب خودرویی استرس ایجاد کند زیرا ممکن است صدمات گسترده‌ای به مردم و دارایی‌های آن‌ها وارد کند؛ بنابراین آماده سازی برای فاجعه قبل از طوفان ضروری است. خوشبختانه، کارهای بسیاری برای آمادگی در برابر طوفان وجود دارد که میزان خطر و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی برای مراقبت از خودرو در برابر طوفان را بیان کنیم.

نکاتی برای مراقبت از خودرو در برابر طوفان

– قطعات خودرو را بررسی کنید، خصوصاً قطعاتی که به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. قسمت‌های فرسوده و از کار افتاده را تعویض کنید. اگر از آخرین باری که اتومبیل خود را چک کرده‌اید مدت زیادی گذشته است، اکنون می‌توانید این کار را انجام دهید.

– تمام مایعات را بررسی و دوباره پر کنید. مایعات اساسی شامل روغن موتور، روغن هیدرولیک، خنک کننده رادیاتور و مایعات برف پاک کن شیشه جلو هستند. وسیله نقلیه شما باید در وضعیت کاری ایمن باشد، بنابراین همه مایعات را بررسی کنید.

– برف پاک کن شیشه جلو خود را تعویض کنید. اگر باید هنگام طوفان رانندگی کنید دید راننده بسیار مهم است. تیغه‌های برف پاک کن به راحتی می‌تواند در اثر آفتاب و آوار آسیب ببینند بنابراین آنها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که می‌توانند به طور صحیح کار کنند و شیشه جلو را تمیز کنند.

مراقبت از خودرو در برابر طوفان

– لاستیک‌های خود را تا ظرفیت مطلوب آنها پر کنید. این اطلاعات را می‌توانید در لاستیک یا با مشورت کتابچه راهنمای اتومبیل خود پیدا کنید. برای بررسی میزان فشار لاستیک می‌توانید فشار لاستیک توصیه شده را در لبه داخلی درب راننده پیدا کنید. در اکثر وسایل نقلیه، حداکثر فشار باد لاستیک بر روی جداره لاستیک قید شده است. اکثراً باد خودروها طبق دستور کمپانی سازنده و همچنین تجربه متخصصان روی ۳۰ تا ۳۲ psi تنظیم می‌باشند. حتما تایرهای یدکی خود را نیز بررسی کنید و در مورد نحوه تغییر تایر اطلاعات خود را به روز کنید.

– در مورد مراقبت از خودرو در برابر طوفان با بیمه خودرو خود مشورت کنید، در صورت آسیب دیدن وسیله نقلیه، باید سؤال کنید که بیمه چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد و باید چه اقداماتی را انجام دهید.

– قبل از طوفان از فضای داخلی و بیرونی ماشین خود عکس بگیرید. ممکن است بعداً به اینها احتیاج داشته باشید تا ثابت کنید که هر گونه خسارت ایجاد شده ناشی از طوفان بوده است.

– باک بنزین را با تمام ظرفیتشان پر کنید. طوفان‌ها می‌توانند روی مسیرهای ورودی تأثیر بگذارند و باعث قطع برق شوند، بنابراین ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به ایستگاه بعدی برسید.

– لوازم جانبی خارجی غیر ضروری را حذف کنید. اگر از آنتن‌های اضافی، یک دستگاه دوچرخه یا باربند استفاده می‌کنید، در صورت وزش باد شدید می‌توانند به سرعت به بیرون پرتاب شوند و باعث تصادف شوند. آنها را در محلی امن قرار دهید که باد نتواند آنها را به بیرون پرتاب کند.

مراقبت از خودرو در برابر طوفان

– خودروی خود را در مکان مناسب پارک کنید. خودروی خود را در کنار خطوط برق، ساختمان‌ها یا درختان پارک نکنید زیرا ممکن است سقوط کرده و باعث ایجاد خسارت‌های سنگین شوند. در صورت وجود، ترمز اضطراری خود را اعمال کنید.

– در صورت امکان ماشین خود را در گاراژ خود پارک کنید. اگر تصمیم دارید در گاراژ خود پارک کنید، درب و پنجره‌های گاراژ را با کیسه‌های پارچه‌ای بپوشانید، همچنین وسایل را از قفسه‌ها و سقف جدا کرده و آنها را روی زمین قرار دهید.

– پنجره‌های وسیله نقلیه خود را تقویت کنید. برای پوشاندن کامل هر پنجره با یک الگوی متقاطع از نوار پوششی استفاده کنید.

منبع: how to prepare your car for a hurricane

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.