نکاتی در مورد محافظت و نگهداری خودرو در فضای باز

داشتن یک پارکینگ خوب نقش مهمی در محافظت از خودرو دارد و بیشتر افراد برای پارک خودروی خود به دنبال یک پارکینگ مناسب هستند. گاراژ، مکانی امن است که با خیال راحت می‌توانید وسیله نقلیه خود را در آنجا پارک کنید. منظور از گاراژ کناره جاده، جلوی خانه یا زیر سایه درخت نیست، بلکه یک مکان درب بسته و سرپوشیده می‌باشد که خودرو در آنجا پارک می‌شود. اگر در شهر قدم بزنید، خواهید دید که بیشتر دارندگان اتومبیل یک سرپناه مناسب برای وسایل نقلیه خود در نظر می‌گیرند، اما بعضی افراد به دلیل کمبود مکان یا پول ناکافی از وجود یک گاراژ یا پارکینگ اختصاصی بی‌بهره هستند. اما نگران نباشید ما در اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم که اگر فضای پارکینگ مناسبی ندارید چگونه می‌توانید از ماشین خود محافظت کنید. وقتی خودرو خود را در پارکینگ نمی‌گذارید این بدان معنی است که خودرو در معرض شرایط آب و هوایی مختلف، خاک و ذرات مشابه دیگری قرار دارد که برای ظاهر خودرو خطرناک است. با گذاشتن خودرو در پارکینگ نه تنها به زیبایی اتومبیل بلکه به ارزش آن نیز اهمیت خواهید داد. اگر فضای پارکینگ مناسبی در اختیار ندارید برای مراقبت از وسیله نقلیه خود باید تلاش بیشتری کنید. در این مطلب نکاتی در مورد محافظت و نگهداری خودرو در فضای باز ارائه کرده‌ایم که امیدواریم برایتان مفید باشد.

۱- هنگام خرید اتومبیل، روکش یا چادر آن را نیز خریداری کنید
برای محافظت از رنگ اتومبیل در برابر گرمای مضر آفتاب و باران‌های اسیدی، یک روکش یا چادر تهیه کنید که بتواند در هر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد و از رنگ خودرو محافظت کند. روکش‌های مختلفی با مارک‌های مختلف در بازار موجود است که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. بهتر است روکشی را انتخاب کنید که مخصوص بدنه خودرو و مدل خودروی شما باشد. یک روکش خودروی با کیفیت، یک سرمایه گذاری عالی برای محافظت از وسیله نقلیه در برابر گرد و غبار، دفع پرندگان، گرمای شدید خورشید و باران شدید است.

۲- حداقل یک بار در ماه خودرو خود را واکس بزنید
از آنجایی که هیچ پناهگاهی برای وسیله نقلیه خود ندارید بهتر است وسیله نقلیه خود را به صورت هفتگی یا در صورت نیاز بشویید. در صورت نیاز از واکس یا پولیش استفاده کنید تا ظاهر خودرو حفظ شود. امروزه می‌توانید موم‌های سیلانت و نانوتکنولوژی را خریداری کنید که از آسیب خودرو در برابر عناصر مختلف مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و باران‌های اسیدی محافظت می‌کند. این لایه‌های محافظ شبیه ضد آفتاب SPF عمل می‌کنند که ما از آن برای محافظت و تغذیه پوست خود استفاده می‌کنیم. این واکس‌ها به همان اندازه روی پوست خودرو کار می‌کنند که کرم‌های ضد آفتاب روی صورت ما کار می‌کنند، این امر به حفظ درخشش و خاصیت محافظتی خودرو کمک می‌کند. اگر پول زیادی برای پس انداز دارید یک پوشش سرامیکی را انتخاب کنید که می‌تواند یک تا پنج سال دوام داشته باشد. این کار باید توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود. اگر وقت زیادی برای رسیدگی و نگهداری خودرو ندارید، پوشش سرامیکی ایده آل است.

محافظت و نگهداری خودرو در فضای باز

۳- از بسته بندی ووینیل استفاده کنید
اگر می‌خواهید از خودروی خود در برابر ضایعات و خراش‌های رهگذران محافظت بیشتری داشته باشید از بسته بندی‌های وینیل استفاده کنید. آنها گزینه‌های خوبی برای محافظت از وسیله نقلیه در برابر اثرات محیط هستند.

۴- خودرو را در زیر درختان میوه پارک نکنید
گذشته از میوه‌ای که ممکن است روی بدنه خودرو قرار بگیرد و آن را کثیف کند، درختان میوه لانه بسیاری از پرندگان هستند که با فضولات خود می‌توانند خودرو را کثیف کنند. نکته دیگری که باید در هنگام پارک کردن خودرو در زیر درختان به خاطر داشته باشید شیره درختی است که می‌تواند رنگ خودرو را لکه‌دار کند و به آن آسیب برساند.

۵- از محلول تمیز کننده  برای شیشه خودرو استفاده کنید
گذشته از اینکه نگهداری خودرو و مراقبت از بدنه خودرو اهمیت بسیاری دارد باید از شیشه خودرو نیز محافظت کنید تا منظره واضح‌تری از جاده داشته باشید. شیشه‌ها علاوه بر تاثیر دید راننده، در ظاهر کلی وسیله نقلیه نیز نقش مهمی دارند. برای کاهش ایجاد لکه‌های آب و لکه‌های باران‌های اسیدی از محلول تمیز کننده استفاده کنید.

محافظت و نگهداری خودرو در فضای باز

۶- از روکش محافظ UV برای پوشاندن تمام چراغ‌های خارجی و بازتابنده‌ها استفاده کنید
چراغ‌های بیرونی و بازتابنده‌ها کلیدهایی هستند که به خصوص در طول شب در جاده دیده می‌شوند. بهتر است از این قسمت خودرو محافظت شود، برای این کار و نگهداری خودرو، محلول محافظ UV گزینه بسیار خوبی است.

۷- برف پاک کن‌های اتومبیل را جدا کنید
اگر خودروی خود را زیر گرمای شدید خورشید پارک می‌کنید ممکن است شیشه جلوی خودرو گرم شود و تیغه‌های لاستیکی برف پاک کن خراب شود. برای جلوگیری از خراب شدن آن بهتر است تیغه‌ها را از روی شیشه بردارید.

۸- برای محافظت فضای داخلی و داشبورد  از آسیب خورشید از سایبان استفاده کنید
سایبان‌های خورشیدی ابزاری مؤثر برای محافظت از داشبورد و فضای داخلی خودرو در برابر اشعه‌های آفتاب هستند. بهتر است این سایبان‌ها را در هر دو طرف یا حداقل قسمت جلوی خودرو قرار دهید، این باعث می‌شود تا اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش روی اثاث یا لوازم داخلی داخلی، چرم و پلاستیک کاهش پیدا کند.

منبع: tips to protect your car

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] رانندگی هنگامی که صحبت از وسیله نقلیه می‌شود، نگهداری از خودرو از اهمیت بسیاری برخوردار است. سعی کنید از یک رانندگی […]

  2. […] رانندگی هنگامی که صحبت از وسیله نقلیه می‌شود، نگهداری از خودرو اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. سعی کنید از یک رانندگی مطمئن […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.