رونمایی پیکاپ تاگا اچ توسط شرکت پادرا دیزل

با توجه به اینکه خودروهای پیکاپ در سالهای اخیر بیشتر از پیش ، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده ، خودروسازهای چینی از این قضیه غافل نمانده و پیکاپهایی با امکانات جذابی را به بازار خودروی ایران عرضه نموده اند.

به گزارش مستر ماشینباز شرکت چینی کینگ لینگ، بر خلاف خودروسازهای چینی دیگر که خودروهای خود را  بر روی پلتفرم تویوتا هایلوکس ساخته اند، در سال ۲۰۲۱ خودرویی را بر روی پلتفرم ایسوزو دی مکس با نام تجاری تاگا اچ ارائه داد. این پیکاپ توسط شرکت صنایع خودرو سازی پادرا دیزل که ارائه دهنده خودروهای سنگین دیزلی است رونمایی و به بازار ایران معرفی شد.

مشخصات فنی تاگا اچ:

این خودرو قراراست در دو مدل بنزینی و دیزلی به بازار عرضه شود.

مدل بنزینی دارای پیشرانه ۴ سیلندر  توربو شارژ ،۱٫۸ لیتری بی ام و با توان ۲۲۷ اسب بخار ، گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است و از یک گیربکس ۷سرعته دستی بهره میبرد. با توجه به این توان خروجی ، میتوان این خودرو را به عنوان یکی از قدرتمندترین پیکاپهای بازار ایران نام برد.

نسخه دیزلی این پیکاپ از پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربو شارژ ۳ لیتری ایسوزو بهره میبرد که قادر است توانی برابر با ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید کند.این مدل دارای گیربکس ۶ سرعته دستی است .

از لحاظ آلایندگی هر دو نسخهء بنزینی و دیزلی دارای استاندارد یورو ۶ است.

ارایه این خودرو در دو اندازه متفاوت:

علاوه بر مدل پیشرانه، این خودرو قرار است در دو اندازه بدنهء استاندارد و لانگ ارائه شود.

در مدل استاندارد اندازه طول بدنه ۵۳۸۲ میلی متر است و فاصله بین محورها ۳۰۹۶ میلی متر اعلام شده که ارتفاع و اندازه کابین هر دو مدل به یک اندازه است، اما اگر دوست دارید از فضای بار بزرگتری بهرمند شوید، نسخهء لانگ با طول ۵۶۹۲ میلی متر و فاصله محورهای ۳۴۰۶ میلی متر به شما پیشنهاد میشود. همانطور که گفته شد ارتفاع هر دو مدل ۱۸۳۰ میلی متر بوده که از نظر قدی با هم برابرهستند ولی طول مدل لانگ نسبت به مدل استاندارد از قسمت فضای بار سی و یک سانتی متر بزرگتر است.

تجهیزات ایمنی:

سیستم ضد قفل جرخها هنگام ترمز ABS / سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC / سیستم تقسیم نیروی ترمز بین چرخها EBD /  سیستم کنترل ثبات خودرو  ASR / دارای دو کیسه هوا (راننده و شاگرد) / ترمزهای  دیسکی جلو و عقب

امکانات رفاهی:

با توجه به اینکه مانیتور وسط، دیلایت، سنسور پارک دیگر جزو آپشنهای یک خودرو محسوب نمیشود، ولی پیکاپ تاگا اچ علاوه بر اینها دارای امکانات رفاهی قابل توجهی است که میتوان به آنها به عنوان آپشن از جمله گرمکن صندلیهای ردیف جلو، صندلیهای جلو برقی با تنظیم ۸ حالته، سیستم ورود بدون کلید و کیلس استارتر، کروز کنترل، دوربین۳۶۰، نایت ویژن(دوربین دید در شب)، دوربین ثبت وقایع رانندگی، رادار بین خطوط، سنسور پایش باد لاستیکها، سنسور باران، سنسور نور، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع هوشمند با دریچه مجزا برای  سرنشین های غقب، فرمان D و … اشاره کرد.

البته یک خودرو با این همه آپشن، عالی و ایده آل به نظر میرسد به شرط اینکه این آپشنها درست و بی عیب و نقص به مدت طولانی کار کنند .چون تمامیه این تجهیزات برقی هستند کیفیت شرط اولیه آنهاست که مستلزم استفاده طولانی مدت از این خودروست. مادامی که این خودرو به بازار عرضه نشود و این آپشنها مورد استفاده قرار نگیرند نمیتوان راجع به کیفیت و دوام آنها نظری داد و اگر دچار خرابی بالایی باشند نه تنها رفاهی ایجاد نمیکنند بلکه بلای جان صاحب خودرو خواهند بود.

نمای ظاهری :

این خودرو از نظر ظاهری از نمای جلو،به علت داشتن دریچه هوای سپر  و مه شکنهای بزرگ و چراغهای باریگ ظاهری عضلانی، جذاب و قابل قبولی به خود گرفته ولی از نمای کناری و  پشت مانند بسیاری از پیکاپها ظاهری بسیار ساده  دارد.

قیمت پیکاپ تاگا اچ:

با توجه به اینکه تابحال هیچ قیمتی از طرف شرکت پادرا برای تاگا اچ اعلام نشده با در نظر گرفتن قیمت پیکاپهای مشابه و  آپشنهای قابل توجه  این خودرو، قیمت حدودی یک میلیارد تومان را میتوان برای این پیکاپ پیش بینی کرد.

رقبای پیکاپ تاگا اچ:

جک T8 کرمان موتور

 

فوتون تونلند

 

کلوت مکث موتور

 

آمیکو آسنا

 

در پایان با در نظر گرفتن پیکاپهایی که به عنوان رقیب این خودرو معرفی شدند، با توجه به قیمتی که شرکت پادرا قراراست اعلام کند و توان و آپشنهای خوبی که این خودرو نسبت به رقبای خود دارد، باید دید این پیکاپ چینی چه اقبالی در بازار ایران خواهد داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.