راهنمای خرید باربند خودرو و انواع باربند خودرو

باربند خودرو یکی از قطعات و لوازم یدکی ماشین است که برای افزودن فضای بیشتر به وسیله نقلیه طراحی شده‌است. در واقع باربرها می‌توانند مقدار قابل توجهی از وسایل شما را در فضای روی سقف نگهداری کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا مطمئن شوید تمام وسایل مورد نیاز سفر را در خودروی خود قرار داده‌اید. این روزها باربندهای خودرو کاملاً محبوب و گران شده‌اند و انواع مختلفی دارند. اما برای انتخاب بهترین باربند برای وسیله نقلیه خود در اینجا ۷ نکته وجود دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید باربند خودرو

۱- قصد دارید چقدر هزینه کنید؟
قبل از خرید هر محصولی اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند این است که با چه مقدار پول مایل به خرید یک محصول خاص هستیم. بنابراین تصمیم‌گیری در مورد بودجه متناسب با نیاز شما بسیار مهم است. برخی باربندها ویژگی‌های متعددی ارائه می‌کنند اما بسیار گران قیمت هستند. اما برخی باربندهای مقرون به صرفه نیز وجود دارند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اگر مدتی را صرف جستجو در اینترنت کنید، لازم نیست کیفیت را به خطر بیاندازید بلکه می‌توانید محصول باکیفیتی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

۲- سعی دارید چه چیزی را حمل کنید؟
آیا در حمل وسایل خود برای مسافرت مشکل دارید؟ یا می‌خواهید دوچرخه کوهستان خود را حمل کنید؟ یا اینکه می‌خواهید چیزی بهتر از صندوق عقب خود داشته باشید؟ اگر به دنبال باربندی برای حمل دوچرخه خود هستید، باربندهایی برای حمل دوچرخه سواری طراحی شده‌اند که مناسب نیاز شما خواهند بود این باربندها در دو مدل عرضه می‌شوند، مدلی که روی سقف خودرو نصب خواهد شد و مدلی که به قسمت عقب خودرو وصل می‌شود. این مدل فقط مخصوص جابه‌جایی دوچرخه می‌باشد و کارایی دیگری ندارد. اما اگر قصد حمل وسایل مختلف را دارید به ذخیره سازی اضافی یا جعبه حمل بار نیاز خواهید داشت که به سقف اتومبیل متصل است. اگر می‌خواهید وسایل سنگین حمل کنید، بهتر است باربندهایی را انتخاب کنید که محکم و دارای وزن قابل توجهی باشند.

باربند سقفی چمدانی

۳- می‌خواهید باربند را نصب کنید؟
تمام خودروها یکسان نیستند و هر خودرویی باربند مخصوصی دارد. خودروهای شاسی بلندی مانند Toyota Land Cruisers و وسایل نقلیه بزرگ مشابه بیشترین ظرفیت نصب را دارند. اکثر SUVها گزینه‌های نصب شده روی سقف دارند زیرا دارای میله‌های ضربدری و ضربه‌ای هستند تا بتوانند به راحتی آنها را متصل کنند. آنها محکم هستند و همچنین فضای زیادی را برای بار فراهم می‌کنند. از طرف دیگر اتومبیل‌های کوچکتری مانند JDM به گونه‌ای متفاوت ساخته می‌شوند و فضای بالای آن‌ها زیاد نیست. علاوه بر این در اتومبیل‌های کوچکتر توصیه نمی‌شود که از باربند صندوق عقب استفاده کنید زیرا ممکن است باربند صندوق عقب در رانندگی یا عملکرد روان خودرو مشکل ایجاد کند. برای وسایل نقلیه کوچکتر، بهتر است از باربند سقفی چمدانی استفاده کنید. این باربندها بر روی سقف خودرو نصب می‌شوند و شما می‌توانید وسایل خود را با خیال راحت درون آن قرار دهید. مهم‌ترین ویژگی این باربندها جلوگیری از ورود آب به داخل وسایل می‌باشد و برای جلوگیری از سرقت وسایل می‌‌توانید باربند را قفل کنید.

۴- انواع مختلف بارها کدامند؟
باربند سقفی چمدانی یکی از رایج‌ترین اشکال باربند است. اینها بسیار بادوام و به طور معمول بسیار قوی هستند، به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام خرید باربند آن‌ها را انتخاب می‌کنند. باربند سقفی ساده معروف‌ترین و قدیمی‌ترین نوع باربند است که به صورت سنتی روی سقف نصب می‌شود و نیاز به یک روکش برای پوشاندن بار دارد. هرکدام از این باربندها مزایا و معایبی نیز دارد. بنابراین هنگام خرید باید تمام عملکردها و امکانات را با دقت مقایسه کنید و سپس انتخاب کنید.

باربند سقفی چمدانی: این نوع باربند چمدان بسیار بزرگی است که بر اساس قوانین آیرودینامیکی طراحی شده است و بر روی سقف خودرو نصب می‌شود و می‌توانید وسایل خود را با خیال راحت درون آن قرار دهید.

باربند مخصوص حمل دوچرخه
باربند مخصوص حمل دوچرخه (Bike carrier): این باربند در دو مدل عرضه می شود، مدلی که روی سقف خودرو نصب خواهد شد و مدلی که به قسمت عقب خودرو وصل می شود. این مدل فقط مخصوص جابه‌جایی دوچرخه می باشد و کارایی دیگری ندارند.

باربند مخصوص حمل اسنوبرد (Ski carrier): این باربند هم به صورت تخصصی برای حمل چوب اسکی یا اسنوبرد ساخته شده است و برای موارد دیگر کارایی ندارد.

باربند مخصوص حمل قایق ( Canoe & kayak racks): این مدل برای حمل و جابه‌جایی قایق کانو و کایاک به کار می‌رود.

باربند صندوق عقب (trunk rack): نوعی وسیله چرخ‌دار است که به عقب خودرو به صورت یدک وصل می‌شود و مخصوص جابه‌جایی دوچرخه، باکس و انواع وسایل می‌باشد.

۵- ظرفیت وزن وسیله نقلیه چقدر است؟
برای یافتن محدودیت وزن وسیله نقلیه خود، کتابچه راهنما را بخوانید یا برچسب داخل درب کناری اتومبیل خود را بررسی کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که انتظار دارید در یک سواری چه وزنی را جابه‌جا کنید. شما باید مطمئن شوید که فشار بیشتری به وسیله نقلیه خود وارد نمی‌کنید. حتی باربندهای خودرو نیز محدودیت وزن دارند. اگر می‌خواهید چندین وسیله سنگین به همراه داشته باشید، به دنبال گزینه محکم‌تری با ظرفیت وزن بالاتر بروید. در غیر این صورت در نهایت امنیت محموله، باربند و وسیله نقلیه خود را به خطر می‌اندازید.

باربند صندوق عقب

۶- فرکانس حمل و نقل چیست؟
برخی از افراد دوست دارند باربند خودرو به خودرو چسبیده باشد اگر شما هم یکی از آنها هستید، دیگر نیازی به نگرانی نیست اما اگر می‌خواهید بعد از هر سفر آن را بردارید باید باربندی را تهیه کنید که به راحتی نصب و جدا می‌شود. اگر ماشین را در یک فضای کوچک با ارتفاع کم پارک می‌کنید امن‌ترین گزینه برداشتن آن است. ما به شما توصیه می‌کنیم باربندی را خریداری کنید که در مواقع ضروری به راحتی جدا شود.

۷- آیا امنیت کافی است؟
نگاهی به ویژگی‌های ایمنی باربند بیندازید. بهتر است باربندی با سیستم قفل پیشرفته تهیه کنید. اگر باربند باید بسته شود مطمئن شوید که دارای بندهای محکم است. به غیر از مکانیزم قفل کردن، باربندی را خریداری کنید که به راحتی بتوانید قفل آن را باز کرده و وسایل را بیرون آورید.

افکار نهایی
برای هر مناسبتی در فضای باز به یک باربری نیاز خواهید داشت. بهتر است قبل از خرید این تجهیزات مفید کمی تحقیق کنید. از آنجا که گزینه‌های زیادی وجود دارد، نکاتی را که در بالا ذکر شد در نظر بگیرید تا بهترین خرید را انجام دهید.

منبع: cargo carrier

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.