ده دلیل که عاشق موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا می شوید

موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا در حال حاضر یکی از بهترین موتورسیکلت های همه کاره در بازار است؛ با این ده دلیل متوجه می‌شوید که چرا این موتورسیکلت اینقدر محبوب است.

به گزارش مسترماشین باز، در مدل ۲۰۲۱ موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا ، این موتور سیکلت چندین گام به جلو برداشته است، زیرا مجموعه‌ای از به روز رسانی ها از جمله موتور بزرگتر و سیستم الکترونیکی جامع تر را در خود جای داده است.

آفریقای دوقلو همه را غافلگیر کرد؛ زیرا نه تنها یک موتورسیکلت زیبا بود، بلکه هم در جاده های آسفالت و هم در خارج از جاده توانا بود. از آن زمان، این موتور سیکلت به عنوان یکی از بهترین موتور سیکلت های ماجراجویی که می‌توان با قیمت مناسب خرید؛ در بازار می‌درخشد.

فرقی نمی‌کند که مدل قدیمی‌تر و ساده‌تر را ترجیح می‌دهید؛ یا جدیدترین موتور سیکلت را با تمام فناوری‌های به‌روز می خرید؛ در ازای خرید موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا، ارزش بالایی را به دست می آورید.

اگرچه این موتور سیکلت در یکی از پر رقابت‌ترین بخش‌های بازار قرار دارد، و واقعاً در هیچ بخش بهترین نیست، اما آنقدر خوب است که نادیده گرفتن آن غیرممکن است.

قلب آفریقای دوقلو جدید یک موتور دوقلو موازی ۱۰۸۴ سی سی است که بسیار بهینه شده است.

در حالی که هوندا ایالات متحده اعداد رسمی اسب بخار و گشتاور  موتور سیکلت های خود را منتشر نمی‌کند،  اما قدرت آن بالا است. این موتور سیکلت با گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته دوکلاچه در دسترس است و دومی می تواند به عنوان یک گیربکس تمام اتوماتیک یا به عنوان دنده دستی دکمه ای عمل کند.

مدل های جدیدتر این موتور سیکلت دارای سیستم تعلیق عالی، ترمزهای خوب، موتور مناسب است؛ اما در دو تریم موجود است و به لطف اضافه شدن Apple CarPlay و Android Auto، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

ده دلیل که عاشق موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا می شوید

راحتی

اگر قرار است  در بزرگراه ها و جاده های آسفالته موتوسواری کنید، آفریقای دوقلو هوندا انتخاب خوبی است.

این موتور سیکلت بسیار راحت با وضعیت نشستن عمودی و فضای پا زیاد است، متاسفانه ارتفاع صندلی ۳۳٫۵ اینچی در پایین ترین حالت،  یک عامل محدود کننده برای سواران کوتاه قد خواهد بود.

عملکرد آفرود

آفریقای دوقلو بیشتر به عنوان موتور سیکلت ماجراجویی متمرکز بر جاده در نظر گرفته می‌شود، به خصوص وقتی وزن آن را در نظر بگیرید، اما با ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت، در آفرود نیز بی نظیر است.

این موتور از بسیاری از موتور سیکلت‌های موجود بهتر عمل می‌کند، اما با توجه به اینکه موتور سیکلت  های سایز متوسط ​​این روزها عملکرد بهتری دارند، نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند.

اگر قصد دارید بیشتر در خارج از جاده از این موتور سیکلت استفاده کنید؛ نسخه DCT را انتخاب نکنید. این مدل سواری شما را محدود می کند، به خصوص در مسیرهای تنگ‌تر شما دچار مشکل خواهید شد.

طراحی ظاهری زیبا

با یک نگاه به این موتور سیکلت  می ‌وانید متوجه شوید که یکی از بهترین موتور سیکلت های ماجراجویی است که می‌توانید بخرید.

اگرچه هوندا به طور سنتی در این بخش بسیار محافظه کار است، آنها در بخش طراحی مانور زیادی نمی دهند؛ با این حال زیبایی این موتور سیکلت شما را جذب خواهد کرد.

مدل پایه مقرون به صرفه

با قیمت پایه ۱۵۰۰۰ دلار، موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا مقرون به صرفه ترین موتور سیکلت ماجراجویی بزرگ است. امروزه در بازار چندین موتور سیکلت سایز متوسط وجود دارد که از مدل پایه این موتور سیکلت  گران ترند.

​​اگر بودجه‌ی بیشتری دارید؛ می‌توانید مدل های ارتقا یافته با قیمت نزدیک به  ۲۰۰۰۰ دلار را بخرید. این موتور سیکلت ها نیز ارزش خرید بالایی دارند.

DCT

اگر قصد موتورسواری در جاده های آسفالت را دارید و تنها در برخی موارد دل به جاده های خاکی می‌زنید؛ این  موتور سیکلت برای شما ایده آل است.

این موتورسیکلت دارای گیربکس دوکلاچه است.

گیربکس دوکلاچه یا همان DCT  مخفف Dual Clutch Transmission است. این سیستم یک نوع گیربکس اتوماتیک است که از دو نوع کلاچ مختلف استفاده می شود. عملکرد این گیربکس کاملا اتوماتیک است و راننده هیچ دخالتی برای تعویض دنده ندارد.

 فن آوری

این موتور سیکلت دارای یک IMU شش محوره با ABS حساس است که برای سواری در خارج از جاده می‌توانید آن را تعویض کنید.  یک داشبورد TFT نیز در دسترس است که با Android Autoو  Apple CarPlay بهینه شده است.

ایمنی

داشتن ABS در یک موتور سیکلت مدرن اولین قدم ضروری است، اما داشتن یک بخش قابل تعویض برای سواری آفرود بسیار مفید است و واقعاً تجربه رانندگی ایمن‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اضافه شدن یک واحد اندازه‌گیری IMU (واحد اندازه‌گیری اینرسی) به موتورسیکلت‌ها، بسیار کاربردی است و موتور سیکلت های بزرگ‌تر و قدرتمندتر مانند آفریقا دوقلو را کاملاً ایمن‌تر می‌کند.

پایایی یا قابلیت اطمینان

همه‌ی ما می‌دانیم هوندا یک برند قابل اعتماد است و تمام محصولات آن قابلیت اطمینان بالایی دارند و آفریقای دوقلو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته برای افزایش این قابلیت اطمینان ممکن است نسبت به برخی رقبا ضعیف‌تر باشد؛ اما این تفاوت آنقدرها زیاد نیست که شما احساس بازنده بودن داشته باشید.

کاربر پسند

این موتور سیکلت ترکیبی از قدرت قابل کنترل، توان بالا و فناوری است که آن را  با یکی از کاربر پسندترین موتورسیکلت های ماجراجویی بزرگ تبدیل کرده است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، ارتفاع صندلی یک عامل محدود کننده خواهد بود، و همانطور که در مورد اکثر موتورسیکلت های ماجراجویی وجود دارد، وزن آن بیش از ۵۰۰ پوند است، بنابراین اگر نتوانید هر دو پا را زمین بگذارید؛ در جاده های خاکی دچار مشکل خواهید شد.

موتور سیکلتی برای کارهای روزانه

برخلاف برخی از موتورسیکلت  های بزرگ‌تر در این دسته، این مدل قابلیت استفاده در جاده های شهری را دارد و برای رفت‌وآمد روزانه‌تان مناسب است.

این موتورسیکلت مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای دارد، بنابراین واقعاً یکی از آن موتورسیکلت  هایی است که می‌توانید برای انجام کارهای روزانه خریداری کنید. برای کسانی تنها بودجه‌ی خرید یک موتورسیکلت را دارند؛ موتور سیکلت آفریقا دوقلو هوندا یک انتخاب عالی است.

منبع:hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.