علائم خرابی دلکو در خودروهای کاربراتوری

امروزه وابستگی مردم به خودرو بسیار افزایش یافته است و مردم اموری چون مسافرت، رفتن به محل کار یا مدرسه را با خودروهای شخصی انجام می‌دهند. در بعضی مواقع ممکن است موتور خودرو روشن نشود، وقتی موتور اتومبیل ریپ می‌زند اما شروع به کار نمی‌کند احتمالاً جرقه‌ای از طرف دلکو وجود ندارد. دلکو یکی از اجزای مهم خودرو می‌باشد که وظیفه اصلی آن تامین برق و شارژ باتری خودرو است، نام اصلی آن Distributor یا توزیع کننده می‌باشد که در موتورهای احتراق داخلی، جریان برق با ولتاژ بالا را از کویل تحویل گرفته و به شمع‌ها می‌رساند تا براساس ترتیب خاصی احتراق را دارای نظم کند. برای عیب‌یابی مشکل، دانستن علت اصلی آن ضروری است. با ما همراه باشید تا علائم خرابی دلکو در خودروهای کاربراتوری را برایتان شرح دهیم.

هیچ جرقه‌ای از دلکو یا توزیع کننده نمی‌آید: چرا این اتفاق می‌افتد؟
بسیاری از دارندگان خودرو هنگام روشن شدن وسایل نقلیه با مشکل روبرو می‌شوند. در مرحله اول باید تأیید کنید كه موتور خودرو جرقه‌ای ندارد. قبل از شروع آزمایش، اطمینان حاصل کنید که یک باتری کاملاً شارژ شده است. برای این کار سیستم سوخت را غیرفعال کرده و دستگاه آزمایش جرقه را قرار دهید. سرانجام برای خاموش کردن موتور و جستجوی جرقه از یک نفر کمک بگیرید. شما می‌توانید اطلاعات خود را در مورد نکات مربوط به مشکلات رایج در خودرو به روز کنید تا عملکرد موتور خودرو را بهبود بخشید. هنگامی که مطمئن شدید موتور خودرو جرقه نمی‌زند مرحله دوم یافتن دلیل است. در اینجا برخی از دلایل برجسته برای کمک به شما در یافتن علت ذکر شده است.

علائم خرابی دلکو در خودروهای کاربراتوری

موقعیت میل لنگ

میل لنگ یک ابزار الکتریکی نسبتا پیشرفته در موتورهای احتراق داخلی است. در مرحله اول چک کنید که سیم‌های شکسته یا شل در سیم اتصال به ماژول کنترل قدرت وجود نداشته باشد. سنسور موقعیت میل لنگ می‌تواند به شما در یافتن مشکل با میل لنگ کمک کند. این سنسور وظیفه تشخیص و گزارش لحظه‌ای دور موتور به ECU را دارد و به همین جهت در امر حرکت خودرو، نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند. به طور کلی محاسبه دور موتور، تنظیم دور موتور آرام و ارسال اطلاعات زمان جرقه زنی، از وظایف اصلی سنسور موقعیت می‌باشد. اگر سنسور به دلایلی دچار مشکل شود، نمی‌تواند سیگنال را به ECU ارسال کند، در نتیجه خودرو به هیچ وجه روشن نخواهد شد و اگر خودرو در حال کار باشد به سرعت خاموش می‌گردد.

علائم خرابی دلکو

ماژول احتراق

وقتی قادر به راه اندازی خودرو نیستید، باید ماژول‌های احتراق را بررسی کنید. سوئیچینگ یک منبع تغذیهٔ الکترونیکی است که شامل یک تنظیم‌کنندهٔ جریان برای داشتن کارایی خیلی بالا در هنگام تغییر توان الکتریکی است. بنابراین، اشتباه نیست که بگوییم آنها به عنوان نقاط مکانیکی عمل می‌کنند. برخی از ورودی‌های خارجی برای کمک به کار کردن ماژول‌های احتراق لازم است. سیم‌های سست، شکسته و یا معیوب در ماژول احتراق می‌تواند دلیلی بر عدم ایجاد جرقه از سوی توزیع کننده باشد. تمیز کردن پایانه‌های اکسیده شده و تعویض سیم‌های معیوب تصمیم خوبی برای رفع آن است.

سیم پیچ احتراق

سیم پیچ احتراق قدرت باتری ضعیف را به یک جرقه قدرتمند تبدیل می‌کند. بعضی اوقات ماشین مدتی کار می‌کند و پس از آن موتور خودرو متوقف می‌شود. معیوب بودن کویل احتراق می‌تواند یکی از علائم خرابی دلکو باشد که به دلیل افزایش درجه حرارت سیم پیچ یا ماژول احتراق این مشکل بوجود می‌آید. خبر خوب این است که پس از خنک شدن درست می‌شود و شروع به کار می‌کند. گاهی مشکلی که در مورد کویل احتراق وجود دارد منجر به عدم موفقیت خودرو می‌شود.

علائم خرابی دلکو

ترک خوردگی درپوش توزیع کننده

بررسی درپوش توزیع کننده مهم است. وقتی که یک وسیله نقلیه به طور ناگهانی متوقف می‌شود و مجدداً راه اندازی نمی‌شود، بررسی کنید که داخل یا خارج آن چیزی وجود نداشته باشد. درپوش دلکو یا توزیع کننده باید بدون زنگ زدگی یا بدون خوردگی باشد.

ناقص بودن سوئیچ احتراق

سوئیچ احتراق ضعیف‌ترین قسمت سیستم احتراق خودرو است که در محفظه احتراق موتور قرار گرفته است. در سوئیچ احتراق سه موقعیت وجود دارد که پس از وارد کردن کلید متوجه خواهید شد. هنگام تغییر وضعیت “روشن”، چراغ داشبورد روشن می‌شود. اگر آنها نتوانند روشن شوند، این می‌تواند نشانه‌ای از ناقص بودن سوئیچ اشتعال باشد.

نکته نهایی
اگر علائم خرابی دلکو در خودروهای کاربراتوری به دلایل فوق نباشد واگذاری ماشین به متخصصان حرفه‌ای توصیه می‌شود زیرا می‌توانند مشکل را تشخیص داده و هرچه سریع‌تر مسئله را حل کنند.

منبع: behind no spark from distributor

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.