ترفندهای تمیز نگه داشتن ماشین

نگهداری خودرو زمان زیادی می‌برد و  هزینه آن گران است، اما در مورد تمیز نگه داشتن ماشین می‌توانید با رعایت چند نکته کلیدی کمی پول صرفه جویی کنید. اگر باهوش هستید و برخی ترفندها را می‌دانید نیازی نیست پول زیادی صرف تهیه وسایل نظافت خودرو،کارواش و موارد دیگر کنید. در این مطلب نکات بسیار زیادی درباره تمیز کردن ماشین بیان شده است که می‌تواند برایتان مفید باشد.

۱۱ نکته درباره تمیز نگه داشتن ماشین

تمیز کردن ماشین علم موشکی نیست، بلکه روند کار بسیار آسان است البته اگر بدانید چه کاری باید انجام شود.

۱- با روغن زیتون قسمت‌های چرمی را جلا دهید

یکی از موارد مهم درباره وسایل چرمی جلوگیری از ترک خوردگی آن‌هاست، با استفاده از یک ماده ساده مانند روغن زیتون می‌توانید صندلی‌های چرمی و داشبورد خودرو را براق و بدون گرد و غبار نگه دارید. مقداری روغن زیتون را روی یک پارچه تمیز بگذارید و روی صندلی‌ها و داشبورد بمالید. روغن زیتون چیزی است که شما در خانه خود دارید و بسیار ارزان‌تر از لاستیک گران قیمت چرم است.

۲- از خمیردندان برای پوشش چراغ‌های مات و ابری استفاده کنید

مات و ابری شدن چراغ‌های جلو مشکل بزرگی هستند و شما می‌توانید با استفاده از موادی مانند خمیر دندان معمولی آن را حل کنید. مقداری خمیردندان را روی پوشش پلاستیکی چراغ‌های جلو مالیده و سپس با یک پد نرم مواد خمیردندان را بر روی سراسر سطح چراغ پخش نمایید. در انتها با استفاده از آب گرم سطح مورد نظر را شسته و با یک دستمال نرم کتان آن را خشک نمایید. برای سالم ماندن درخشش، چراغ‌ها را با سطح مورد نظر پولیش کنید.

تمیز نگه داشتن ماشین

۳- یک لایه محافظ با روکش‌های سرامیکی ایجاد کنید

همه افراد دوست دارند که ماشین‌شان کاملاً جدید بنظر برسد، اما به نظر می‌رسد که قسمت بیرونی خودرو به مرور زمان زیبایی و جذابیت خود را از دست می‌دهد. با وجود شستشوی منظم، لکه‌های آب، گردو غبار و لکه‌ها روی سطح بیرونی مستقر می‌شوند و ظاهر آن را خراب می‌کنند. با استفاده از روکش‌های سرامیکی می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید. این روکش‌های سرامیکی زمانی یک ماده پرهزینه بود (زمانی که فقط در دسترس برخی از متخصصان حرفه‌ای بود) اما امروزه به دلیل قیمت خوب و در دسترس بودن بیشتر کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. این پوشش باعث ایجاد یک لایه اضافی بر روی نقاشی، گل، دوده و لکه‌های آب می‌شود.

۴- از نرم‌ کننده موی حاوی لانولین استفاده کنید

بسیاری از افراد از تمیز نگه داشتن ماشین ناامید می‌شوند زیرا ماشین آنها علی رغم تمیز کردن مرتب، درخشش نمی‌یابد. یکی از ارزان‌ترین نکات برای تمیز کردن ماشین این است که  آن را با نرم‌ کننده مو دارای لانولین بشویید. با این روش، انگار اتومبیل خود را تازه واکس زده‌اید. ضمن آن که در هوای بارانی، باران به‌ راحتی از روی آن رد شده، کم‌تر لک خواهد شد.

۵- زنگ زدگی را با استفاده از نوشابه پاک کنید

زنگ زدگی می‌تواند مانند باکتری‌ها پخش شود، امروز یک نقطه کوچک است و در یک چشم بر هم زدن در سراسر بدنه خودرو پخش می‌شود. زنگ به معنای واقعی کلمه فلز را می‌خورد، بنابراین باید سریعاً قبل از آسیب شدید خودرو اقدام کنید. یک راه حل ساده پاشیدن نوشابه بر روی آن لکه‌ها و پاک کردن آن است. شاید لازم باشد کمی از قدرت بازوی خود استفاده کنید اما این روش بسیار مؤثر عمل می‌کند زیرا اسید موجود در نوشابه باعث از بین رفتن زنگ زدگی می‌شود.

تمیز نگه داشتن ماشین

۶- عکس‌ها را با اسپری WD-40 حذف کنید

همه ما درد از بین بردن چسب باقیمانده سپر را می‌دانیم، خوب اسپری WD-40 این کار را به یک کار آسان تبدیل می‌کند. فقط کافی است برچسب‌ها را با مایع خیس کنید و حداقل ۵ دقیقه صبر کنید. برچسب‌ها به راحتی از سطح پوست جدا می‌شوند. این اسپری حلالی بسیار قوی بوده و برای از بین بردم مواد مختلف از قبیل موم، گریس، قیر، صمغ و انواع چسب کاربرد دارد.

۷- از اسلایم برای گوشه‌های سخت استفاده کنید

Slime ابزاری عالی برای دستیابی به تمامی قسمت‌هایی است که تمیز کردن آن با پارچه سخت است مانند نواحی اطراف گیربکس، شکاف‌های بین صندلی‌ها، جعبه داشتبورد و سایر مکان‌های سخت.

۸- روی صندلی‌ها را جارو کنید

افرادی که حیوانات خانگی دارند می‌دانند که برداشتن موهای حیوانات از صندلی‌های ماشین و جاهای دیگر چقدر سخت است. خبر خوب این است که شما نیازی به استخدام یک فرد حرفه‌ای برای تمیز کردن آن ندارید. از یک جاروبرقی با مکش قوی استفاده کرده و تمام آن قسمت‌ها را جارو کنید.

تمیز نگه داشتن ماشین

۹- تیغه‌های برف پاک کن را تمیز کنید

¼ پیمانه آمونیاک را با ۱ پیمانه آب سرد مخلوط کنید. به آرامی تیغه‌های لاستیکی برف‌پاک‌کن را بلند کنید و دو طرف پره‌ها را با یک پارچه نرم آغشته به محلول پاک و قبل از گذاشتن در جای خود با دستمال دیگر خشک کنید.

۱۰- لکه‌ها را با محلول خانگی از بین ببرید

مخلوطی از آمونیاک و آب نه تنها لکه‌های خودرو را از بین می‌برد بلکه رنگ آن را نیز روشن‌تر می‌کند. وقتی می‌توانید چنین تمیزکننده ارزانی داشته باشید چرا باید برای محصولات گران قیمت هزینه کنید.

۱۱- لاستیک‌ها را تمیز کنید

تمام این نکات تمیز نگه داشتن ماشین در مورد تمیز کردن فضای داخلی و تقویت ظاهری آن است. اما لاستیک‌ها چطور؟ نگران نباشید! یک راه حل خانگی نیز برای آنها وجود دارد. با مخلوط کردن نصف فنجان جوش شیرین با یک قاشق غذاخوری صابون ظرف خمیری ایجاد کنید. خمیر را روی لاستیک و توپی بمالید و با آب گرم صابون را پاک کنید. آنها دوباره کاملاً جدید به نظر می‌رسند.

منبع: genius car cleaning tips

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.