بهترین مارک‌های دوچرخه‌های جهان

دوچرخه‌ها پرکاربردترین وسیله نقلیه در جهان هستند و بسیاری از افراد هنوز هم دوست دارند که از دوچرخه برای حمل و نقل خود استفاده کنند. دوچرخه‌ها علاوه بر اینکه بیشتر از سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساده ترین وسیله نقلیه نیز هستند و در مقایسه با انواع وسایل نقلیه نسبتاً ارزان هستند. از دوچرخه می‎توان به عنوان وسیله حمل و نقل، همچنین برای تورهای تفریحی و تمرینات ورزشی استفاده کرد. در بازار مارک‌ها و مدل‌های زیادی وجود دارد که در همه رده‌های قیمتی و برای همه اقشار مردم ارائه می‌شود. برای انتخاب بهترین دوچرخه باید سبک، بودجه، استحکام، دوام و در نهایت زیبایی آنها را در نظر بگیرید. در مطلب زیر به بهترین مارک‌های دوچرخه‌های جهان اشاره میکنیم:

۱- Giant
دوچرخه Giant بدون شک برنده این لیست است. این دوچرخه رایج‌ترین مارک است و بیشترین تقاضا را در میان دوچرخه‌های موجود در بازار دارد. تولید کننده این دوچرخه در تایوان است، اما در هلند و چین هم کارخانه‌های تولیدی دارد. Giant در همه رده‌ها دوچرخه تولید می‌کند و از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است. این شرکت در سال ۱۹۷۲ و با این هدف جهانی تأسیس شد که دوچرخه سواری نه تنها بهتر است بلکه برای همه افراد نیز قابل دسترس خواهد بود.

دوچرخه Giant
دوچرخه Giant

۲- GT Bikes
GT Bikes در سال ۱۹۷۲ توسط ریچارد لانگ و گارت تومر تأسیس شد و در این صنعت نیز نیروهای بزرگی محسوب می‌شود. این شرکت در کالیفرنیا مستقل است و به دلیل ساخت سه نوع دوچرخه یعنی دوچرخه‌های جاده‌ای، دوچرخه‌های BMX و دوچرخه‌های کوهستانی مشهور است.

۳- Santa Cruz
این یکی از برترین و محبوب‌ترین مارک‌های دوچرخه در جهان است که عمدتا به اجراهای کلاس بالا نسبت داده می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۹۳ توسط ریچ نواک و راسکوپ راک تأسیس شد و با تولید دوچرخه‌های رده بالا همراه بود. اگرچه سانتا کروز عمدتا به خاطر دوچرخه‌های برتر خود معروف است، اما از جهت دوچرخه‌های با کیفیت و مقرون به صرفه نیز مناسب است.

۴- Trek
دوچرخه Trek در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون از دوام بالایی برخوردار بوده است. این شرکت به عنوان یک رهبر دوچرخه در جهان در نظر گرفته می‌شود و محصولات خود را با نام‌های تجاری مختلفی همچون Grey Fisher، شرکت دوچرخه Electra ،Klein و Diamant Bikes به فروش می‌رساند. اینها عمدتاً از دوچرخه‌های محدوده‌ای هستند که از دوام بالایی برخوردار بوده و حتی توسط بچه‌های سنگین وزن تا حدود ۱۵۰ کیلوگرم نیز قابل استفاده هستند. محصولات Trek Cycles در بیش از ۹۰ کشور جهان عرضه می‌شود. این شرکت تنها در آمریکای شمالی، حدود ۱۷۰۰ نمایندگی دارد.

دوچرخه Trek
دوچرخه Trek

۵- Specialized
این دوچرخه در بین معروف‌ترین و بهترین مارک‌های دوچرخه در جهان قرار دارد و در صنعت ورزشی بسیار پرطرفدار بوده است. با این دوچرخه به راحتی می‌توانید در کوهستان دوچرخه سواری کنید و از آن لذت ببرید. در هر بازه قیمتی می‌توانید یک محصول تخصصی تهیه کنید و ماجراجویی با دوچرخه را از همین امروز شروع کنید.

۶- Cannondale
این شرکت در سال ۱۹۷۱ در کانادا تأسیس شد و تولید خود را از سال ۱۹۸۳ آغاز کرد و از این پس هرگز به عقب نگاه نکرده است. این شرکت به واسطه قاب‌های آلومینیومی دوره جدیدی را در صنعت دوچرخه ایجاد کرده است و یکی از بهترین مارک‌های دوچرخه‌های جهان می‌باشد. در سال‌های اخیر به طرح‌های الیاف کربن مشغول است که از هر لحاظ صنعت را درگیر می‌کند. به طور خلاصه دوچرخه‌های تولید شده Cannondale با راندمان فوق العاده همراه هستند، از طرفی Cannondale اخیراً با هدف قرار دادن بازار آسیا، کارخانه‌ای در تایوان تأسیس کرده است.

۷- Marin Cycles
دوچرخه مارین در شهرستان مارین در کالیفرنیا و در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد و پس از به آن طراحی، ساخت و فروش دوچرخه‌های با کیفیت پرداخته است. این شرکت مدت‌ها است که بهترین شرکت دوچرخه سازی در ایالات متحده محسوب می‌شود. از طرفی با داشتن تخصص در دوچرخه‌های کوهستانی با برخی از پرمصرف‌ترین دوچرخه‌های جهان ارتباط دارد. این شرکت در تلاش است تا محصولات اختصاصی طراحی کند و تجربه‌ای بی نظیر به بازار ارائه دهد. با دوچرخه‌های مارین آماده باشید تا یک ماجراجویی شبیه رویا را تجربه کنید.

Marin
دوچرخه Marin

۸- Yeti Cycles
دوچرخه‌های Yeti با اطمینان از محصولات خود که به راحتی با آزمایش‌های گوناگونی تضمین می‌شوند، به یک نیروی بزرگ در صنعت تبدیل شده‌اند. این شرکت در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و هم اکنون دوچرخه‌هایی با کیفیت طراحی و تولید می‌کند. این شرکت با استفاده از طراحی ZeroLoss Technology، به طور شگفت آوری دوچرخه‌های تراز شده را به کاربران خود ارائه می‌دهد، دوچرخه‌های تراز شده یک ویژگی بسیار مهم است که در هنگام کوهنوردی مورد نیاز است. این شرکت با تیمی از طراحان خلاق همکاری می‌کند، از این رو مجموعه آنها تجربه کاملاً متفاوتی از دوچرخه کوهستان را نسبت به سایر شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

۹- Kona Bicycles
این یکی دیگر از بهترین مارک‌های دوچرخه‌های جهان است که مکان‌های اصلی تولید آن در واشنگتن، ژنو و ونکوور است. این شرکت در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد و به عنوان اولین شرکتی اعتبار دارد که طراحی و ساخت کامل دوچرخه کوهستان را تأیید کرده است. توانایی اداره کردن دوچرخه در زمین‌های سراشیبی توانایی زیادی می‌خواهد که این شزکت به این مورد توجه زیادی کرده است. این شرکت دوچرخه‌های خود را با استفاده از مواد با کیفیت مانند آلومینیوم، فیبر، فولاد، کربن و تیتانیوم می‌سازد. آنها محصولات خود را در حدود ۶۰ کشور در سراسر قاره‌ها به بازار عرضه می‌كنند. Kona طیف گسترده‌ای از دوچرخه‌ها از جمله cyclocross ،commuter، دوچرخه کوهستان و… را به بازار ارائه می‌دهد.

۱۰- Merida Bikes
در دهه ۱۹۷۰ به نظر می‌رسد انقلاب دوچرخه‌ای رخ داده است. این را می‌توان از تعداد شرکت‌های بزرگ اشاره شده در این لیست فهمید که در این مدت شروع به کار کرده‌اند، از این رو می‌توان دهه ۱۹۷۰ را به طور صحیح به دوران انقلاب دوچرخه نام‌گذاری کرد. یکی از این شرکتها که در این دوره تاسیس می‌شود Merida Industry Co Ltd است که در تایوان مستقر است و از سال ۱۹۷۲ آغاز به کار کرد. این شرکت با تأسیس Ike Tseng سالانه حدود ۲٫۲ میلیون دوچرخه تولید می‌کند و این دوچرخه‌ها را در حدود ۷۷ کشور پخش می‌کند. دوچرخه‌های Merida با قیمت‌های خوب، طرح‌های شیک و زیبا ارائه می‌شوند.

منبع: Bike Brands in the World

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.