آموزش نصب دزدگیر ماشین و لوازم مورد نیاز

دزدگیر ماشین روشی مؤثر برای تضمین سرمایه و ایجاد آرامش خاطر است. در حالی که بسیاری از ماشین‌ها با نوعی سیستم دزدگیر ارائه می‌شوند اما برخی ماشین‌ها اینطور نیستند. جای تعجب نیست که بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از خرید خودرو روی آن دزدگیر نصب کنند. حتی اگر ما توصیه کنیم بهتر است دزدگیر ماشین را یک تعمیرکار ماهر به صورت حرفه‌ای انجام دهد اما بعضی افراد می‌خواهند خودشان این کار را انجام دهند. نصب دزدگیر ماشین ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما با کمی آماده سازی و اطلاعات، چیزی جز یک سری کارهای کوچک و ساده به نظر نمی‌رسد. ما در اینجا به شما کمک خواهیم کرد تا این کار را به درستی انجام دهید. در اینجا برخی دستورالعمل‌های درست در مورد نصب دزدگیر ماشین بیان شده است.

آماده شدن برای کار
قبل از هر کاری، کتابچه راهنمای محصول را بخوانید، پس از اتمام، دوباره و دوباره آن را بخوانید تا زمانی که ایده خوبی برای انجام کار خود داشته باشید. هیچ جیز پیچیده‌ای وجود ندارد که بگوییم نصب دزدگیر ماشین کار بسیار مشکلی است. اگر قصد دارید واحد دزدگیر ماشین را خودتان نصب کنید، حتما زمان زیادی را برای این کار اختصاص دهید.

این قطعات را آماده کنید که در نصب دزدگیر ماشین بسیار ضروری هستند.

دستورالعمل نصب و راه اندازی
جعبه کنترل / گیرنده
آژیر
رله قطع کننده استارتر
حسگر شوک
هر نوع سیم کشی
فرستنده از راه دور

نصب دزدگیر ماشین

همچنین باید این ابزارها را گردآوری کنید:
مولتی متر
پیچ گوشتی
نوارهای سیم
انبردست خطوط
نور آویزان
نوار الکتریکی
کابل رابط

سه قطعه اصلی دزدگیر ماشین که در ابتدا روی آن تمرکز خواهیم کرد آژیر، واحد کنترل / گیرنده و حسگرهای شوک هستند. آژیر زیر کاپوت قرار خواهد گرفت و واحد کنترل در نزدیکی سیم کشی احتراق، داخل وسیله نقلیه و زیر فرمان خواهد بود. بهترین مکان برای قرار دادن سنسور شوک در زیر پنلی است که درب کنار راننده را پوشش می‌دهد.

واحد کنترل / نصب گیرنده
واحد کنترل را باید تا حد امکان نزدیک سیم کشی جرقه نصب کنید. همچنین اگر می‌خواهید سوئیچ قطع کننده را به سیستم اضافه کنید، باید رله سوئیچ را در اینجا نصب کنید (رله یک سوئیچ الکترونیکی است که تحت کنترل سایر مدارات الکترونیکی باز و بسته می‌شود). اطمینان حاصل کنید که هیچ کیسه هوایی در این منطقه وجود ندارد، این نکته بسیار مهم است. سیم کشی عرضه شده را به کنترلر وصل کنید. همچنین در این زمان سیم‌های وصل شده به آژیر از طریق دهانه فایروال را اجرا کنید. راهنمای سیم کشی موجود در دفترچه راهنما را دنبال کنید تا ببینید برای اتصال آن به چه سیم‌هایی نیاز دارید. برای این کار از اتصالات سیم T-tap استفاده کنید و سپس اتصالات را در نوار الکتریکی بپیچید.

نصب آژیر
فایروال به خودی خود همیشه مکان مناسبی برای سوار کردن آژیر است. اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است روی سطح صاف قرار بگیرد. پس از نصب، سیم را به آن متصل کنید، سیمی که از طریق واحد کنترل به فایروال وارد کرده‌اید.

نصب سنسور شوک
شما باید حداقل به طور جزئی پنل درب را بردارید تا بتوانید سنسور شوک را به صورت محکم در قسمت داخلی درب نصب کنید. در مرحله بعد سیم‌های وصل شده از حسگر شوک را به قسمت کنترل وصل کنید. این کار را انجام دهید تا از لبه جلوی درب و سپس زیر فرش کف عبور کند. این کار باعث می‌شود که سیم از دسترس خارج شود و به طور تصادفی بیرون کشیده نشود.

نصب دزدگیر ماشین

سایر اتصالات
در این مرحله با توجه به نحوه پیکربندی دزدگیر ماشین ممکن است اتصالات دیگری هم داشته باشید. این اتصالات شامل مواردی مانند حسگرهای باز کردن درب و سنسورهای باز کردن صندوق عقب است. شما باید سیم های ورود و خروج آنها را ردیابی کنید و سپس آنها را به سیم‌های دزدگیر جدید متصل کنید. به یاد داشته باشید که یک اتومبیل فقط ۱۲ ولت برق دارد. بنابراین از نوعی مولتی متر استفاده کنید تا نشان دهد هنگام تغییر سیم، هر کدام از سیم‌ها چند ولتاژ هستند. این کار را قبل از پیچاندن سیم‌ها انجام دهید. قبل از انجام هر کار دیگری دوباره بررسی کنید که همه اتصالات سیم کشی به درستی وصل شده باشند. اطمینان حاصل کنید که هیچ سیم قلاب شده‌ای وجود نداشته باشد. اگر هم وجود دارد اطمینان حاصل کنید که این سیم‌ها هیچ نقشی ندارند.

تست دزدگیر ماشین جدید
بعد از اینکه دوبار بررسی کردید که همه چیز درست است، اکنون وقت آن رسیده است که سیستم را تست کنید. برای این کار ریموت خود را نگه دارید و یک بار دکمه‌ها را روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که دکمه مورد نظر دارای واکنش مناسبی است و عملکرد آن با نشانه دکمه مطابقت دارد. در صورت بروز هرگونه مشکلی مجبور خواهید بود سیم و سایر اتصالات سیم را دوباره بررسی کنید. اگر مشکلی نداشت پس اکنون باید این آرامش را داشته باشید که وسیله نقلیه شما نسبت به گذشته از سرقت محافظت می‌شود. اگر دزدگیر جدید ماشین دارای عملکردهای قابل برنامه است، باید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید.

منبع: car alarm installation

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.