پرسرعت‌ترین ماشین جهان در سال ۲۰۱۸

وقتی صحبت از خودرو و رانندگی می‌شود، سرعت همیشه مطلوب‌ترین جنبه خودروی چهار چرخ است. به همین دلیل، همه دارندگان اتومبیل در جهان می‌خواهند سریع‌ترین اتومبیل را در گاراژ خود داشته باشند. در واقع عشق به سرعت از سنین پایین در بسیاری از افراد دیده می‌شود. علی رغم خطر آشکار آن، بسیاری از رانندگان تمام زندگی خود را صرف جستجوی پرسرعت‌ترین ماشین جهان می‌کنند تا هوس سرعت خود را برآورده سازند. اگر شما یکی از آنها هستید، در اینجا ۱۰ خودروی سریع جهان را بیان کرده‌ایم که برخی از آنها ممکن است گران‌ترین خودرو باشند.

Ferrari F12 Berlinetta
لیست پرسرعت‌ترین ماشین جهان نمی‌تواند بدون فراری F12 برلینتا شروع شود. این خودرو توسط مشهورترین تولید کننده اتومبیل‌های ورزشی Ferrari ساخته شده است و از سال ۲۰۱۲ وارد دنیای خودرو شد. این خودرو مجهز به موتور V12 می‌باشد و با افتخار عنوان “سوپر اتومبیل سال ۲۰۱۲” و “بهترین عملکرد موتور بین‌المللی سال ۲۰۱۳” را در کارنامه دارد. فراری F12 برلینتا با سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت و قیمت پایه ۳۱۶۰۰۰ دلار یک انتخاب برتر در لیست است.

Porsche 918 Spyder
یکی دیگر از موتورهای چهارچرخ متحرک که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد پورشه ۹۱۸ Spyder است. پورشه ۹۱۸ اسپایدر همانند فراری F12 برلینتا حداکثر سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت را با یک پیشرانه‌ی بنزینی V8 و دو موتور برقی فراهم می‌کند. پورشه ۹۱۸ اسپایدر دومین خودرو هیبریدی پلاگین پورشه به همراه Panamera S E-Hybrid در سال ۲۰۱۴ بود. قیمت این محصول در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۹۵۰۰۰۰ دلار تعیین شد. در ماه دسامبر سال بعد این خودرو به طور کامل فروخته شد و در ژوئن ۲۰۱۵ پایان یافت.

Mclaren P1
گرچه ما در مورد نادر بودن این خودروها صحبت می‌کنیم اما با افتخار یک محصول محدود در انگلیس را برای شما به ارمغان می‌آوریم: مک لارن P1. این خودرو تنها با ۳۷۵ دستگاه و قیمت ۱۱۵۰۰۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۵ به پایان رسید. مک لارن P1 قطعاً یکی از نادرترین و گرانترین سوپراسپرت‌هایی است که میلیون‌ها نفر می‌خواهند آن را به دست آورند. این خودرو نه تنها پرسرعت‌ترین ماشین جهان است بلکه با فن آوری فرمول ۱ و قدرت ترکیبی، همراه با چرخ دنده عقب و طراحی موتور میانی، جانشین F1 است.

مک لارن P1
مک لارن P1 پرسرعت‌ترین ماشین جهان

Lamborghini Aventador Lp700
در ادامه معرفی پرسرعت‌ترین ماشین جهان، باید به Lamborghini Aventador Lp700-4 اشاره کنیم. این یکی از معدود اتومبیل‌هایی است که ایده‌ای از Estoque و Reventón دارد که هر دو از لامبورگینی‌های محبوب هستند. این خودرو با قیمت پایه ۴۰۰۰۰۰ دلار عملکرد خوبی دارد: این خودرو سریعاً به حداکثر سرعت ۲۱۷ مایل در ساعت می‌رسد. لامبورگینی Aventador Lp700-4 همچنین در یکی از مشهورترین فیلم‌ها: Transformers: Age of Extincion ظاهر می‌شود.

Noble M600
Noble M600 که نخستین بار توسط Noble Automobile در لایستریرایر ساخته شد به راحتی به یکی از خیره‌کننده‌ترین خودروهای مورد پذیرش کل دنیا تبدیل شد. این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت خود را با سرعت ۲۲۶ مایل در ساعت برساند که حتی از استون مارتین افسانه‌ای نیز سریع‌تر است. نوبل M600 مجهز به یک توربوشارژر دوتایی Volve 8 است و با قیمت بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

Pagani Huayra
این سوپراسپرت با سرعت خود، بازار جهان را در یک چشم به هم زدن بر هم زده است. این ماشین از سرعت شگفت انگیز (بیش از ۲۳۰ مایل در ساعت) برخوردار است و طراحی منحصر به فردی دارد. جای تعجب نیست که این خودرو “خودروی هایپرکار سال ۲۰۱۲” نامیده می‌شود. نام این خودرو از الههٔ بادها در عقاید آمریکای جنوبی گرفته شده‌است. خودروی پاگانانی با داشتن موتور Twin-turbo V12 و ۶ لیتری می‌تواند ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

Zenvo St1
زنوو (به دانمارکی: Zenvo) کارخانه اتومبیل‌سازی دانمارکی است، که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و در سال ۲۰۰۸ نخستین محصول خود را با نام st1 معرفی کرد. این خودرو به یک موتور V8 کلاسیک مجهز است که در عین حال ۱۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتون در متر گشتاور تولید کند. با کمک فضای داخلی این وسیله نقلیه می‌تواند در عرض ۸٫۹ ثانیه به ۲۰۰ مایل در ساعت برسد. اما این تنها نقطه قوت آن نیست: Zenvo St1 به دلیل حداکثر سرعت ۲۳۳ مایل در ساعت در لیست پرسرعت‌ترین ماشین جهان دیده می‌شود.

بوگاتی ويرون سوپراسپرت
بوگاتی ويرون سوپراسپرت پرسرعت‌ترین ماشین جهان

Koenigsegg Agera R
در مدت زمان كوتاهی، کونیگزگ Agera R نام خود را در لیست بهترین سوپراسپرت‌ها در بازار و پرسرعت‌ترین ماشین جهان مطرح كرده است. راز آنها چیست؟ این مدل Agera R ترکیب کاملی از قدرت و انرژی است. با سرعت بیش از ۲۷۳ مایل در ساعت این اتومبیل همه رقبا را در جاده جا می‌گذارد تا دومین خودروی سریع جهان باشد. با Agera R از Koenigsegg ماشینی را به دست می‌آورید که می‌تواند در ۲٫۵ ثانیه از صفر به بیش از ۶۰ مایل در ساعت برسد. این خودرو قادر است حداکثر قدرت ۱۱۴۴ اسب‌بخار را تولید کند و حداکثر گشتاور ۱۲۷۱ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار دهد. با استفاده از این موتور ۵ لیتری توربوشارژ V8 DOHC، این خودرو فقط ۱۱٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا هنگام شروع کار به ۱۸۶ مایل در ساعت برسد.

Bugatti Veyron Super Sport
بوگاتی ویرون سوپر اسپورت همان چیزی است که صاحبان خودرو هنگام دیدن آن هیجان زده می‌شوند. بوگاتی ویرون یک بار رکورد جهانی گینس را به دلیل داشتن سریع‌ترین سوپراسپرت جهان با علامت ۲۵۰ مایل در ساعت کسب کرد. پیش از آنکه کونیگ زگ آگرا RS رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را بشکند این خودرو به مدت ۷ سال عنوان سریع‌ترین سوپراسپرت جهان را در اختیار داشت. چند سال بعد، Bugatti Veyron Super Short با حداکثر سرعت ۲۶۸ مایل در ساعت معرفی شد.

Hennessey Venom Gt
هنسی ونوم جی‌تی با ۲۷۰ مایل در ساعت سرعت، پرسرعت‌ترین ماشین جهان است. این اتومبیل با استفاده از یک موتور ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری مجهز به دو توربوشارژر با توان باور نکردنی ۱۲۰۰ اسب بخار (۲۰۰ اسب بخار بیشتر از بوگاتی ویرون) در دور موتور ۶۵۰۰ و گشتاور ۱۵۶۵ نیوتون متر در دور موتور ۴۲۰۰ را تولید می‌کند. تمام این قدرت در یک طراحی داخلی و خارجی خیره کننده آن دیده می‌شود که می‌توانید آن را فقط با ۱۲۰۰۰۰۰ دلار در گاراژ خود داشته باشید.

منبع: fastest cars in the world

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.