چند ترفند برای روشن کردن خودرو در هوای سرد

هوای سرد می‌تواند به دلایل مختلفی بر توانایی شما در رانندگی و مهم‌تر از همه استارت زدن خودرو تأثیر بگذارد؛ در ادامه به چند نکته‌ی کاربردی برای روشن کردن خودرو در هوای سرد می‌پردازیم.

به گزارش مسترماشین باز، برای جلوگیری از این مشکلات در هوای سرد، دانستن دلایلی که چرا خودروها در هوای سرد دچار مشکل شده و روشن نمی‌شود؛ مفید است.

Tips-for-starting-car-in-cold-weather

باتری‌های خودرو در هوای سرد برای تولید جریان الکتریکی دچار مشکل می‌شوند. زیرا واکنش شیمیایی کندتر از یک روز گرم است. باتری‌های در یک روز سرد به اندازه باتری‌های گرم انرژی تولید نمی‌کنند و این می‌تواند منجر به مشکلات اولیه شود.

روغن داخل ماشین شما نیز غلیظ‌تر شده و اگر سوخت شما دارای رطوبت باشد؛ ممکن است یخ بزند و در عملکرد خودرو مشکل ایجاد کند. روغن موتور وقتی غلیظ‌تر می‌شود؛ در اطراف موتور جریان نمی‌یابد و پمپاژ از طریق موتور دشوارتر خواهد شد و بر باتری فشار مضاعف وارد می‌کند.

همانطور که گفتیم اگر مقداری رطوبت در سوخت وجود داشته باشد؛ ممکن است یخ بزند و باعث انسداد سوخت شود و در این شرایط موتور روشن نمی‌شود.

خوشبختانه، ترفندها و کارهای خاصی وجود دارد که می‌توانید در هوای سرد انجام دهید تا خودرو شما با چنین مشکلاتی مواجه نشود.

در ادامه چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در دمای سرد، خودرو خود را به راحتی روشن کنید.

از روغن مناسب استفاده کنید

Tips-for-starting-car-in-cold-weather

همانطور که می دانید؛ روغن‌های مختلفی برای وسایل نقلیه وجود دارد. دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید و ببینید چه روغنی برای خودروی شما مناسب است.

انواع روغن با دو عدد مشخص می‌شوند؛ روغن‌های ۵W-20. 10 وات معمولاً در دماهای سردتر استفاده می‌شود؛ اما برای اطمینان دفترچه راهنما را دوباره بررسی کنید.

پارک کردن خودرو در گاراژ

اگر خودروی خود را در داخل گاراژ پارک کنید در حالی که هوای بیرون سرد است؛ آن را گرم نگه می‌دارید و از بروز هرگونه مشکلی در روغن یا باتری جلوگیری می‌کنید. اگر پارکینگ ندارید؛ مکان مناسب بعدی پارک کردن خودرو نزدیک یک درخت بزرگ یا کانکس است. این امر باعث می‌شود تا خودرو کمی گرمتر شود.

از برق کمتری استفاده کنید

وقتی کلید را در استارت می‌چرخانید؛ باید تا جایی که ممکن است قدرت باتری را حفظ کنید تا موتور روشن شود. برای کمک به انجام این کار، یخ‌ساز، بخاری، چراغ‌های جلو، و سایر لوازم الکتریکی را خاموش کنید.

فشار دادن کلاچ در خودروهای دنده‌ی دستی

یکی دیگر از ترفندهای گاربردی که گاهی اوقات می‌تواند کارساز باشد؛ این است که هنگام استارت زدن، کلاچ را کمی فشار دهید. این در واقع فشار کار باتری را کاهش می‌دهد و شانس روشن شدن موتور را زیادتر خواهد کرد.

استارت زدن

Tips-for-starting-car-in-cold-weather

اگر سوئیچ را چرخانید و موتور روشن نشد؛ چند ثانیه دیگر کلید را دوباره بچرخانید. این کار را زودتر از پنج ثانیه انجام ندهید زیرا ممکن است موتور استارت بیش از حد گرم شود.

جامپ استارت

گاهی اوقات خودروی شما ممکن است برای حرکت در هوای سرد به یک استارت نیاز داشته باشد. اگر خودرو دیگری در اطراف شما وجود دارد که روشن شده و باتری آن کار می‌کند؛ چند کابل بردارید و از فرایند باتری به باتری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  آموزش باتری به باتری کردن خودرو و نکات کاربردی آن

باتری را گرم نگه دارید

می‌توانید باتری را جدا کرده و همراه خود به خانه ببرید و دوباره آن را وصل کنید؛ اتصالات را بررسی کنید و سعی کنید خودروی خود را روشن کنید.

ضد یخ مناسب

پر نگه داشتن مخزن سوخت در زمستان به روند استارت کمک می‌کند. استفاده از ضد یخ مناسب نیز توصیه می‌شود.

روغن موتور را پر کنید

اگر روغن خودرو کم باشد؛ فشار زیادی به باتری وارد می‌شود تا موتور روشن شود و اگر باتری سرد باشد؛ خودرو روشن نخواهد شد. برای بررسی سطح روغن از یک میله اندازه گیری استفاده کنید و اگر کم است؛ قبل از استارت مجدد موتور آن را پر کنید.

بررسی کنید که سیم‌های باتری تمیز باشند

باتری خودرو و کابل‌های آن را بررسی کنید. اگر نشانه‌هایی از خردگی را می‌بینید؛ آن را تمیز کنید تا باتری بتواند به درستی کار کند. برای این کار از عینک و دستکش محافظ استفاده کنید؛ کابل‌های باتری را جدا کرده (اول منفی) و با مسواک و مخلوط قوی جوش شیرین و آب تمیز کنید.

اگر در کابل‌ها شواهدی از خردگی وجود ندارد؛ باید بررسی کنید که این کابل‌ها محکم وصل شده‌اند یا خیر. زیرا کابل‌های شل می‌توانند جریان را به درستی برقرار نکنند.

منبع: holtsauto و cartreatments

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.