نکاتی برای جلوگیری از سرقت خودرو

بحث ایمنی و امنیت خودرو یکی از مواردی مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بیشتر ما به سرقت فکر نمی‌کنیم مگر اینکه قربانی آن شویم، اما واقعیت این است که هر خودرویی می‌تواند مورد هدف سارقان حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای قرار بگیرد. سالانه ده‌ها هزار خودرو در ایران به سرقت می‌روند و آمارها نشان می‌دهند که سرقت خودرو به صورت متوسط ۲.۵ دقیقه زمان می‌برد. بنابراین لازم است به فکر اقداماتی برای جلوگیری از سرقت خودرو باشید.

ممکن است مجبور شوید با سارقان مختلفی برخورد کنید. برخی از سارقان حرفه‌ای و سازمان یافته خودروهای مدل بالا را مورد هدف قرار می‌دهند، آنها قطعات وسایل نقلیه را باز می‌کنند و به شهرها یا کشورهای دیگر می‌فروشند. برخی سارقان هم به دنبال فرصتی هستند که اشیاء با ارزش داخل اتومبیل یا قطعات خودرو (مانند آینه‌ها، لاستیک‌ها و…) را به سرقت ببرند.

نحوه جلوگیری از سرقت خودرو: این ۵ نکته را دنبال کنید
برای اطمینان از افزایش امنیت خودرو این نکات را دنبال کنید.

۱- کلیدها را فراموش نکنید
این چندین بار است که از ترس قفل شدن خودرو، کلید یدکی آن را در زیر چرخ یا اتومبیل رها می‌کنید؟ فکر نمی‌کنید سارقان خودرو قبلاً به این ترفند دست پیدا کرده‌اند؟ داشتن کلید اضافی هوشمندانه است اما رها کردن آن در جایی در دسترس شخص ثالث، تاکتیک خوبی نیست. کلید یدک خودرو را در جایی دور از دسترس سارقان قرار دهید تا از شر سرقت در امان باشید.

سرقت خودرو

۲- پنجره‌ها را ببندید
ممکن است فکر کنید که برای این توصیه خیلی باهوش هستید، اما در حقیقت بسیاری از افراد به خصوص در ایام تابستان مرتکب این اشتباه می‌شوند. حتی اگر هوا خیلی گرم باشد هم این کار را نکنید، زیرا با این کار سرقت خودرو را هموارتر می‌کنید. اگر پنجره‌ها ترک خورده‌اند، آن‌ها را در اسرع وقت تعمیر کنید.

۳- وسیله نقلیه را قفل نگه دارید
بله، ایده‌آل این است که وسیله نقلیه را حتی در هنگام رانندگی هم قفل نگه دارید! اگر در منطقۀ مستعد جرم و دزدی قرار دارید، سارقان خودرو هر لحظه منتظر هستند که با یک اشتباه خودروی شما را به سرقت ببرند. سارقان حرفه‌ای فقط به یک یا دو دقیقه زمان نیاز دارند تا وارد وسیله نقلیه شوند و کنترل آن را به دست بگیرند.

۴- وسیله نقلیه را در جایی ایمن پارک کنید
یک خودرو می‌تواند در هر مکانی به سرقت برده شود، اما شما می‌توانید با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه شانس سرقت را کاهش دهید. برای جلوگیری از سرقت خودرو، همیشه آن را در مکانی روشن و یا مکانی نزدیک به محل کار، خانه یا ساختمان خود پارک کنید. اگر به یک رستوران می‌روید، خودرو را در مکانی پارک کنید که از داخل به آن دید داشته باشید.

۵- یک سیستم ضد سرقت نصب کنید
این گزینه بسیار لازم و کاربردی است زیرا بیشتر سارقان خودرو را می‌توان ردیابی کرد. بسیاری از بیمه گران اتومبیل برای این سیستم‌ها و ابزارها تخفیف ارائه می‌دهند بنابراین مجبور نیستید پول زیادی از جیب خود پرداخت کنید.

نکته: مقابله با سارق بسیارخطرناک است، اما اگر این اتفاق بیفتد مقاومت نکنید. شما می‌توانید یک ماشین جدید داشته باشید اما زندگی شما به عقب برنمی‌گردد.

منبع: tips to avoid car theft

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] و به این معنا است که این سیستم‌ها قابلیت هک شدن دارند و سرقت خودرو را افزایش […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.